Учасники 6-ї Всеукраїнської школи самодопомоги зібралися на чергову сесію

З 20 по 22 жовтня 2017 року в Києві тривала друга сесія 6-ї Всеукраїнської школи самодопомоги, яка проходить за підтримки Ресурсного центру ГУРТ. Учасники зібралися на чергове заняття, аби обговорити особливості застосування техніки самодопомоги та обмінятися досвідом проведення заходів у такому форматі.

Техніка самодопомоги використовується для вирішення не лише особистісних, а й соціальних проблем. Найважливіше – аби людина змогла побороти свій страх, сором чи зневіру і поділилася проблемою. Психотравматичні обставини, складне соціальне становище може стати для особистості причиною психологічної та соціальної дезадаптації. Тривале перебування в такому стані призводить до емоційного вигорання, зростання конфліктності та до нервово-психічних зривів. А в школі самодопомоги пропонуються методики, завдяки яким можна подолати внутрішні конфлікти.

Під час першої сесії 6-ї Школи учасники дізнавалися про методику самодопомоги для вирішення проблем різних соціальних груп: ветеранів АТО; сімей, які постраждали від конфлікту на Сході; батьків, котрі мають труднощі у спілкуванні з дітьми; людей, які потребують правового захисту, та багатьох інших. На першій сесії з’явилися проекти шкіл самодопомоги, які були б спрямовані на подолання певних проблем. Протягом місяця учасники в регіонах реалізували ці проекти, а на другій сесії презентували свої напрацювання та аналізували результати роботи.

Після першої сесії було сплановано сім проектів, окреслені конкретні кроки, що і як мають робити організатори шкіл самодопомоги. Проте, як зазначає Олександр Старовойтенко, практичний психолог Бородянського Центру СПР, куратор 6-ї Всеукраїнської школи самодопомоги, на етапі реалізації дехто вносив зміни в робочий процес. Ці корективи стали частиною робочого процесу і дали змогу провести заняття ефективніше.

На другій сесії учасники ділилися своїми кейсами та обговорювали в групі проблемні питання, спільно шукали відповіді.

Також учасники 6-ї Школи мали можливість ознайомитися з такою методикою роботи, як супервізія – прийом, що дозволяє поділитися своїми почуттями, виявити труднощі та проаналізувати їх причини, отримати зворотній зв'язок. Цими знаннями поділився Олександр Алієв, головний спеціаліст Північного міжрегіонального сектору Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, аніматор груп самодопомоги. Він розповів, як можна супервізію зробити частиною школи самодопомоги. Ця інформація була особливо важливою для тих учасників, хто займається волонтерською діяльністю. Адже застосовуючи цей механізм у групах, можна значно вдосконалити  свою роботу.

«Школа самодопомоги спрямована на те, аби люди зрозуміли, що це взагалі таке – самодопомога, як працювати в таких групах і використовувати цю технологію у своїх громадах, – пояснює Олександр Старовойтенко. – Є певні правила, методики, якими треба вміти користуватися. Учасники Школи опановують ці методики, аби найефективніше їх використовувати і втрішувати проблеми цільових груп».

До третьої заключної сесії учасники працюватимуть над удосконаленням своїх проектів і за місяць представлять результати цієї роботи.

Докладніше про технологію, а також відгуки учасників попередніх шкіл самодопомоги дивіться за посиланням.

Запрошуємо скористатися онлайн-посібником із організації груп самодопомоги (доступний лише для зареєстрованих користувачів порталу ГУРТ).

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 3  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.