8 жовтня 2019 року одночасно у всіх областях України відбувся Національний День дівчат в технологіях, який залучив понад 1000 школярок та студенток, понад 30 компаній та 24 області України.
Другий рік поспіль організаторами проведення “Дня дівчат” є CSR Ukraine, експертна організація Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення України.
За результатами загальноукраїнського соціологічного опитування молоді 2017 року, дівчата загалом утричі менше, ніж хлопці, орієнтовані на опанування однієї із STEM-професій – “інженер”. Якщо у 2010/2011 н.р. кількість жінок, які прагнули здобути інженерну освіту становила майже 27%, то на сьогодні їхня частка скоротилася до 20%. Основна мета проведення Національного Дня дівчат – збільшити кількість дівчат в STEM-професіях та пробудити їхній інтерес до науки та технологій.
“Зростаючий попит на фахівців у точних науках зустрічається зі значним дефіцитом працівників. На це вказують і глобальні економічні тенденції, де за оцінками, кількість робочих місць в STEM збільшиться на 13%. В Україні жінки часто недостатньо представлені в STEM, і починається це зі шкільних років через сильний вплив гендерних стереотипів у суспільстві. Щоб забезпечити конкурентоспроможність країни у майбутньому високих технологій, важливо забезпечити широку спільноту відповідних фахівців і фахівчинь. Дуже важливо розвивати у молодих дівчат лідерські навички і практичний досвід роботи в STEM, надавати можливості працювати на користь своїх громад та країни загалом, використовувати свій творчий та креативний потенціал”, – говорить Представник UNFPA в Україні Хайме Надаль.
Для розвіювання стереотипів і було започатковано День дівчта в технологіях. Торік, по завершенню першого в Україні Національного Дня дівчат, анкетування учасниць виявило, що 50% дівчат на початку вважали, що професії поділяються на «чоловічі» та «жіночі”, а 70% дівчат заявили про те, що День в компанії змінив їх плани на професію.
“Цього року, ми масштабували подію та залучили усі області України, зробивши цей День справді національним – кількість дівчат-учасниць збільшилась більш ніж в 3 рази, кількість компаній збільшилась в 2 рази – загалом,до проведення Дня дівчат долучилися 50 великих та малих компаній, Вони організували для дівчат майстер-класи, екскурсії, лекції, візити до наукових лабораторій, турніри, і все заради однієї мети – залучити школярок до STEM та зруйнувати їхні стереотипні уявлення про професії”, – говорить Марина Саприкіна, керівниця Центру “Розвиток КСВ”, засновниця ініціативи Дівчата STEM.
У Чернігові школярки відвідали Факультет електронних та інформаційних технологій в Чернігівському Національному політехнічному університеті, де їм розповідали про електроніку, мікроелектроніку, мікрокомп’ютери та програмування. Окрім того, під час екскурсії у студію “Ліга роботів”, під керівництвом інструктора, учениці змогли скласти та запрограмувати власних лего-роботів. Для дівчат із Волинської області, надзвичайно цікавим було знайомство із СЕС – сонячною електростанцією, що розташована на приватній території одного із мешканців селища. Там школярки ознайомилися із Зеленим тарифом та його фінансовими аспектами. Дівчата з Рівненської області відвідали провідну IT-компанію SoftServе. Дівчата вперше в житті були в офісі технологічної компанії, вперше спілкувалися з жінками-розробницями і були вражені, що жінки на рівні з чоловіками також можуть бути програмістками. У Лисичанську, дівчата були на рятувальній станції, де поспілкувавшись з жінками, деякі з них і самі захотіли стати рятувальницями. У Києві, школярки відвідали дев’ять STEM-компанії, серед яких Райффайзен Банк Аваль, НЕК “Укренерго”, SAP, IT-Іntegrator, Uptech, Монделіз Україна, UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Vodafone та «EY».
Координатори проекту у містах провели анкетування серед школярок, які брали участь у Національному Дню дівчат в технологіях. За його результатами, 54% опитаних дівчат зазначили, що похід у компанію вплинув на майбутній вибір їхньої професії, а більш ніж 90% школярок та студенток вважають, що не існує поділу на “жіночі” чи “чоловічі” сфери.
“Після екскурсії в компанію EY у мене змінилося уявлення про професії, у яких можуть працювати та реалізовувати себе жінки. Ми спілкувалися зі спеціалістками з відділу кібер-безпеки – молодими дівчатами, які є успішними у компанії, що входить до четвірки найбільших бізнес-гігантів України. Такі приклади неймовірно надихають, дають поштовх рухатися вперед і долати гендерні стереотипи”, – поділилася Маргарита Вдовіченко, учениця 8 класу Гімназії НПУ імені М.П.Драгоманова.
Загалом, до проведення “Дня дівчат” цього року долучилися близько 1000 школярок та студенток.
___________
Довідка:
Національний День Дівчат в технологіях – вперше було проведено у 2018 році за сприяння CSR Ukraine, експертної організації Центр “Розвиток КСВ” спільно з UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення. Тоді технічні та науково-дослідні компанії відкрили свої двері дівчатам 5-9 класів в семи містах України – Києві, Дніпрі, Львові, Житомирі, Івано-Франківську, Южноукраїнську та Ужгороді. 16 великих та малих компаній провели практичні заняття, екскурсії, семінари, вікторини, конкурси, майданчики для спілкування серед дівчат, які навчаються в середній школі.
CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» – експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проекти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSREurope (Брюсель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія). www.csr-ukraine.org
UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення – є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами ми працюємо у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно з Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки». Більше інформації про UNFPA та нашу роботу в Україні: www.ukraine.unfpa.org. Стежте за діяльністю UNFPA у Twitter та Facebook.
Коментарі