28.09.2017 Експертно-громадська рада виконавчого комітету Миколаївської міської ради (ЕГР) надала пакет рекомендацій з налагодження системи більш ефективного витрачання бюджетних коштів міської громади на основі опанування програмно-цільового методу.
В ході засідання ради висновки та рекомендації громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу і діагнозу прогнозної ефективності витрачання коштів бюджету 2017 р., у сфері ЖКГ, що проведено громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» у 24 місцевих громадах 5 областей півдня та заходу Ураїни» презентував заступник голови ради, директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін.
Фотозвіт та сюжет на ТРК «МАРТ» за підсумками заходу https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FD1kbB5DshbU&h=ATMbygaOybKk7BqYkdky8g4SFTNRPmzjB4xs5A52HxArFUFODQfFWsr4F1IHaEr6kcXB-HB6_k81Cx5J_YIF4-eYnOs6jqURHMKudOv-hdfDIVxK_6vC7qZcXJeEb_kVGbdHGygo2Gom
31 учасник засідання у присутності делегації Посольства Великої Британії в Україні, заступника миколаївського голови Мкртича Мкртичана, представників організацій-учасників громадського партнерства з Одеси, Херсона, Дніпра, Вознесенська, Баштанка, Северодонецька погодившись із результатами громадського аудиту, з метою покращення бюджетної дисципліни та збільшення прозорості використання бюджетних коштів рекомендувати органам місцевого самоврядування м. Миколаєва рекомендували вжити такі заходи:
- провести серед головних розпорядників бюджетних коштів (ГРБК) навчання щодо дисципліни заповнення паспортів бюджетних програм та відповідальності за порушення правил складання паспортів бюджетних програм (БП) (ст 116, БКУ, Наказ МФУ 836).
- рекомендувати Миколаївському міському голові створити своїм розпорядженням робочу групу з питань демократичності, прозорості і ефективності бюджетного процесу у м. Миколаєві (далі – робоча група). Рекомендувати включити до складу робочої групи таких представників ЕГР:
1) Барашковського Д.П.
2) Золотухіна М.Є.
- членам робочої групи, в разі її створення, на основі висновків і рекомендації громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу та прогнозної оцінки ефективності бюджетних програм в сфері ЖКГ м. Миколаєва по ГРБК виробити рекомендації з відповідним пакетом проектів місцевих нормативно-правових актів щодо запровадження дієвої системи контролю за ефективністю виконання бюджетних програм ГРБК та оптимізації системи управління виконавчими органами міської ради. Розробити план дій органів місцевого самоврядування згідно висновків та рекомендацій громадського аудиту.
Експерт проекту ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Тетяна Золотухіна презентувала результати громадського аудиту, партнерством протягом червня-вересня 2017 р у 24-х місцевих громадах (14-ті міст обласного значення та 10-ти об’єднаних територіальних громад) з 5-ти областей півдня і сходу України. Раніш методику громадського аудиту 21 червня 2017 р погодила Експертно-громадська рада.
Звіт щодо результатів оцінки рівня доброчесності запровадження ПЦМ у місцевих бюджетах (станом на 1.06.2017) по міському бюджету Миколаївської міської ради на 2017 рік та Презентація додаются.
А саме тези доповіді експерта-методиста громадського аудиту :
Лідером доброчесності серед 14 міст обласного значення є м. Вознесенськ Миколаївської області (74,12 з 125 балів). А м. Миколаїв отримав почесне третє місце у цьому рейтингу (55,61 з 125 балів) .
А серед 15 ГРБК «лідерами доброчесності» у Миколаєві є: департамент соц. захисту, Управління з надзвичайних ситуацій .
Нажаль місцеві чиновники не належному рівні опанували програмно-цільовий метод. Але завдяки саме впровадженню ПЦМ в місцевих бюджетах та прогнозної оцінки ефективності використання бюджетних коштів (сфере ЖКГ м. Миколаєва) виявлені наступні найбільш болючими питання, що озвучила експерт:
Так, на прибирання та догляд зелених зон площею в 138,14 га планується витратити 20608,21 тис. грн.. тобто ціна догляду 1 га в рік складає 149,18 тис.грн. . Це більше ніж у ДВА РАЗИ чім в Одесі, Києві. ТАК, середня ціна догляду 1га на рік: по м. Київ - 67 тис.грн на рік ; по м. Одеса – 60,5 тис. на рік.
Економічна обґрунтованість вартості догляду за 1Га зелених насаджень по Департаменту ЖКГ у порівнянні з аналогічними витратами Адміністрацій районів міста.
Середні сумарні витрати річного догляду 1Га зелених насаджень:
- по Адміністрації Інгульського району – 12,94 тис грн. за 1Га ..
- по Адміністрації Заводського району – 4,12 тис грн за 1Га..
- по Департаменту ЖКГ – 149 тис.грн за 1Га
Так згідно паспортів бюджетних програм, площа території зеленого господарства яка підлягає санітарному прибиранню (догляду) – 203,29га, А площа, на якій планується здійснювати прибирання (догляд) – 138,14га. Чиновники «загубили» більш 65 га парків, скверів міської громади!. Може це є джерелом виникнення стихійних звалищ. Є сумнів в достовірності визначеного показника (площа територій зелених зон)?
Середня вартість 1 кв.м. капітальний ремонту доріг:
Середня вартість 1 кв.м. поточного ремонту доріг:
Середні витрати на утримання 1 світлоточки на рік:
Дуже дивним є люфт цін ціну на знесення самовільно встановлених малих архітектурних форм МАФ у 4 районних адміністрацій, та Департамент фінансового контролю за знесення самовільно встановлених МАФів А саме cередні витрати на знесення 1 МАФ:
Взагалі постає питання доцільності запланованих витрат на знесення МАФ по Департаменту фінансового контролю та на поводження з тваринами по Департаменту ЖКГ, якщо відповідні функції разом з бюджетними видатками здійснюють Адміністрації районів на своїх територіях.
І нарешті:
А саме:
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
_____________________________________________—
Для довідки: громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».
Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5 областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.
Коментарі