bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

У південних областях України тривають медійні ініціативи журналістів з протидії «мові ворожнечі»

Протягом другої половини листопада було відібрано на конкурсній основі п’ять локальних ініціатив, яким надано фінансову та експертну підтримку. 

Вибрані медійні ініціативи в сфері протидії «мові ворожнечі» триватимуть протягом грудня 2017 року в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях.  

Протягом першого рівня програми, з 10 по 16 листопада 2017 року, в містах Херсоні, Чернівцях та Одесі пройшли шість одноденних тренінгів, участь в яких взяли 152 професійних журналіста, блогерів та студентів. Протягом другої половини листопада було відібрано на конкурсній основі п’ять учасників тренінгів, яким надано фінансову та експертну підтримку на невеликі медійні ініціативи в сфері протидії «мові ворожнечі», що триватимуть протягом грудня 2017 року. Такий конкурс став другим рівнем навчально-практичної програми, спрямованим на більшу мотивацію учасників навчання до практичної діяльності та отримання низки самостійних медійних продуктів в сфері протидії «мові ворожнечі» в місцевих ЗМІ.

Метою конкурсу було привернення уваги, ідентифікація, засудження та протидія використанню  «мови ворожнечі» в матеріалах місцевих ЗМІ, Інтернет-просторі та соціальних мережах.  Основними вимогами конкурсу була реалізація ініціативи, спрямованої на підготовку, виготовлення та публічне розміщення медійного продукту в сфері протидії «мові ворожнечі» в матеріалах місцевих ЗМІ, Інтернет-просторі та соціальних мережах. Медійним продуктом могло бути журналістське розслідування; аналітичні, інформаційні та  просвітницькі публікації чи репортажі у будь-якій формі (текст, відео, аудіо тощо); спеціальні програми та передачі на телебаченні чи радіо; спеціальні випуски чи вкладки друкованих ЗМІ; відеоролики; підготовка інфографіки (але не обмежуючись цим переліком). 

На участь у конкурсі від учасників першого рівня навчальної програми надійшли 14 якісних та цікавих заявок. Конкурсній комісії навчально-практичної програми було складно виокремити конкретні ініціативи для фінансування, проте спільним рішенням комісія рекомендувала надати фінансову та експертну підтримку 5 ініціативам (фінансуванням до 9 000 грн кожна).

1. Ініціатива «Подолання мови ворожнечі з тимчасово окупованим Кримом в онлайн - ресурсах Херсонщини» - Вірлич Євгенія, онлайн-видання visnik.ks.ua (Херсонська область). Ініціатива передбачає розробку трьох аналітичних статей - дослідження «мови ворожнечі» з тимчасово окупованим Кримом серед найбільш популярних онлайн-ресурсів Херсонщини. В дослідженнях буде розкрито наступні аспекти:  ознаки «мови ворожнечі» в онлайн-ресурсах; ідентифікація та аналіз «мови ворожнечі» з тимчасово окупованим Кримом на онлайн-ресурсах органів місцевого самоврядування; розробка рекомендацій щодо усунення «мови ворожнечі» в онлайн-ресурсах Херсонщини стосовно тимчасово окупованого Криму.

2. Ініціатива «Hate speech проти  свідомого вибору: небезпека та протидія». Галяс Олександр, сайт «Отклик» та газета «Порто-франко», Гладка Тамара, студентка НУ ОЮА, громадська активістка (Одеська область). Ініціатива передбачає аналіз матеріалів, що містять прояви «мови ворожнечі», а саме - лукізму, сексизму, ейджизму та ксенофобії – щодо  політиків, депутатів, чиновників. Створення серії аналітично-просвітницьких матеріалів із залученням експертів, а також ініціювання суспільного діалогу щодо впливу «мови ворожнечі»  на об’єктивну оцінку роботи носіїв владних повноважень та свідомий політичний вибір громадян, обговорення механізму протидії на законодавчому та етичному рівні. 

3. Ініціатива «Гендерна (не)рівність у м. Херсоні – «мовою ворожнечі». Пономаренко Катерина, Інтернет-видання «Політична Херсонщина» (Херсонська область). Ініціатива має на меті показати, як на локальному рівні ставляться до принципу гендерної рівності, державної гендерної політики, навести та проаналізувати кейси використання «мови ворожнечі» стосовно представниць жіночої статі, жіночих та чоловічих ролей в суспільстві, зібрати думки з цього приводу як пересічних громадян, так і представників влади, експертів. На основі зібраних матеріалів створити медійні продукти (відео та статті), які привернуть увагу громадськості до проблеми та сприятимуть запобіганню «мови ворожнечі» в цій сфері.

4. Ініціатива «Контент-аналіз задля протидії мови ворожнечі  до суду та слідства в миколаївських ЗМІ». Головченко В’ячеслав, «Губернская неделя» (Миколаївська область). Ініціатива передбачає проведення аналізу контенту найбільш рейтингових Інтернет-ресурсів міста Миколаєва з приводу застосування «мови ворожнечі» при висвітленні слідства та судових справ. За результатами досліджень, обговорення їх підсумків зі студентами-журналістами двох університетів та коледжу преси, а також широке поширення серед медіа регіону.

5. Ініціатива «Ні – мові ворожнечі в українсько-польських відносинах». Чарнецький Ян, сайт «Обозреватель» та газета «Вікна» (Миколаївська область). Ініціатива передбачає підготовку та поширення статті з трьох частин, яка направлена на заміну «мови ворожнечі» на мову взаємоповаги  та взаємної підтримки у висвітленні українсько-польських стосунків засобами масової інформації (українською та польською мовами).

Всі ініціативи передбачають широке публічне поширення підготовлених медійних продуктів та  проведення їх публічної презентації чи обговорення. Крім того, попередній досвід та результати всіх ініціатив будуть представлені на презентаціях результатів навчання, які відбудуться в кінці грудня в містах Херсоні та Одесі. 

Організатор навчально-практичної програми з протидії «мови ворожнечі» в ЗМІ –Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України», в партнерстві з Херсонським обласним відділенням ВГО «Комітет виборців України» та Чернівецькою обласною громадською організацією “Комітет виборців”. 

Ініціатива «Мова ворожнечі» в українських ЗМІ: ідентифікація та протидія» впроваджується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» за фінансової підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини. Метою ініціативи є зниження використання «мови ворожнечі» в матеріалах українських ЗМІ та посилення спроможності, відповідальності та вміння журналістів толерантно та недискримінаційно виконувати свої професійні обов’язки, не провокуючи розпалювання конфліктів та порушення прав людини.

Контакти

  • (048) 716-40-18 (048) 716-46-83
  • Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України»
  • odesakvu@ukr.net
  • cvu.od.ua
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.