Малий та середній бізнес є рушійною силою економіки країни, тому важливо комунікувати з бізнесом та сприяти його розвитку.
На фото: воркшоп “Бізнес Змістів” у м. Коломия в середині травня. Фото з Facebook-сторінки “Вулик Змістів”
За підтримки Мережі проводяться зустрічі з представниками місцевого та релокованого бізнесу, зокрема в м. Коломия за ініціативою команди “Вулика змістів”, що сприяє розвитку партнерства та згуртування.
Ще одним дієвим способом комунікації стало опитування серед представників малого і середнього бізнесу “Податки та релокація для малого і середнього бізнесу в умовах повномасштабної війни в Україні”, в якому взяли участь 15 респондентів.
Підприємства продовжують релокуватися до західних регіонів України. За статистикою найбільша кількість підприємств релокувалися до Львівської області – 29% підприємств, до Закарпатської – 18% та до Чернівецької – 13%.
Основною проблематикою під час релокації залишається розселення працівників та пошук нових співробітників, а також відновлення логістики, закупівля сировини і пошук ринків збуту.
МПР ознайомилася з досвідом Закарпаття щодо взаємодії органів місцевого самоврядування та бізнесу. Авторка матеріалу про те, як на Заркапатті підтримують бізнес, консультантка з питань фінансів і оподаткування Анна Карпенко підсумувала гарні практики підтримки релокованого бізнесу та сформувала універсальні рекомендації створення сприятливих умов ведення бізнесу релокованих підприємств для органів місцевого самоврядування (ОМС).
Налагодження комунікації
Перш за все бізнес потребує зрозумілого для нього способу комунікації з місцевою владою. Для цього варто визначити в громаді особу, відповідальну за спілкування, координацію та інтеграцію з представниками релокованого бізнесу. Бажано, щоб ця особа була в штаті ОМС та мала можливість приділяти цим питанням більшість робочого часу.
Залучення ЦНАПів
На підсилення інтеграційних спроможностей громади також варто розширити повноваження ЦНАПів наступними функціями:
Підсвітити переваги громади
Другим важливим аспектом для підтримки релокованого бізнесу є певне розуміння перспективи роботи в конкретній громаді. Для цього доцільно актуалізувати стратегії розвитку громад та внести відповідні зміни, пов’язані з релокацією бізнесу та персоналу із максимальним включенням в цей процес представників місцевого та релокованого бізнесу.
Забезпечити додаткові можливості для бізнесу
Для стимулювання та підтримки місцевого та релокованого бізнесу ОМС можуть розглянути можливість створення технологічних або індустріальних парків. Це не лише об’єднання наукової та підприємницької діяльності, а й створення особливих економічних, юридичних і податкових умов.
Так, в умовах воєнного стану, на Закарпатті був зареєстрований перший індустріальний парк “Марамуреш”, який спеціалізується на меблевому виробництві і передбачає створення нових робочих місць у регіоні.
Співпрацювати з громадськими організаціями
Для реалізації зазначених пропозицій органам місцевого самоврядування доречно залучати активні місцеві організації громадянського суспільства (ОГС), які мають напрацювання чи досвід роботи із релокацією та бізнесом. Такі ОГС можуть посилити місцеве самоврядування як в частині реалізації заходів з підтримки місцевого та релокованого бізнесу, так допоможуть залучати ширше коло осіб до процесу бізнес-інтеграції в громаді.
Отримати консультації для малого і середнього бізнесу з юридичних питань та питань оподаткування можна:
за телефоном 096-032-35-38 або на email: [email protected]
Консультантка на зв’язку із 11:00 до 13:00, понеділок – п’ятниця
Коментарі