bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

У Миколаївському відділенні Асоціації міст прокоментували виконання місцевих бюджетів громад області

На рівні територіальних громад області здійснена робота по підготовці розпорядчих документів з організації проведення заходів щодо складання прогнозу відповідних бюджетів на 2022-2024 роки. І, відповідно, напрацьовується інформація, показники для підготовки проєктів бюджетів територіальних громад на 2022 рік.

Наразі виконання місцевих бюджетів за січень-серпень цього року є передумовою для очікуваного розрахунку надходжень податків і зборів до кінця року, що береться за основу при розрахунку показників на наступний бюджетний період”, - зазначає консультантка Миколаївського відділення АМУ Юлія Забродкіна.

Так, до загального фонду місцевих бюджетів Миколаївської області, при затверджених обсягах податків і зборів у сумі 5243,2 млн гривень, фактично надійшло понад 5487,2 млн гривень (104,7%).

Із зазначеного обсягу, до загального фонду місцевих бюджетів 52 територіальних громад області надійшло (перераховано платниками податків і зборів) 4626,2 млн гривень, що становило 105,9% затверджених місцевими радами показників. Приріст до фактичних надходжень січня-серпня 2020 року склав 16,5 відсотка, або – 656 млн гривень. 

Найбільшими надходженнями, що наповнили котлові рахунки бюджетів громад, є:

- податок на доходи фізичних осіб - фактично надійшло 2944,1 млн гривень, або 103,4% до плану;

- єдиний податок - фактично надійшло  640,8 млн гривень, або 108,4% до плану;

- плата за землю - фактично надійшло  627,9 млн гривень, або 107,3% до плану.

Заплановані обсяги податків і зборів загального фонду виконали 46 територіальних громад, приріст до відповідного періоду 2020 року забезпечено всіма 52 громадами.

Найбільшого приросту доходів отримано бюджетами сільських територіальних громад:  Прибузька (50,2%), Синюхінобрідська  (44,1%), Коблівська (43,9%).

Водначас, протягом зазначеного періоду наповнення місцевих бюджетів, що є складовою соціально-економічного розвитку області, супроводжувалось розглядом та не вчасним прийняттям нормативних актів на рівні держави (проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування»), що не дало у повній мірі отримати заплановані обсяги податків.

Так, 22 територіальні громади протягом липня-серпня не отримали надходження на рахунки і, відповідно, не виконали заплановані обсяги акцизного податку на пальне у сумі понад 12,9  млн. гривень.

Експерти Миколаївського відділення Асоціації міст підкреслюють - важливо щоб податки, зокрема акцизний податок, який відстояла АМУ, за підтримки народних депутатів, для органів місцевого самоврядування, надходили на рахунки місцевих бюджетів та вчасно проводилось фінансування бюджетних програм що забезпечують надання якісних публічних послуг, а також виконання програм економічного розвитку.

На стадії формування місцевих бюджетів 2022 року та наступних років територіальні громади повинні чітко усвідомлювати,  що наразі у них є стабільні фінансові ресурси, та які можуть лише нарощуватись у разі передачі державних повноважень. І не можуть протягом року бути застосовані такі фінансові інструменти з боку держави, які сприятимуть можливості критичного виконання місцевих бюджетів (теплоенергоносії) і відповідної недостатності бюджетного ресурсу місцевих бюджетів територіальних громад”, - наголошує регіональна консультантка Асоціації міст Юлія Забродкіна.

___________________ 

Миколаївське регіональне відділення Асоціації міст України

https://www.facebook.com/auc.mykolaiv/posts/1298990283849558

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.