Наприкінці минулого року агенція social impact комунікацій plusone запропонувала провести стратегічні сесії для двох громадських організацій, які хочуть посилити свої комунікацій – pro bono.
Отримавши чимало запитів та брифів, ми провели стратегічні сесії для Transparency International Ukraine та Пласту.
Чому важливо проводити стратегічні сесії перед тим, як братися за подальшу розробку стратегії?
Без чітко визначених стратегічних цілей організація не будете знати, як і що потрібно комунікувати, впевнена Маргарита Клещаєва, партнер агенції plusone: «Комунікації без проактивного підходу стають розсилкою стандартних прес-релізів та кволими спробами відбивати комунікаційні атаки. Великі бренди не бояться висловлювати власну думку і відстоювати її. Громадським організаціям також час шукати та обирати відповідний tone of voice, завдяки якому їх буде знати аудиторія».
Крім цього, стратегічна сесія – чудова нагода для команди громадської організації зібратися разом за одним столом, прислухатися одне до одного та отримати погляд експертів іззовні.
«Завдяки роботі з plusone ми почули одне одного в команді, – підтверджує Олеся Коваль, керівник департаменту комунікацій Transparency International Ukraine. – Це було непросто: виявилося, що у нас доволі різне сприйняття однакових ситуацій і процесів. Водночас ми дуже швидко погодилися з тим, який поведінковий архетип близький організації. Тобто, у принципових питаннях ми однодумці, й це надихає».
Попри те, що Transparency International Ukraine і Пласт працюють у різних тематиках, виклики в комунікаціях організацій дуже схожі. Команди опинилася на роздоріжжі: як стати зрозумілими для всіх цільових аудиторій, налагодити внутрішні комунікації, розвивати бренд далі й працювати над його впізнаваністю?
«Важлива умова успішної стратегічної сесії – активність і включеність команди. Упродовж нашої спільної роботи з Transparency International Ukraine і Пластом нам вдалося побудувати цікаву дискусію, знайти важливі інсайти, окреслити теми для подальших завдань. Разом ми визначили цільові аудиторії, без яких досягнення фінальної мети громадських організацій буде неможливим, сформували позиції для проактивних комунікацій, говорили про конкурентів у секторі та можливе партнерство із ними, а також намітили «дорожню карту» для побудови успішного внутрішнього діалогу з командою», – каже стратег plusone Олександр Аргат.
«Дуже цінно було попрацювати над цільовими аудиторіями й визначити найкращу тональність. Ці напрацювання стали корисними не лише в рамках стратегій, а й в щоденній роботі команди комунікацій: у нас з’явилося краще розуміння ЦА і як ефективно з нею спілкуватись», – ділиться враженнями Петро Задорожний, керівник комунікаційного напрямку Пласту-НСОУ.
Ми вболіваємо за те, аби громадські організації навчилися якісно комунікувати круті й важливі речі, які вони роблять. Команда plusone зацікавлена вибудовувати здоровий ринок комунікацій для громадських організацій і вже допомагає їм у цьому. Цього року ми плануємо продовжимо роботу pro bono із найкращими українськими громадськими організаціями. Якщо це ви, пишіть нам на [email protected].
Коментарі