bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Соціальні підприємства зародились у запорізькому «Гаражі ідей»

Чим соціальне підприємництво відрізняється від звичайного бізнесу і від благодійності? Які соціальні підприємства вже незабаром можуть змінити життя Запоріжжя? Відповіді на ці запитання знайшли учасники «гаража ідей», який відбувся в Запоріжжі.

Що таке «гараж ідей»

«Idea garages зараз відбуваються у 12 містах України. І нас щоразу запитують, до чого тут «гараж», - розповідає інформаційний менеджер проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Леся Ярошенко. – Для бізнес-середовища це вже звичний метод командної роботи, мозковий штурм, який має на меті викристалізувати ідею. У США, на батьківщині іdea garages, гараж – це не просто «хатинка» для зберігання і ремонту авто. Це територія свободи і творчості. Корпорації Google і Disney, рок-гурт Nirvana, комп’ютери Apple, гігант онлайн-торгівлі Amazon, іграшки Mattel – усі вони починалися в гаражах. Ми віримо, що ідеї соціальних підприємств, народжені в неформальній атмосфері наших «гаражів» незабаром стануть потужними агентами соціальної економіки».

Учасником заходу міг стати кожен охочий, хто вчасно заповнив анкету. У ній слід було пояснити, яка саме соціальна проблема тебе хвилює (наприклад, дозвілля дітей, працевлаштування літніх людей, переробка сміття, навчання іноземних мов – будь-що), і що ти готовий зробити для її вирішення.

Понад сорок найбільш мотивованих запоріжців потрапили на «гараж ідей». Вони познайомилися з тенденціями і зразками соціального бізнесу у світі та в Україні. Кожне черверте підприємство, яке нині реєструється в Європі, - соціальне. Загалом європейці створили вже 2 мільйони соцпідприємств, на яких працює 11 мільйонів людей.

Надихнувшись, учасники «гаража ідей» під керівництвом бізнес-тренера об’єдналися в 11 команд і моделювали власні соціальні підприємства. Вони мали пояснити свою соціальну місію, який товар чи послугу планують продавати, з  якою емоцією, як це монетизуються, які ресурси потрібні. Учасники голосували за ідеї одне одного умовними грішми. Автори шести найбільш переконливих ідей отримали запрошення на хакатони.

Ідеї-переможці “гаража ідей” для соціального підприємництва у Запоріжжі

Мистецький центр “Дві башти”

Абсолютний чемпіон за кількістю голосів. Креативний простір у місті розміром з футбольне поле для заходів просто неба і лофт-ангар - для активностей, які потребують даху над головою. Територія і приміщення вже є, ведеться ремонт. Монетизація: простір і музична апаратура в оренду, послуга з організації заходів. Місія - простір, доступний для культурних, соціальних та бізнес-активностей будь-якого масштабу (здається безкоштовно або зі значною знижкою).

“Чайне Village”

«Cvit Kvit» - невеличкий сімейний бізнес із вирощування лікарських рослин і створення трав’яних зборів. Родина хоче навчати цієї справи і залучати односельців до виробництва еко-чаїв, а також меду, органічних харчів. На додачу - освітні програми про здорове харчування. Місія - дати роботу селянам, повернути їм повагу до своєї праці, зупинити вимирання села.

Сімейний центр “Дерево життя”

Місія - об’єднання поколінь. Зайняти бабусь і дідусів, вивільнити час для батьків, дати змогу дітям спілкуватися з літніми людьми (послуга “бабуся чи дідусь на годину”). Підготувати пари, які планують дитину, до батьківства (спілкування з дітьми, робота психолога).

“Зелена країна”

Місія - щоб у місті дихалось, як у лісі: вивести Запоріжжя у топ-5 найзеленіших міст України. У команди вже є розсадник. Послуга - продаж саджанців, організація еко-заходів “під ключ” (тимбілдинги у формі висаджування зелених зон, родинне дерево на весілля, алея випускників).

Розвитковий туризм для дітей вразливих категорій

Соціалізація “державних дітей”. 10-20% випускників інтернатів закінчують життя самогубством, ледь не половина поповнює маргінальні групи. Вони не вміють жити поза стінами закладів. У цьому соціальному підприємстві дітей не просто вивозять на природу чи екскурсію - їх залучають до всіх етапів організації поїздки: від вибору місця до підготовки спорядження. Монетизація - через платні тури для платоспроможних родин, залучення спонсорів, рекламодавців.

Мовний центр #Ятеберозумію

Родина викладачів уже має унікальну методику викладання для дітей і дорослих з поєданням очної і дистанційної програм, мовного клубу. Місія - дати роботу викладачам-пенсіонерам і змогу вивчити українську або іноземну тим, хто не має чим платити за курси. Оплата за системою 1+1 (1 платить, 1 отримує знижку).

 «Гараж ідей» відбувся в межах проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників. 

Упродовж червня-липня 2018 року «гаражі ідей» відбудуться у 12 містах України. Регіональний партнер проекту в Запоріжжі – EdisonSpace.

Якщо ви хочете потрапити на «гараж ідей», знаходьте найближче до вас місто, заповнюйте анкету і чекайте на запрошення: http://www.socialbusiness.in.ua/index.php/novyny/podii-zakhody/anonsy/183-garage-idea-dlia-sotsialnoho-pidpryiemnytstva-yak-vyrishuvaty-sotsialni-problemy-biznes-metodamy

Сторінка проекту:  https://www.facebook.com/socialbusinessinua

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.