Визначили переможців Всеукраїнського конкурсу учнівських есе з прав людини та Всеукраїнського конкурсу навчально-методичних розробок з прав людини.
В Україні визначили переможців Всеукраїнського конкурсу учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності» та Всеукраїнського конкурсу навчально-методичних розробок з прав людини, що були присвячені 70-тій річниці Загальної декларації прав людини. Призерів та лауреатів конкурсу учнівських есе обрали серед 860 учасників та учасниць з 22 областей України. В роботах учні/-ці розповідали, зокрема, про історію походження прав людини, підіймали багато тем, присвячених гендерним питанням, питанням евтаназії. Не залишилися осторонь і проблеми, пов’язані з порушеннями прав людини під час окупації Криму та військовими подіями на Сході України. Приємною несподіванкою стала велика кількість робіт дітей з Дніпровської та Донецької областей.
Призерів та лауреатів конкурсу навчально-методичних розробок обирали серед 126 педагогів/ з 20 областей України.
До складу журі конкурсу входили представники співорганізаторів конкурсів - Освітнього Дому прав людини в Чернігові, Міністерства освіти і науки України, Міністерства юстиції України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Української Гельсінської Спілки з прав людини, а також представники–експерти міжнародних та українських недержавних громадських організацій – Amnesty International в Україні, Харківської правозахисної групи, Восток SOS, ГО «МАРТ», ЦГП «Альменда» а також, експерти- освітяни – вчителі та представники інститутів післядипломної педагогічної освіти.
З повним переліком імен переможців та лауреатів можна ознайомитись на сайті Освітнього Дому прав людини в Чернігові за посиланням: http://ehrh.org/novini/peremozhcz%D1%96-konkurs%D1%96v-uchn%D1%96vskix-ese-ta-navchalno-metodichnix-rozrobok.html?fbclid=IwAR340XPBouQthESSIBJtDSyikTGdSbkxA_stjS1EGTQbZQV1lVI8efeY_xw
Переможці Всеукраїнського конкурсу есе «Права людини крізь призму сучасності»:
І МІСЦЕ
Берко Артем (Дрогобицька спеціалізована школа І – ІІІ ст. №2, Дрогобицької міської ради Львівської області)
Вчителька-консультантка: Угрин Уляна Василівна
Назва роботи: «Права людини і переселенці з тимчасово окупованих територій»
ІІ МІСЦЕ
Чернявська Дар`я (Барвінківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Барвінківської районної ради Харківської області)
Вчителька-консультантка: Паніотова Вікторія Леонідівна
Назва роботи: Права людини на війні
ІІІ МІСЦЕ
Невениця Олександр (Сватівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Сватівської районної ради Луганської області)
Вчителька-консультантка: Гогіна Тетяна Костянтинівна
Назва роботи: Я маю право на життя
Бєляєва Катерина (Марганецька гімназія Дніпропетровської області)
Вчитель-консультант: Чорний Віктор Миколайович
Назва роботи: Права психічно хворих людей, як гостра правова проблема нашої країни.
Переможці Всеукраїнського конкурсу навчально –методичних розробок з прав людини:
І МІСЦЕ
Лопатинська Катерина Петрівна (Кам’янець-Подільська спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів «Славутинка» Хмельницької обласної ради)
Тема розробки:Гендерна нерівність
ІІ МІСЦЕ
Безгодкова Ольга Сергіївна (Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Краматорської міської ради Донецької області)
Інтелектуально-пізнавальна гра «Права дітей»
ІІІ МІСЦЕ
Токмакова Галина Вікторівна (Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №102 Криворізької міської ради Дніпропетровської області)
Правовий марафон «На терені захисту прав дитини»
Більченко Олена Вікторівна та Сторчак Ніна Анатоліївна (Новокостянтинівська ЗОШ І-ІІІ ст Братської районної ради Миколаївської області та Миколаївський національний університет кораблебудування)
ПРАВА ЛЮДИНИ ТА ШКІЛЬНИЙ КУРС ІСТОРІЇ: ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ. Посібник для вчителя
Особливою відзнакою та подарунком від Amnesty International в Україні нагороджено Лопатинську Катерину Петрівну за увагу до гендерної тематики.
Сергій Буров, Координатор Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», виконавчий директор Освітнього Дому прав людини в Чернігові привітав переможців конкурсів та зазначив : «Теми, які піднімає учнівська спільнота у своїх розробках є надважливим індикатором проблем, що існують у державі і хвилюють дітей, і окремої уваги потребує вивчення цього досвіду та цінностей, які потребують захисту на думку дітей. Методичні розробки та учнівські есе, що стали переможцями і лауреатами конкурсу, вартують поширення серед освітянської спільноти, що є наступним запланованим кроком для організаторів конкурсів.
Раїса Євтушенко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти відзначила , що така велика кількість робіт багато про що говорить і дає надію на більшу увагу суспільства до захисту прав людини, адже саме вони стали тією рушійною силою революцій «на граніті», «Померанчевої» та «Революції Гідності». Такі конкурси не проходять повз їх учасників і залишають слід на їхніх долях у майбутньому.
Олександр Павліченко, виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини сказав, що подібні конкурси дають чудовий старт для майбутнього. Той, хто має справжні цінності, про які говорить, у які вірить, досягає успіху. Серед переможців подібних конкурсів для учнів і студентів є багато правозахисників, успішних юристів і, навіть, суддя Верховного Суду України.
Артем Берко, переможець (1 місце) конкурсу учнівських есе, зазначив, що подібні конкурси дають можливість привернути увагу до порушених прав та розібратися, яким чином можна їх відстоювати і захищати. Адже, він став цікавитися темою прав людини, коли його родина, у зв’язку з воєнними подіями на Сході України, опинилася у статусі «переселенців» і тільки тоді прийшло усвідомлення того, наскільки є важливим розуміння своїх прав та діяльності тих людей, які ці права захищають і допомагають забезпечувати. Якби не волонтерська допомога, він і надалі б залишався на окупованій території і був позбавлений багатьох свої прав.
Всеукраїнський конкурс учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності» та Всеукраїнський конкурс навчально-методичних розробок з прав людини організовано Українською Гельсінською спілкою з прав людини, в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» за підтримки Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Коментарі