bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Соціальне підприємництво – міф чи тренд?
20.11.2018

В останні рокі в Україні зростає кількість благодійних та громадських організацій, діяльність яких спрямована на вирішення соціальних проблем. Такі організації самі не заробляють гроші, а залучають їх через пожертвування або гранти.  

В останні рокі в Україні зростає кількість благодійних та громадських організацій, діяльність яких спрямована на вирішення соціальних проблем. Такі організації самі не заробляють гроші, а залучають їх через пожертвування або гранти. Однак навіть у них все частіше виникає необхідність в самофінансуванні.

Соціальне підприємництво (СП) – нова модель ведення бізнесу, яка є гібридом між некомерційними організаціями та класичним бізнесом. Діяльність таких підприємців спрямована на вирішення соціально-економічних та екологічних проблем. І основна відмінність СП від звичайного бізнесу полягає в тому, що їх першочерговим завданням є соціальна місія або цінність, а прибуток частково може направлятися на соціальні цілі. У той же час, соціальне підприємництво сприяє розвитку суспільства шляхом впровадження інновацій, стимулює до саморозвитку і вчить допомагати самому собі і навколишньому середовищу.

В умовах скорочення кількості робочих місць з’являється необхідність шукати інші способи забезпечувати себе і вирішувати інші питання, якими раніше займалися державні установи. У пошуках роботи і кращого життя люди їдуть за кордон, але не всіх там чекає удача, і не завжди легко виїхати, залишивши вдома близьких, які потребують турботи і уваги. Тому саме зараз, коли спостерігається погіршення соціально-економічної ситуації, такий інструмент як соціальне підприємництво може стати дуже ефективним засобом попередження або вирішення багатьох проблем.

Якщо підприємці міста підрахують, скільки серед їх співробітників тих, хто отримує допомогу для малозабезпечених або багатодітних сімей, а також для одиноких матерів, то може виявитися, що діяльність багатьох з них вже стала соціальною.

Як визначити, чи є підприємницька діяльність соціальною? Фонд WNISEF* вважає підприємництво соціальним, якщо виконується один з критеріїв:

  1. 20% прибутку відраховується на благодійність або інші соціальні цілі.
  2. 50% співробітників відносяться до соціально вразливих категорій населення.  
  3. Менше  50% співробітників з соціально вразливих категорій і 10% прибутку відраховується на благодійність або вирішення соціальних проблем.

До соціально вразливих категорій відносяться всі, хто має документи від служби соцзахисту, а також пенсіонери. Повний перелік легко знайти в інтернете. Підприємці, діяльність яких зареєстрована, ведеться більше 1 року і має сформовану бізнес-модель або хоча б детальний бізнес-план, можуть підготувати документи і отримувати гранти на розвиток цієї діяльності.

Крім цього, соціальним підприємцям та громадським організаціям Фонд WNISEF дає вигідні кредити. Їх умови: сума від 10000 до 100000 USD в українській гривні, термін до 36 місяців, а ставка 5-10% річних. Вже можна скласти пристойний список з тих, хто їх отримав. Підготовка документів і розгляд заявки на такий кредит або грант займе кілька тижнів, але за допомогою цих грошей можна зберегти робочі місця, розвивати підприємство або відкрити новий бізнес-проект. Тому про ці переваги соціального підприємництва варто знати і використовувати їх.
____________

* Для довідки: Фонд WNISEF фінансує інноваційні, високоефективні проекти, спрямовані на здійснення реформ і змінюють життя звичайних людей в Україні і Молдові. Найбільш відомі компанії, які отримали підтримку від цього фонду в Pizza Veterano в Київі і Торгова марка «My Atelier» в Дніпрі, а також багато інших компаній в різних регіонах України.

Каріна Санлайф – сертифікований бізнес-тренер. консультант з соціального підприємництва, коуч. 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.