3 вересня 2020 року відбулася презентація дослідження «Фінансування шкіл в об’єднаних територіальних громадах та просування шкільної автономії» у форматі вебінару, яке підготовлено аналітичним центром CASE Україна за підтримки проекту Global Communities “Децентралізація приносить прозорість та ефективність в освіті та медицині” (ДІЄМО).
Автори дослідження проаналізували поточні проблеми з фінансуванням шкіл (зокрема, в сільській місцевості), впровадженням шкільної автономії та підготували відповідні рекомендації щодо виправлення цих перешкод.
Наразі система середньої освіти в Україні зіштовхується із невідповідністю фінансування до особливостей шкільної системи кожного окремого району, невмотивованістю вчителів, існуванням неофіційних платежів в батьківські фонди та відсутність їх контролю, застарілістю шкільної програми.
Шкільна автономія покликана виправити недоліки:
забезпечити школи сучасної матеріальною базою;
запровадити прогресивні навчальні програми;
підвищити мотивацію вчителів;
запровадити прозорість залучення та витрат коштів;
покращити академічну успішність учнів тощо.
За останні чотири роки було прийнято низку законів, які сформували правову основу для просування реформи середньої школи. Проте шкільна автономія поки не стала популярною, оскільки бракує чітких механізмів реалізації цієї можливості.
Спікери:
Наталя Лещенко, економіст аналітичного центру CASE Україна;
Дмитро Боярчук, виконавчий директор CASE Україна;
Василь Поворозник, економіст CASE Україна.
Модератор: Микола Малуха, директор з комунікацій CASE Україна.
Коментарі