bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

До уваги активістів/ток, НУО та журналістів\журналісток Івано-Франківської області!
08.11.2020

 

Шановні колеги.

Протягом 4-ох місяців нашою організацією спільно з громадськими активістами та активістками, був проведений аналіз місцевих рішень щодо недопущення розповсюдження коронавірусної інфекції COVID-19 та подолання наслідків карантину. Ті виклики, які постали перед нами пандемія змусили громади діяти в умовах екстреного реагування та створювати  і впроваджувати заходи, до яких ані посадовці, ані мешканці громади не були готові.

 В результаті діяльності була визначена актуальність зазначених політик та, на основі найкращих практик, розроблені рекомендації з більш ефективного реагування на аналогічні виклики. Результати моніторингу по Івано-Франківській  області по 7 громадах – проаналізовано  офіційні сайти та рішення міста Івано-Франківськ, Коломия, Калуш та Матеївецька, П’ядицька, Печеніжинська та Ямницька ОТГ

Перший і важливий аспект,  який слід відзначити в управлінських діях на місцях, – це рішення щодо максимального захисту населення шляхом реалізації політики обмеження контактів та поїздок, а також організацію надання  допомоги різного характеру (гуманітарну, натуральну, тощо) та соціально-побутових послуг особливо потребуючим і вразливим категоріям людей.

Карантин з усіма його заходами обмеження в значній кількості є виправданим, оскільки  уберігає від швидкого масового інфікування людей.

Позитивною виглядає також постійна динаміка змін в заходах, які вживаються на місцях для запобігання поширенню коронавірусу.

Одним з  ефективних рішень на регіональному рівні було рішення про виділення додаткових коштів лікувальним закладам для придбання медичного обладнання, лікарських засобів, засобів індивідуального захисту, тест-систем, тощо. Закупівля необхідного медичного ресурсу зміцнила матеріально-технічну базу лікувальних установ, що дало можливість значно підвищити якість лікувальних процесів і збільшило чисельність вилікуваних людей.

Виправданим і соціально справедливим є рішення щодо встановлення і виплати надбавки до зарплати на час карантину медичним працівникам, які зустрічаються з небезпечними викликами щодня і продовжують надавати належну медичну допомогу.

Але недостатньою, на нашу думку, є робота з інформування населення про загрози Найголовнішою проблемою в усіх досліджених громадах, як у великих містах так і в маленьких ОТГ, стало скрутне становище медичної системи та не готовність закладів і персоналу до протистояння пандемії. Тому усі громади були вимушені шукати додаткове фінансування для забезпечення першочергових потреб: дезінфікуючі засоби, засоби індивідуального захисту,  обладнання, медикаменти, меблі, ремонт приміщень тощо.

Тож, кожна громада намагалась самостійно вирішити питання щодо забезпечення покриття першочергових потреб закладів медицини в тому числі їз залученням додаткових джерел фінансування: участь у грантах, залучення соціально-відповідального бізнесу,  відкриття спеціальних рахунків для збору благодійних внесків тощо. Більшість ОТГ запровадили додаткові послуги для населення за рахунок місцевих бюджеті та донорської допомоги місцевих депутатів, благодійних організацій, представників приватного бізнесу. 

І, звісно, забезпечення належного контролю з боку відповідальних осіб і відповідних структур за дотриманням вимог карантинних обмежень в громадських місцях, транспорті, культурно-мистецьких закладах, закладах громадського харчування, інших об’єктах. При виявленні порушень -  застосування штрафних санкцій і оприлюднення цієї інформації.

За результатами проведеного моніторингу можна константувати, що  регіональні та місцеві антикоронавірусні заходи,  рішення та розпорядження спрямовані, в основному, на виконання постанов КМУ, розпоряджень па наказів МОЗ, головного державного санітарного лікаря України та Закону України “Про захист населення від інфекційних хворіб”.

Для аналізу роботи місцевої влади було визначено основні напрямки підтримки населення під час карантинних заходів, які зустрічаються в кожному місті та ОТГ.

Однак жодна з громад не приймала будь-яку Програму з запобігання поширенню на території гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусомARS-CoV-2 та соціального захисту громадян в цих умовах на 2020-2021 роки, яка забезпечує виконання вимог Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», зі змінами, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13 березня 2020 року № 663 «Про оптимізацію заходів щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків COVID-19».  Тому для громад є доцільним створити такий план, оприлюднити його для доведення до громадськості, для запобігання подальших ускладнень наслідків епідемії. 

 Проєкт реалізується БО БФ “Стабілізейшен Суппорт Сервісез”за підтримки Чорноморського Трастового Фонду (Black Sea Trust for Regional Cooperation), який є проєктом Німецького фонду Маршалла США (German Marshall Fund of the United States).

 

Юлія Бодашевська

Радник з питань соціальної згуртованості

CF Stabilization Support Services

Mobile: +38 (097) 604 33 30

E-mail: [email protected] [email protected]

 

 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.