bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Як писати про коронавірус: детальні поради для журналістів

Уникати «клікабельних» заголовків, відокремлювати науку від політики, уважно перевіряти джерела інформації. Громадська ініціатива «Ти можеш врятувати» склала поради для журналістів, які пишуть на тему коронавірусу. Повний текст інструкції – за посиланням https://ucansave.org.ua/journalists/.

У громадській ініціативі зазначають, що до підготовки порад для преси їх підштовхнула чисельна кількість фейків та неперевіреної інформації, що ширяться українськими ЗМІ. Це сприяє нагнітанню паніки. Тоді як журналісти, навпаки, повинні бути рупором спокійних, виважених й достовірних фактів.

Поради складені на основі рекомендацій Global Investigative Journalism Network, World Health Organisation, The Open Notebook та Інституту масової інформації. Вони стосуються сторітелінгу, зокрема: уникати суб’єктивізму, стигматизації, використовувати статистику замість оповідальних текстів, показувати людей, які допомагають долати епідемію.

Активісти наголошують на необхідності фактчекінгу: сумлінно ставитися до відбору джерел, розвінчувати міфи, боротися з дезінформацію, авторизовувати всі думки. Більш того, наводиться список ресурсів, на яких можна перевірити отримані факти.

Щодо роботи з експертами, громадська ініціатива радить журналістам збирати якомога більше думок, але чітко відділяти науку від політики та політичних інтересів окремих людей і партій.

Окремий розділ у списку порад присвячений особливостям роботи з людьми, які втратили близьких через коронавірус.

Активісти підкреслюють, що ця тема психологічно складна, тому радять журналістам завжди пам’ятати про межі, які вони не здатні перейти.  «Не бійтеся сказати редактору «ні», якщо не готові висвітлювати певну тему чи говорити про неї певні слова», - сказано в інструкції.

Громадська ініціатива «Ти можеш врятувати» створена для того, щоб не допустити паніку та згуртовано впоратись з коронавірусом. Мотивувати людей зберігати спокій, залишатися вдома, стежити за своїм здоров’ям та допомагати одне одному.

Ініціатива об’єднує журналістів, бізнесменів, комунікаційників та просто небайдужих відповідальних громадян.

Більше інформації на сайтіі Facebook-сторінці.

Контакти

  • ucansave2020@gmail.com
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.