bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

На які НПА чекати у 2020/2021 роках?
25.09.2020

Новий закон про «Про повну загальну середню освіту» несе чимало нововведень.  

 

Анна Пуцова

Eкспертка з інституційної підтримки об’єднань та асоціацій територіальних громад

 

Цей список документів готувала Анна Пуцова, експертка з інституційної підтримки об’єднань та асоціацій територіальних громад проєкту DECIDE.

На які НПА чекати у 2020/2021 роках?

Цього року освітянська спільнота отримала новий закон, що регулює процеси здобуття повної загальної середньої освіти. Іншими словами, що визначає порядок дій та процедур в школах. З 2017 року освітяни поступово звикали до нових термінів та новацій, що були впроваджені із прийняттям Закону України “Про освіту”, але нова порція змін 2020 року їх звички має змінити кардинально. Не буду зупинятись на новелах закону, думаю вже багато експертів висловили свої критичні зауваження та захоплення. Лише хочу зосередитись на тому, що прийняття закону в регулюванні відносин та процесів – це лише перший крок. Далі буде, як в управлінців кажуть, «підзаконка». Низка підзаконних актів, які формуватимуть освітню політику в стінах шкіл та місцевих рад, бо останні, як засновники, не останні гравці в освітніх процесах. Питання регуляції визначаються як Міністерством освіти і науки України так і постановами Кабінету Міністрів України.

Отже, що чекає освітян найближчими роками.

Акти, що будуть прийняті Урядом України (постанови):

Новий порядок утримання та проживання учнів у пансіонах.

Зміни до ПКМУ №963 від 14 червня 2000 року, яка регулювала перелік посад педагогічних працівників. Разом із цим, будуть внесені зміни і до визначення вимог до видів педагогічної діяльності за які передбачено доплати.

Нове положення про опорний заклад.

Освітнього округу вже не буде.

Положення про ліцей.

Положення про спеціальні заклади ЗСО.

Нові стандарти освіти: базової та профільної.

Вже затверджено Положення про центри професійного розвитку педагогічних працівників.

Перегляд формули розподілу освітньої субвенції, себто розподілу заробітної плати вчителям та деяким іншим категоріям педпрацівників.

Визначення нормативної забезпеченості здобуття освіти 1-м учнем для компенсації із державного бюджету приватним або корпоративним закладам освіти.

Перегляд постанови про перелік платних освітніх послуг.Нові порядки підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників.

Накази Міністерства освіти і науки України:

Перегляд положення про форми здобуття освіти та, скоріш за все, виокремлення положення про дистанційну форму здобуття освіти.

Перегляд порядку здобуття освіти в лікарнях.

Новації у порядку зарахування, відрахування та переведення учнів.

Зміна положення про з’єднаний клас-комплект.

Зміни до порядку переведення учнів на наступний рік навчання.

Новий порядок переведення учнів наукових ліцеїв.

Зміни до порядку проведення ДПА як для учнів шкіл, так і для учнів наукових ліцеїв.

Зміна критеріїв оцінювання результатів навчання учнів.

Зміна порядку виготовлення, видачі та обліку документів про освіту.

Новація закону – Положення про педагогічну інтернатуру.

Зміни до Інструкції про обчислення заробітної плати працівників освіти.

Умови допуску до освітнього процесу та вимоги до асистента учня. 

Методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. 

Внесення змін до порядку здійснення інституційного аудиту в школах. Нове положення про атестацію педагогічних працівників. 

Порядок акредитації юросіб, що здійснюють громадську акредитацію закладів освіти. 

Перегляд та зміни до типових переліків навчального обладнання для осіб з особливими освітніми потребами. 

Порядок аналізу діяльності ОМС (їх структурних підрозділів з питань освіти). 

Порядок акредитації та створення реєстру громадських фахових об’єднань та інших юросіб, що здійснюють оцінювання якості освіти в школах. 

Порядок надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам. 

Зміни до форм та способу збору статистичної інформації у сфері освіти. 

Створення реєстру педагогічних працівників.

Крім цього будуть змінені після прийняття нових стандартів типові освітні програми, порядки відбору підручників та їх грифування.

Загалом, коли в країні відбуваються реформи змінам дивуватись, то невдячна справа, але ми маємо обов’язково бути готовими до них.

Більше історій та блогів читайте в публікаціях нашого онлайн-ресурсу Освіта.Коментують експерти, який створено в рамках DECIDE, що впроваджується ГО DOCCU та PH Zurich за підтримки Швейцарії.

Довідкова інформація:

Проєкт DECIDE реалізується в Україні ГО DOCCU у партнерстві з Цюріхським педагогічним університетом (Швейцарія) за підтримки Швейцарської Конфедерації, представленої Швейцарським бюро співробітництва в Україні. 

Проєкт DECIDE спрямовано на підтримку двох важливих реформ в Україні – освіти та децентралізації. Він покликаний сприяти посиленню потенціалу регіонів та територіальних громад у розробці та практичній реалізації децентралізованих моделей управління. У місцевих громадах Проєкт DECIDE спрямовано на впровадження та розвиток демократичного, прозорого та підзвітного , посилення їх ролі у громадському житті, залучення громадян до прийняття рішень. Окрім того, Проєкт DECIDE сприяє розвитку механізмів політичного діалогу, створенню ефективної нормативно-правової бази у сфері децентралізації управління освітою.

Більше про проєкт DECIDE:

https://decide.in.ua/

https://facebook.com/decideUA

https://decide.in.ua/osvita_comentari_ekspertiv/

Контакти

  • Проєкт DECIDE https://decide.in.ua/; ГО DOCCU https://doccu.in.ua/

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.