bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Баланс сили і гнучкості: чого коронакриза навчила соціальних підприємниців

Пандемія COVID-19 випробувала на життєздатність не лише окремих людей, а й системи, в тому числі бізнесові, владні, соціальні. Соціальне підприємництво не стало винятком. Під час карантину міжнародний проєкт «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою “знизу”» за фінансової підтримки Європейського Союзу продовжував розвивати екосистему соціального підприємництва в Україні і водночас переорієнтував частину діяльності на надання антикризових послуг соціальним підприємцям: у квітні-липні 2020 року провів дев’ять вебінарів, які допомагали соціальним підприємцям зорієнтуватися в умовах коронакризи, відповісти на виклики і побачити можливості; надавав індивідуальні консультації експертів з юридичних, фінансових та маркетингових питань, а також відкритих онлайн-консультацій на порталі Social Business in UA.

Міжнародна конференція УФБ #SocialBusinessInUa, яка відбулася 6 жовтня 2020 року як фінальний захід 32-місячного проєкту, підсумувала втрати, знахідки і трансформації соціальних підприємців, які вистояли під час карантину. Успішним практикам соціального підприємництва в умовах Covid-19 була присвячена одна з чотирьох панельних дискусій конференції, про нові правила та інструменти говорили і під час кожного із шести майстер-класів. Дискусію модерував співзасновник і партнер Future Development Agency Ігор Арбатов. Досвідом подолання коронакризи і виченими уроками ділилися соціальні підприємці зі сфер екології та інклюзії: Максим Потапчук, засновник соціального підприємства Trava.ua; Олена Логвіненко, керівниця соціального проєкту «Золоті серця Закарпаття», Аліна Марненко, керівниця та співзасновниця музею в темряві «Третя після опівночі»; Іван Ковалишин, засновник чернівецької мережі соціальних крамниць «ДоРечі»; Анна Понікарчук, співзасновниця zero waste компанії OZERO та Ілона Шевчук, засновниця апсайклингової майстерні Potrib.

У кожного соціального підприємця були різні етапи розвитку і можливості для подолання викликів пандемії. Вони відмінні за бізнес-моделями і напрямками діяльності. Об’єднує їх те, що всі вони втрималися під час карантину і всі змінилися за ці півроку: відмовилися від зайвого і неактуального, відкрилися новому, випробовували, ухвалювали складні рішення.

П’ять висновків соціальних підприємців, які подолали коронакризу  

  1. Зосередьтеся на виробництві товарів і послуг, на які наразі є попит. Карантин дає змогу вийти за межі звичних напрямків і форм. Якщо ви виробляєте трав’яні чаї – запропонуйте ті, що стимулюють імунітет. Якщо у вас кондитерська – готуйте зручні десерти to go. Якщо музей – проводьте віртуальні квести. Якщо магазин екотоварів – розширте асортимент натурального мила, яке не пересушує шкіру.
  2. Дбайте про команду. Вона – найдорожче, що є у соціального підприємства. Знайти людей із потрібними компетенціями і цінностями, навчити їх, мотивувати, об’єднати – це велика інвестиція вашого часу та інших ресурсів. Зберегти команду значно вигідніше, ніж розпустити, а потім збирати нову. Дайте кожній людині відчути себе потрібною і важливою в нових умовах. Створіть відчуття причетності до успіху всієї справи: щоб про соціальний бізнес кожна і кожен дбали, як про власну справу. Подбайте про їхню безпеку, психологічний комфорт. Дізнайтеся про їхні нові потреби, реалістично перегляньте робочі графіки і необхідність офлайн-присутності. Запевніть, що звільнення персоналу для вас – крайній захід, і щоб цього не допустити, кожен повинен попрацювати на спільну мету.
  3. Наповнюйте фінансову подушку безпеки, яка покриватиме необхідні видатки (платня, оренда тощо) щонайменше три місяці простою. Це запорука спокою і сталого розвитку. За три місяці ви зможете поекспериментувати, ухвалити виважені рішення, а не кидатися на першу-ліпшу ідею чи піддаватися паніці.
  4. Будьте відкриті до нових інструментів: бартер замість прямих закупівель чи орендної плати, онлайн-продажі, колаборації, програми лояльності, електронний документообіг і системи управління задачами (Asana, Trello, Worksection, Microsoft To Do). Ми плаваємо в морі можливостей, які не використовуємо просто за інерцією, тому що звикли йти у певному фарватері. У кризах і турбулентності як риби у воді почуваються ті, хто тримає баланс сили і гнучкості.
  5. Реєструйтесь і працюйте офіційно. Це викликає довіру, відкриває двері багатьох можливостей співпраці і допомоги: кредити, інвестиції, гранти, великі замовлення, безкоштовне програмне забезпечення і технічна підтримка.

Переглянути відеозапис дискусії «Успішні практики соціального підприємництва в умовах Covid-19» та майстер-класу Олексія Зелів’янського «Антикризові онлайн інструменти для соціального підприємництва» ви можете на ютуб-каналі «Соціальне підприємництво»:

https://youtu.be/fpUCJFdYIu8

https://youtu.be/cAP1PjALTZo

На майстер-класі детально розповідається про онлайн реєстрацію та е-послуги, електронний підпис, електронні джерела отримання інформації про партнерів/контрагентів, онлайн інструменти управління проєктами та планування, спільну роботу з електронними документами. До кожного інструменту дібрані приклади, характеристики конкретних інструментів та пояснення, як ви можете ними скористатися.

Контакти

  • https://socialbusiness.in.ua/
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.