Кожен восьмий підліток в Україні курить, а понад 230 людей щодня помирають від раку легень чи інших хвороб, що спричинені курінням. Тютюнова індустрія системно використовує вітрини магазинів для стимулювання продажу сигарет дітям. А до самих тютюнових виробів додають ароматизатори і пакують їх у яскраві упаковки. Це сприяє доступності сигарет та спонукає дітей починати курити.
Проте за час роботи восьмого скликання Верховної Ради не було прийнято жодного законопроекту, який допоміг би зменшити привабливість та поширеність куріння серед молоді.
“У травні буде вже три роки як зареєстрували законопроект №2820. Проте за цей час депутати не розглянули його навіть у першому читанні. Це стосується і законопроекту №4030а. Бездіяльність призводить до того, що кожного року поповнюються лави залежних від нікотину дітей, яких тютюнова індустрія заманює своїми брудними маніпулятивними тактиками. Вимагаємо у керівництва ВРУ припинити ухилятися від відповідальності й розглянути антитютюнові законопроекти у першому читанні”, - наголосила Лілія Олефір, виконавча директорка ГО “Життя”.
Законопроект №2820 має на меті запровадити великі графічні попередження про шкоду куріння (65% від площі пачки) і розташувати їх у верхній половині пачки з обох боків, заборонити ароматизовані сигарети, врегулювати електронні сигарети та трав’яні суміші, розкрити склад тютюнових виробів, вилучити рекламу тютюну з Інтернету.
У той же час, законопроект №4030а пропонує заборонити розміщувати сигарети у вітринах магазинів, удосконалити захист українців від тютюнового диму в громадських місцях та запровадити механізми контролю за виконанням антитютюнового законодавства.
Ці законодавчі ініціативи повністю відповідають положенням Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, а прийняття законопроекту №2820 є ще й вимогою Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС.
Законопроекти підтримані Міністерством охорони здоров’я, а профільний Комітет ВРУ з питань охорони здоров’я рекомендував їх до розгляду у першому читанні.
Коментарі