Чим соціальне підприємництво відрізняється від звичайного бізнесу і від благодійності? Які соціальні підприємства вже незабаром можуть змінити життя Запоріжжя? Відповіді на ці запитання знайшли учасники «гаража ідей», який відбувся в Запоріжжі.
Що таке «гараж ідей»
«Idea garages зараз відбуваються у 12 містах України. І нас щоразу запитують, до чого тут «гараж», - розповідає інформаційний менеджер проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Леся Ярошенко. – Для бізнес-середовища це вже звичний метод командної роботи, мозковий штурм, який має на меті викристалізувати ідею. У США, на батьківщині іdea garages, гараж – це не просто «хатинка» для зберігання і ремонту авто. Це територія свободи і творчості. Корпорації Google і Disney, рок-гурт Nirvana, комп’ютери Apple, гігант онлайн-торгівлі Amazon, іграшки Mattel – усі вони починалися в гаражах. Ми віримо, що ідеї соціальних підприємств, народжені в неформальній атмосфері наших «гаражів» незабаром стануть потужними агентами соціальної економіки».
Учасником заходу міг стати кожен охочий, хто вчасно заповнив анкету. У ній слід було пояснити, яка саме соціальна проблема тебе хвилює (наприклад, дозвілля дітей, працевлаштування літніх людей, переробка сміття, навчання іноземних мов – будь-що), і що ти готовий зробити для її вирішення.
Понад сорок найбільш мотивованих запоріжців потрапили на «гараж ідей». Вони познайомилися з тенденціями і зразками соціального бізнесу у світі та в Україні. Кожне черверте підприємство, яке нині реєструється в Європі, - соціальне. Загалом європейці створили вже 2 мільйони соцпідприємств, на яких працює 11 мільйонів людей.
Надихнувшись, учасники «гаража ідей» під керівництвом бізнес-тренера об’єдналися в 11 команд і моделювали власні соціальні підприємства. Вони мали пояснити свою соціальну місію, який товар чи послугу планують продавати, з якою емоцією, як це монетизуються, які ресурси потрібні. Учасники голосували за ідеї одне одного умовними грішми. Автори шести найбільш переконливих ідей отримали запрошення на хакатони.
Ідеї-переможці “гаража ідей” для соціального підприємництва у Запоріжжі
Мистецький центр “Дві башти”
Абсолютний чемпіон за кількістю голосів. Креативний простір у місті розміром з футбольне поле для заходів просто неба і лофт-ангар - для активностей, які потребують даху над головою. Територія і приміщення вже є, ведеться ремонт. Монетизація: простір і музична апаратура в оренду, послуга з організації заходів. Місія - простір, доступний для культурних, соціальних та бізнес-активностей будь-якого масштабу (здається безкоштовно або зі значною знижкою).
“Чайне Village”
«Cvit Kvit» - невеличкий сімейний бізнес із вирощування лікарських рослин і створення трав’яних зборів. Родина хоче навчати цієї справи і залучати односельців до виробництва еко-чаїв, а також меду, органічних харчів. На додачу - освітні програми про здорове харчування. Місія - дати роботу селянам, повернути їм повагу до своєї праці, зупинити вимирання села.
Сімейний центр “Дерево життя”
Місія - об’єднання поколінь. Зайняти бабусь і дідусів, вивільнити час для батьків, дати змогу дітям спілкуватися з літніми людьми (послуга “бабуся чи дідусь на годину”). Підготувати пари, які планують дитину, до батьківства (спілкування з дітьми, робота психолога).
“Зелена країна”
Місія - щоб у місті дихалось, як у лісі: вивести Запоріжжя у топ-5 найзеленіших міст України. У команди вже є розсадник. Послуга - продаж саджанців, організація еко-заходів “під ключ” (тимбілдинги у формі висаджування зелених зон, родинне дерево на весілля, алея випускників).
Розвитковий туризм для дітей вразливих категорій
Соціалізація “державних дітей”. 10-20% випускників інтернатів закінчують життя самогубством, ледь не половина поповнює маргінальні групи. Вони не вміють жити поза стінами закладів. У цьому соціальному підприємстві дітей не просто вивозять на природу чи екскурсію - їх залучають до всіх етапів організації поїздки: від вибору місця до підготовки спорядження. Монетизація - через платні тури для платоспроможних родин, залучення спонсорів, рекламодавців.
Мовний центр #Ятеберозумію
Родина викладачів уже має унікальну методику викладання для дітей і дорослих з поєданням очної і дистанційної програм, мовного клубу. Місія - дати роботу викладачам-пенсіонерам і змогу вивчити українську або іноземну тим, хто не має чим платити за курси. Оплата за системою 1+1 (1 платить, 1 отримує знижку).
«Гараж ідей» відбувся в межах проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників.
Упродовж червня-липня 2018 року «гаражі ідей» відбудуться у 12 містах України. Регіональний партнер проекту в Запоріжжі – EdisonSpace.
Якщо ви хочете потрапити на «гараж ідей», знаходьте найближче до вас місто, заповнюйте анкету і чекайте на запрошення: http://www.socialbusiness.in.ua/index.php/novyny/podii-zakhody/anonsy/183-garage-idea-dlia-sotsialnoho-pidpryiemnytstva-yak-vyrishuvaty-sotsialni-problemy-biznes-metodamy
Сторінка проекту: https://www.facebook.com/socialbusinessinua
Коментарі