bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Партнерство українських НУО: співпрацювати не можна конкурувати
04.05.2018

«One plus one equals eleven». «Один плюс один дорівнює одинадцять». Українські НУО поки не вміють працювати в партнерстві. Вони не розуміють, наскільки сильними можуть бути, доповнюючи одна одну.

Одна неурядова організація два роки працювала з масштабним проектом: почала з власної ідеї, реалізувала її до стійкого мережевого утворення. Інша організація вирішила, що краща, тому зібрала компромат (так звані звіти про діяльність в регіонах) і пішла до донора/партнерського державного органу відібрати фінансування/підтримку. Це рейдерство щодо проекту.

Засновники громадської організації два роки працювали над її розвитком. Один - “на передовій” забезпечував комунікації та суспільне позиціонування, інший “в тилу” - працював над розвитком проектної діяльності і організаційної спроможності. Перший засновник вирішив, що на вершині спільних досягнень має залишитись тільки один і, маючи право першого підпису, позбавив другого можливості працювати. Це рейдерство  щодо організації. Результат - організація втратила можливу результативність і тримається виключно на попередніх досягненнях.

Зрозуміло, вказані ситуації пов’язані з відсутністю цінностей, етичних норм і принципів в основі діяльності. Ці випадки не поодинокі, вони негативно впливають на репутацію організацій та всього третього сектору.

Подібні проблеми не є унікальними для українського громадського сектору. Однак, в цивілізованому світі вони ідентифіковані та вирішуються. В тому числі, шляхом затвердження власної політики партнерства та її оприлюднення. Організації публічно заявляють, на які принципи спираються при побудові партнерських відносин. Публічність зобов’язує до дотримання.

До основоположних принципів партнерства відносять:

  • рівність - взаємна повага між членами партнерства, незалежно від їх розміру та влади;

  • прозорість - досягається шляхом відкритого діалогу (на рівних засадах), з акцентом на ранні консультації та своєчасний обмін інформацією;

  • відповідальність - організації в партнерстві мають етичне зобов’язання одна щодо одної виконувати свої завдання відповідально, цілеспрямовано та належним чином;

  • орієнтований на результат підхід - проекти мають бути реальними та орієнтованими на дії;

  • доповнюваність - різноманіття громадської спільноти є надбанням, якщо ми спираємося на наші переваги та доповнюємо внески один одного.

Кожна організація чи коаліція організацій може самостійно вирішувати, які принципи мають покладатися в основу її роботи. Для прикладу, основи партнерства, що затвердженіу 2006 році Глобальною гуманітарною платформою, створеною 40 представниками ООН, гуманітарних організацій, неурядових організацій, Товариства Червоного Хреста / Червоного Півмісяця, Міжнародної організації з міграції та Світового банку:

  1. пріоритет довіри - як тільки довіра встановлюється між учасниками партнерства, набагато легше узгодити спільні дії, вклади та заходи;

  2. спільне бачення - партнерства отримують користь від узгодження спільного бачення, що забезпечує більш широкий вплив;

  3. розуміння необхідності витрат часу - створення партнерських відносин вимагає часу. Результати вимагають відданості, терпіння та наполеглевості;

  4. спільні ризики та витрати - партнерські мережі повинні продемонструвати фінансові, кадрові та організаційні зобов’язання;

  5. визначення правил партнерських відносин - не всі обставини вимагають координаційних та партнерських ініціатив;

  6. формалізація правил долучення - письмовий меморандум гарантує, що всі сторони розуміють мету та структуру партнерства;

  7. визначення найкращого способу управління - ефективне партнерство вимагає визначення найкращого для цього складу партнерів способу керувати партнерством;

  8. рівність членів і баланс сил - розмір або вплив партнерів не повинні впливати на рівноправність та прийняття рішень; рівність є ключовою, якщо партнери готові вкладати все можливе;

  9. переваги для всіх - ефект зростатиме, якщо партнери побачать чіткі стимули та результати;

  10. підхід, орієнтований на результат - виконавці мають пов’язувати концептуальні інструменти з цілями.

Існує безліч аспектів, які варто узгодити при встановлені партнерських відносини. Для полегшення процедур налагодження партнерства Ви можете скористатися посібником з партнерства, посилання на який розміщено у Фейсбуці (https://www.facebook.com/place.of.opportunities/). Він був створений, спираючись на розробки ТРІ. The Partnering Initiative - британської неурядової організації, метою існування якої є сприяння іншим створити ефективні міжнародні партнерства. Детальніше про організацію, а також можливості співпрацювати - за посиланням. Громадські організації також можуть скористатися розробленою авторами посібника типовою політикою партнерства, а також звернутися до них за допомогою щодо складання меморандуму про співпрацю.

Контакти

  • Громадська мережа «СВОЇ»
  • ГО «Простір можливостей»
  • [email protected]
  • 0-800-215-911

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.