Пандемія COVID-19 випробувала на життєздатність не лише окремих людей, а й системи, в тому числі бізнесові, владні, соціальні. Соціальне підприємництво не стало винятком. Під час карантину міжнародний проєкт «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою “знизу”» за фінансової підтримки Європейського Союзу продовжував розвивати екосистему соціального підприємництва в Україні і водночас переорієнтував частину діяльності на надання антикризових послуг соціальним підприємцям: у квітні-липні 2020 року провів дев’ять вебінарів, які допомагали соціальним підприємцям зорієнтуватися в умовах коронакризи, відповісти на виклики і побачити можливості; надавав індивідуальні консультації експертів з юридичних, фінансових та маркетингових питань, а також відкритих онлайн-консультацій на порталі Social Business in UA.
Міжнародна конференція УФБ #SocialBusinessInUa, яка відбулася 6 жовтня 2020 року як фінальний захід 32-місячного проєкту, підсумувала втрати, знахідки і трансформації соціальних підприємців, які вистояли під час карантину. Успішним практикам соціального підприємництва в умовах Covid-19 була присвячена одна з чотирьох панельних дискусій конференції, про нові правила та інструменти говорили і під час кожного із шести майстер-класів. Дискусію модерував співзасновник і партнер Future Development Agency Ігор Арбатов. Досвідом подолання коронакризи і виченими уроками ділилися соціальні підприємці зі сфер екології та інклюзії: Максим Потапчук, засновник соціального підприємства Trava.ua; Олена Логвіненко, керівниця соціального проєкту «Золоті серця Закарпаття», Аліна Марненко, керівниця та співзасновниця музею в темряві «Третя після опівночі»; Іван Ковалишин, засновник чернівецької мережі соціальних крамниць «ДоРечі»; Анна Понікарчук, співзасновниця zero waste компанії OZERO та Ілона Шевчук, засновниця апсайклингової майстерні Potrib.
У кожного соціального підприємця були різні етапи розвитку і можливості для подолання викликів пандемії. Вони відмінні за бізнес-моделями і напрямками діяльності. Об’єднує їх те, що всі вони втрималися під час карантину і всі змінилися за ці півроку: відмовилися від зайвого і неактуального, відкрилися новому, випробовували, ухвалювали складні рішення.
П’ять висновків соціальних підприємців, які подолали коронакризу
Переглянути відеозапис дискусії «Успішні практики соціального підприємництва в умовах Covid-19» та майстер-класу Олексія Зелів’янського «Антикризові онлайн інструменти для соціального підприємництва» ви можете на ютуб-каналі «Соціальне підприємництво»:
На майстер-класі детально розповідається про онлайн реєстрацію та е-послуги, електронний підпис, електронні джерела отримання інформації про партнерів/контрагентів, онлайн інструменти управління проєктами та планування, спільну роботу з електронними документами. До кожного інструменту дібрані приклади, характеристики конкретних інструментів та пояснення, як ви можете ними скористатися.
Коментарі