Галицинівська ОТГ – громада з населенням 9 тисяч людей у Миколаївський області. У громаді зробили ставку на розвиток освіти, зокрема й освіти дорослих. Місцева громадська організація “Клуб сталого розвитку “Південна ініціатива” навчала жінок громади із вразливих груп, як за допомогою інструментів інтернет-маркетингу перетворити творчі захоплення на джерело доходу.
Як і майже у кожній сільській громаді існують проблеми з працевлаштуванням жінок, які мають дітей, або жінок старшого віку. Працедавці часто відмовляють у роботі мамам, які мають дітей, або жінкам віком 50+.
У Галицівській ОТГ серед цих груп жінок є ті, котрі мають творчі захоплення, є майстринями рукоділля або інших напрямів. Проте вони не знають, як рекламувати і продавати свою продукцію.
Саме для цих жінок був створений освітній проєкт “Рекламування власної продукції через соціальнім мережі та Youtube-канал”. Проєкт мав на меті допомогти майстриням перетворити своє хоббі на стабільне джерело доходу.
Учасниць вчили основам інтернет-маркетингу та SMM. Під час навчання учасниці створили бізнес-сторінки у facebook, рекламний кабінет Ads Manager та запустили свої перші рекламні кампанії, створили Youtube-канали власних брендів та навчились їх розвивати.
Найкраще про успіхи проєкту розкажуть історії самих учасниць.
Лопасова Юлія прийшла на програму, будучи у домогосподаркою. Народивши сина, Юлія почала займатися в’язанням. Вибір впав саме на японське мистецтво в’язання – амігурумі. Як зізнається Юлія, вибрала його через надзвичайну ніжність та “мі-мі-мішність”. Спочатку в’язала лише для своєї дитини, а потім і для інших діток.
Прийшла на програму, щоб навчитися вести бізнес і Інтернеті та вивчити такий інструмент інтернет-маркетингу, як SMM. Також дуже хотіла свій канал в YouTube.
В результаті під час навчання Юлія створила бізнес-сторінку Mimimishkatoys в facebook. Навчилась працювати з рекламою у facebook, запустила першу рекламну кампанію.
Створила канал на YouTube (переглянути канал тут ) і зараз його активно веде.
Після участі у проєкті у майстрині збільшилась кількість клієнтів, почали надходити нові замовлення. Крім того, Юлію запросили працювати тренером з амігурумі у Центрі освіти для дорослих Галицинівської ОТГ. Тож тепер після закінчення програми вона має роботу і розвиває власний бренд.
Залєвська Наталя зараз прийшла на навчання, маючи групу інвалідності, у 2020 році цей статус в неї зняли. Наталя працювала сторожем у будинку старости в селі Прибузьке (колишня сільська рада). Займалася рукоділлям. Спочатку Наталя відвідувала програму із сучасного декорування та виготовлення ростових квітів із ізолону у Центрі освіти дорослих Галицинівської ОТГ. Закохалася в ізолон та почала власну практику. Її спеціалізація – світильники з ізолону.
На програму прийшла, щоб навчитися продавати через Інтернет. Наталя – одна з найуспішніших учасниць програми, ще під час навчання почала отримувати замовлення, зараз має багато клієнтів. (переглянути бізнес-сторінку Наталі).
Гончарук Інна прийшла на проєкт за новими знаннями. Займалася створенням “ловців снів”. В кінці програми вирішила, що буде займатися власногоYouTube-каналу ( канал Інни).
Вона стала виготовляти не лише ловців снів, а й інші творчі вироби з ізолону, паперу й не тільки. Її мета: стати успішним ютубером та заробляти, не виходячи з дому.
Зараз вона активно розвивається та вже має замовлення.
Тренерка проєкту: Руслана Сікаленко – експертка ГО “Клуб сталого розвитку “Південна ініціатива”, інтернет-маркетолог, приватний підприємець, сертифікований спеціаліст Google Digital Workshop, YouTube Creator Academy, Facebook Blueprint, Google Analytics Academy, Academy for Ads.
“Я виходила після занять із мокрою спиною… Хотілося дати дівчатам максимально, але ми були обмежені 40-годинною програмою…” – згадує Руслана.
Вона вважає, що саме завдяки таким проєктам сільські жителі можуть створювати власний бізнес та заробляти, не виїжджаючи за межі ОТГ, розвиватися та бути сучасними.
“Я пишаюся кожною учасницею та їхніми успіхами. Особливо мене надихнула Фіголь Ірина Миколаївна – учасниця програми пенсійного віку. Те завзяття, з яким вона працювала, та її наполегливість – просто вражали. Так, вона робила все повільніше, але результат мала не гірший за інших”
– зазначила Руслана Сікаленко.
Освітній проєкт “Рекламування власної продукції через соціальнім мережі та Youtube-канал” ГО “Клуб сталого розвитку “Південна ініціатива” посів 2-місце у Конкурсі кращих проєктів у сфері освіти дорослих -2019 у номінації “Кращий проєкт, спрямований на сприяння працевлаштуванню та розвиток соціального підприємництва”. Організатори Конкурсу кращих проєктів у сфері освіти дорослих – ГС “Українська асоціація освіти дорослих” та Представництво DVV International в Україні. Основною метою Конкурсу є розвиток, підтримка та популяризація освіти дорослих в Україні, вироблення спільного бачення, накопичення досвіду і поширення кращих практик та корисних ініціатив, спрямованих на формування суспільства, що навчається впродовж життя.
Коментарі