Аналітичний звіт представляє результати аналізу надання правової допомоги членськими організаціями Мережі правового розвитку у період запровадження урядом України карантинних обмежень у відповідь на поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19 (з 15.03.2020 по 15.07.2020).
Правова допомога в офлайн та онлайн режимах, охопивши понад 2,5 тис. потребуючих, надавалась і тим, хто не має доступу до електронних правових сервісів. Більшість цих людей турбували питання щодо їх соціального забезпечення (це понад 18% від усіх звернень). Друге місце у цьому умовному рейтингу посіли питання щодо отримання консультації для вирішення сімейних справ (17,5%), третє місце – питання щодо врегулювання питань у сфері трудових відносин (10,8%), четверте – вирішення спадкових справ (10,2 %) та п’яте – врегулювання правовідносин у сфері нерухомого майна (9,1 %).
Звіт також містить висновки щодо причин виникнення правових проблем у період вибуху пандемії та рекомендації як для пересічних громадян, так і для органів державної влади та місцевого самоврядування щодо можливих шляхів їх вирішення. Зокрема ключові висновки дослідників містять пропозиції з удосконалення існуючих механізмів обміну інформацією між державними та недержавними провайдерами безоплатної правової допомоги з метою збору, узагальнення та поширення даних про актуальні проблемні питання в умовах карантину, їх систематизація, уникнення дублювання, поширення кращих практик щодо захисту порушених прав людей.
Ви маєте можливість ознайомитися зі звітом за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1BVTEgYzyDwDlwVf-eDuoeNegApxEoubg/view?usp=sharing
Діяльність здійснювалася Громадською спілкою “Мережа правового розвитку” у межах проєкту “Екстрена правова допомога для протидії COVID-19” впродовж травня-липня 2020 року. Ця ініціатива підтримується в рамках проєкту ПРООН “Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні”, що реалізовується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії.
Коментарі