12 березня 2020 року в Конгрес-центрі СумДУ проведено практичний семінар «Ягідний бізнес: вирощування, переробка та експорт» за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках ініціативи ЄС EU4Business.
Захід зібрав представників малого та середнього бізнесу не тільки із Сумщини, а й Харківської і Чернігівської областей. На Сумщині вирощують плодові та ягідні культури здебільшого особисті селянські господарства. Загалом потреба області в плодово-ягідній продукції за рахунок власного виробництва забезпечується лише на третину. Тому на семінарі розглядалися питання, які сприятимуть подальшому розвитку галузі.
Учасники заходу мали змогу обговорити питання щодо ефективної кооперації у сфері ягідного бізнесу, отримати знання стосовно оцінки стану ґрунту, підбору органічних добрив та природних мінералів для системи живлення, з планування ягідної ферми, оцінки стану насаджень та розрахунку планового врожаю тощо. Зокрема, Олександр Маслак, директор Департаменту агропромислового розвитку Сумської ОДА зауважив щодо актуальності питання будівництва мережі логістичних центрів (складів відкритого типу) на Сумщині, що сприятиме збільшенню плодово-ягідних насаджень у малих господарствах.
Співорганізатори заходу – одразу два Центри інформаційної підтримки бізнесу у Сумах та Хмельницькому.
Тарас Савченко, керівник Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Суми, зазаначив цілі проведення семінару: «Ми хотіли подати бізнесу актуальну інформацію про можливості вирощування ягід, про бізнес моделі, які існують в Україні, поза її межами в даному бізнесі, а також про можливості кооперації та переробки ягід з подальшим експортом».
Олег Демчук, керівник Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Хмельницький: «Оскільки в Україні є багато сприятливих умов, є культура виробництва, деякі ягоди, правда, доводиться вирощувати вперше, тому ми є гравцями на цьому ринку. Єдине, чого бракує зараз – це інвестицій, капіталовкладень, в доробку, переробку. Якщо вирішиться ця проблема, я думаю, в Україні вдасться вирішити проблеми і з малиною, і зі смородиною, чорницею, ожиною, жимолостю та іншими цікавими продуктами, які постачаються на європейські і світові ринки”.
На семінарі учасники могли ознайомитися з аналітичним дослідженням щодо ягідного бізнесу, презентованим Анною Гаврилюк, керівником Інформаційно-аналітичного центру ГО «Агенція сталого розвитку АСТАР» (м. Хмельницький): «Родзинкою цього дослідження є опитування, проведене серед представників малого й середнього бізнесу. І в дослідженні показані ті проблеми, які важливі для малого й середнього бізнесу, показано можливі варіанти їх розвитку та вирішення, і також показано перспективи подальшого розвитку ягідного бізнесу”.
Під час заходу підприємці мали нагоду отримати консультації спеціалістів щодо технологій, підбору добрив та природних матеріалів, оцінки грунтів, міжнародної сертифікації продукції та роботи з торговельними мережами, іншого. Олена Каіжен, виконавчий директор Асоціації «Ягідництво України», звертає увагу на основні тренди, які стимулюють розвиток органічного виробництва: «Основні тренди: це здорове харчування, це фітнес, да, тому що продукція використовується як здорова їжа в різних фітнес-центрах, це урбанізація. Це – місто, воно впливає на ягоду, на її кількість, на її упаковку, на її якість і на вимоги споживачів».
Захід реалізований за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.
Коментарі