bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Експерти Ради Європи дали поради, як розвивати місцеві друковані медіа під час карантину
15.05.2020

Із введенням карантину в Україні Проєкт «Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні» протягом березня і квітня провів серію з шести вебінарів «Як розвивати медіа в сучасних умовах» для редакторів місцевих друкованих медіа.

На вебінари зареєструвалось понад 80 осіб, та у кожному з них взяли участь близько 30 учасників та учасниць.

Програма вебінарів покрила найактуальніші питання та проблеми, з якими стикаються місцеві реформовані друковані медіа сьогодні, зокрема в період карантину:

  • юридичні питання;
  • робота в соцмережах;
  • спецпроєкти та відеотрансляції;
  • безпека працівників редакцій при висвітленні COVID-19;
  • електронна передплата та розповсюдження газет.

Людмила Опришко, адвокатеса, медіаюристка ГО «Платформа прав людини» ділилась з учасниками юридичними аспектами роботи редакцій, особливу увагу звернувши на те, як карантин вплинув на роботу ЗМІ.

«Під час карантину обсяг прав і обов’язків журналістів не змінився. Закон гарантує журналістам право вільного перебування на територіях, де оголошено надзвичайну ситуацію, та безперешкодного виконання їх професійних обов’язків. Органи центральної та місцевої влади при здійсненні заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, зобов’язані забезпечувати безперешкодне пересування журналістів по території України, в тому числі на територіях, де оголошено надзвичайну ситуацію», - наголосила експертка Людмила Опришко.

Окрім того, експертка зазначила, що під час карантину дещо ускладнився порядок реалізації прав та обов’язків журналістів, зокрема, в частині переміщення, користування громадським транспортом, доступом до засідань колегіальних органів влади тощо. У зв’язку з цим вона порекомендувала завчасно направляти письмові звернення до відповідних органів влади з метою замовлення для журналістів спеціальних квитків, вирішення питань акредитації тощо.

Віталій Голубєв, викладач Національного університету «Острозька академія», керівник школи «Універсального журналіста» ділився зі слухачами секретами просування видань у соціальних мережах.  Так, експерт наголосив на важливості візуального оформлення сторінок, щоб читач міг чітко бачити, чим саме редакція може бути корисною у вирішенні його завдань. Це можна зробити за допомогою обкладинки профілю та опису сторінки, закріплених постів, автоматичного привітання у месенджері тощо.

«Відкрийте доступ до частини свого контенту, а не «дражніть» читача тим, що прочитати певну цікаву статтю можна лише придбавши примірник газети. Адже в умовах карантину роздрібне розповсюдження преси опинилося на межі знищення. І за всього бажання придбати газету нині практично неможливо. Використовуйте карантин навпаки як можливість охопити своїм контентом аудиторію «нечитачів», аби згодом вони долучилися бодай до онлайнової версії видання. Для цього варто готувати «самодостатній контент» з високим потенціалом поширення різноманітні рецепти, розклади, списки корисних телефонів і адрес, цитати, розміщуючи їх у простеньких графічних шаблонах з логотипом вашого ЗМІ», — радив Віталій Голубєв.

Костянтин Григоренко, видавець газети «Обрії Ізюмщини», розповідав учасникам, як можна залучити додаткові фінансові надходження шляхом реалізації спецпроєктів за межами друкованої площі газети.

«Якщо у вашому місті ніхто не друкує календарі і не виготовляє магніти з місцевими краєвидами, тоді швидко займайте цю нішу. Слідкуйте за оголошенням конкурсів і грантів у сфері медіа. Не бійтеся подавати свої проєкти на гранти, відвідуйте семінари, де навчають писати заявки на конкурс. Починайте робити спецпроєкти на декількох платформах (газета, сайт + соціальні мережі).  Використовуйте інструменти для створення візуальної графіки, використовуйте QR-код. За його допомогою можна розмістити у статті код з посиланням на певну інформацію, відео, фотоальбом, опитування, рекламні акції, геолокацію), на сайт, тощо. Опановуйте роботу з відео», — ділився своїм досвідом тренер Костянтин Григоренко.

Щодо розповсюдження друкованих видань пан Григоренко наголосив, що потрібно розвивати електронну передплату та привчати читачів платити за контент. Він також зазначив, що потрібно організовувати власну службу доставки видання та створювати власну базу даних передплатників і рекламодавців.

Заплановано ще два вебінари для бухгалтерів місцевих медіа, які будуть присвячені темам «Бухгалтерський облік для приватних медіа» та «Податковий облік, кадрові та трудові питання».

Рада Європи спільно з Європейським Союзом буде продовжувати допомагати місцевим друкованим ЗМІ ставати більш якісними та незалежними джерелами новин про місцеві події.

З відеозаписами та матеріалами вебінарів можна ознайомитись тут.

Проєкт «Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні» має на меті зміцнити роль медіа, їхню свободу та безпеку, а також суспільного мовлення як інструментів для досягнення консенсусу в українському суспільстві.

Слідкуйте за новинами Проєкту на Facebook https://www.facebook.com/CoEUPSIS/

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.