До REAct звернулася клієнтка програми ЗПТ, яка попросила допомогти в отриманні препаратів. Жінка, після виписки з диспансеру, де проходила лікування туберкульозу, звернулася до лікаря-нарколога за місцем фактичного проживання щодо продовження ЗПТ. Лікар не хотів переводити її на самостійний прийом препаратів замісної терапії, шукаючи відмовки, такі як: висловлення підозри у підробці виписки, відсутністю у нього перевірених даних про її діагноз ТБ та ін. Одним з аргументів було те, що НСЗУ підписало договір з його лікарнею на лікування певної кількості пацієнтів і він не буде брати більше бо “за це не платять”.
Що потрібно зробити у такому випадку:
1. Потрібно звернутися до головного лікаря медичного закладу з письмовою заявою (скаргою), в якій вимагати усунення порушення права на отримання безоплатних медичних послуг ЗПТ. Скаргу зобов’язані зареєструвати, надавши вхідний реєстраційний номер. 2. 2.
2. Водночас з цим звернутися на гарячу лінію по ЗПТ з повідомленням про ситуацію, що склалася та проханням надати допомогу у забезпеченні лікування ЗПТ. Гаряча лінія по ЗПТ має належний досвід реагування на повідомлення клієнтів, контакти відповідальних осіб з тематики у регіонах, та може використовуватися як ресурс впливу на ситуацію.
При обставині, якщо лікар-нарколог посилається на неможливість поставити особу на отримання ЗПТ через наявність обмежень за кількістю пацієнтів, які, начебто, існують, то слід розуміти наступне.
А це значить, що є всі законні підстави для вимоги про постановку клієнта на лікування ЗПТ до цього медичного закладу.
3. Якщо, раптом, вказані вище у п.1, 2 дії не привели до належного результату – потрібно звернутися до обласного управління охорони здоров'я із письмовою заявою (скаргою) вже також на дії головного лікаря медичного закладу щодо відсутності реагування, в якій вимагати усунення порушення прав особи на отримання медичних послуг та допомоги, яку зобов’язані зареєструвати та відреагувати.
4. Одночасно з цим можна звернутися до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) подавши скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ. Зазвичай НСЗУ не залишає такі повідомлення поза увагою, тому керівництво медичних закладів не зацікавлено у таких скаргах, намагається не допускати до такого розвитку подій у разі конфлікту.
Коментарі