Сергій Дятленко
Національний експерт проєкту DECIDE з розвитку демократичних освітніх систем в громадах
«Частину функцій методичних служб має взяти на себе структурний підрозділ з управління освітою»
Про формування оновлених структурних підрозділів з управління освітою
Ми вже обговорювали проблеми управління освітою в невеликих територіальних громадах, які виникли через відсутність повноцінних структурних підрозділів з управління освітою та фактичним покладанням їх функцій на методичні кабінети. Тепер методичні кабінети ліквідували. До речі, хто не встиг запустити їх ліквідацію, той матиме проблеми з відсутністю коштів на цей процес. Адже вам знадобляться чималі кошти: на виплату 2 місячних з/п працівникам після попередження про зміну істотних умов праці + 1 середньомісячна з/п, як компенсація, + компенсація за невикористану відпустку = додаткові кошти до бюджету на 2020 рік.
Функції методичних служб, що мають стосунок до роботи з педагогічними працівниками, візьмуть на себе новостворені Центри професійного розвитку педагогічних працівників. Інші ж функції методичних служб має взяти на себе структурний підрозділ з управління освітою. У кожному окремому випадку – це свій набір, але в основному перелік функцій такий: атестація педагогічних працівників, учнівські олімпіади, конкурси, турніри, освітня статистика, бібліотечний фонд, навчальне забезпечення, дошкільна та позашкільна освіта, підвезення учнів та вчителів, організація проведення ЗНО.
На виконання перерахованих завдань структурний підрозділ з управління освітою має підсилитися кадрами. Для цього, насамперед, рішенням сесії місцевої ради потрібно змінити штатний розпис чи навіть організаційну форму органу управління освітою (у структурі виконавчих органів ради чи як окремий виконавчий орган з питань управління освітою). При визначенні (зміні) організаційної форми органу управління освітою варто врахувати, що статус юридичної особи значно зменшить навантаження на голову територіальної громади, оскільки керівник структурного підрозділу з управління освітою матиме право підпису документів, у тому числі – фінансових.
Кадрове підсилення вже створеного структурного підрозділу з управління освітою можна розділити на такі етапи:
✔ внесення змін до штатного розпису структурного підрозділу з управління освітою;
✔ внесення змін до Положення про структурний підрозділ з управління освітою;
✔ розроблення та затвердження посадових інструкцій до нових посад (чи усіх посад) в структурному підрозділі з управління освітою;
✔ укомплектування штату структурного підрозділу з управління освітою.
При зміні організаційної форми структурного підрозділу з управління освітою потрібно внести зміни до структури виконавчих органів місцевої ради.
Працівники структурного підрозділу з управління освітою за своїм статусом є посадовими особами місцевого самоврядування та приймаються на роботу за конкурсом.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України “Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів” від 09.03.2006 №268 (додаток 50) в штаті структурного підрозділу з управління освітою можуть бути такі посади службовців органів місцевого самоврядування: начальник управління, начальник відділу, завідувач сектору, головний спеціаліст, провідний спеціаліст, спеціаліст І, ІІ категорії, спеціаліст.
Цією ж постановою, але вже в додатку 55 передбачено, що в структурному підрозділі з управління освітою можуть бути посади службовців органів місцевого самоврядування: старший інспектор та інспектор. Заповнення посад інспекторів не передбачає проведення конкурсу, однак і фахівці, що їх займатимуть, матимуть значно меншу заробітну плату та не матимуть статусу службовців органу місцевого самоврядування.
Довідкова інформація:
Проєкт DECIDE реалізується в Україні ГО DOCCU у партнерстві з Цюріхським педагогічним університетом (Швейцарія) за підтримки Швейцарської Конфедерації, представленої Швейцарським бюро співробітництва в Україні.
Проєкт DECIDE спрямовано на підтримку двох важливих реформ в Україні – освіти та децентралізації. Він покликаний сприяти посиленню потенціалу регіонів та територіальних громад у розробці та практичній реалізації децентралізованих моделей управління. У місцевих громадах Проєкт DECIDE спрямовано на впровадження та розвиток демократичного, прозорого та підзвітного управління школами, посилення їх ролі у громадському житті, залучення громадян до прийняття рішень. Окрім того, Проєкт DECIDE сприяє розвитку механізмів політичного діалогу, створенню ефективної нормативно-правової бази у сфері децентралізації управління освітою.
Більше про проєкт DECIDE:
https://decide.in.ua/
https://facebook.com/decideUA
Коментарі