На основі зібраних даних, MDF підготував звіт, що охоплює напрями менеджменту, фінансів, дистрибуції та створення контенту.
Воєнні дії загострили та підкреслили усі ті проблеми, які залишалися невирішеним в українських регіональних редакціях і до вторгнення 24 лютого. Про них дослідницька команда MDF детально розповідала у попередньому дослідженні, за підсумками 2021 року.
В багатьох командах до військової ескалації були розмиті ролі та обов’язки, й ця проблема стала ще більш помітною в умовах стресової та напруженої роботи. 29% респондентів зазначили, що кожен із членів команди виконує обов’язки кількох фахівців одночасно. Проблеми в HR (human resources) посилюються ще й тим, що члени команд працюють в умовах війни. 61,44% опитаних медіа відзначають високий психологічний тиск, через який знижується продуктивність праці та погіршується комунікація всередині команди. Також 46,08% респондентів вказали, що їм бракує людських ресурсів.
Ті медіа, які й раніше поверхнево працювали з аналітикою своїх маркетингових даних, нині не мають ресурсів щоби посилити роботу за цим напрямком. Серед 39 респондентів 30 змогли дати відповідь щодо змін у показниках аудиторії. Решті або бракувало знань, аби зчитати дані, або фахових членів у команді, які за це відповідають.
В редакціях, які не мали продуманого та довгострокового планування, не з’явилося планів щодо роботи в умовах війни. 38,4% респондентів вказали, що однією з проблем у їх роботі є неможливість планувати наперед. Переважна більшість редакцій нині планують свою роботу лише на тиждень наперед — таких 35,84%. На ці проблеми накладається і брак ресурсів: 69,12% регіональних медіа назвали брак коштів своєю найбільшою проблемою через війну.
Що стосується створення контенту, то тут редакції зосередилися на швидкому інформуванні своїх аудиторій. 76,8% респондентів вказали, що створення контенту в форматі новин займає найбільше їх ресурсів. Також медіа багато працюють з аналітикою (28,16%), фото та відеоматеріалами (17,92%), репортажами (12,8%).
Окремо респонденти зазначали, що вкладають ресурси і в інформування аудиторій через месенджери та соцмережі — 17,92% опитаних редакцій працюють в цьому напрямку, роблять «переупаковку» контенту для різних платформ.
Складнощів у виробництві контенту додає ще й недостатньо швидке отримання інформації — 51,2% редакцій вказали на цю проблему.
Примітно, що 61,5% редакцій мають план на “після перемоги”. Респонденти відзначають бажання повернутися до довоєнних практик і правил, робити більше контенту про інші регіони країни, зберігати пам’ять про війну серед звичайних жителів, відбудовувати спільноти з тих, хто виїхав і повернувся назад.
Детальне пояснення вибірки та формування опитувальника наведено у розділі “Методологія”, в повному тексті дослідження.
Коментарі