Як створити благодійний фонд, не маючи стартового фінансування? Як впровадити сміливі ідеї без досвіду роботи? Як знаходити партнерів? Просто роби те, що любиш
Навчаючись в університеті, в 2011 році я вперше познайомилась з волонтерською роботою в сиротинці. З того моменту і дотепер я відвідую одних і тих самих сиріт, працюю з ними, спостерігаю, як вони ростуть і разом з ними відкриваю нові проекти.
Індивідуальна робота чи Наставництво
Майже з першого візиту я зрозуміла важливу річ - сиротам не стільки важливі подарунки, як спілкування та увага. Більше того, ідеальний варіант, коли у кожного з дітей є “свій” волонтер, який хоча б раз на тиждень перевірить домашнє завдання, поцікавиться справами підопічного або допоможе йому знайти ту саму книжку чи те саме хоббі. Свій. Власний. Волонтер.
Так ми і працювали - намагаючись звертати увагу на індивідуальність наших дітей. А в 2014 році ми познайомились з ГО “Одна Надія”, яка розробила програму Наставництва в дитячих будинках Києва. Той самий “власний волонтер”, але який пройшов підготовку на спеціальному тренінгу, отримує підтримку від професіональних психологів та координаторів та має право забирати дитину за межді сиротинця. Наразі ми впроваджуємо елементи наставництва в нашій роботі та з нетерпінням чекаємо, коли з осіні 2017 року цей закон буде реалізовано в Харкові.
Врятуй маленького Моцарта
Якось я замислилась про те, що хотіла б створити невеличку музичну школу при сиротинці. Дітки мають педагога-організатора, але вона не може приділити увагу кожному і працювати над їх музичними талантами. Подумала і стала шукати ресурси. А тим часом одна з наших сиріт попросила у волонтерів допомогти їй навчитись співати. І ми знайшли викладачку вокалу, фінансування… Далі додалися гітара, фортепіано і навіть флейта. А потім ми подумали, що треба і якось звітувати перед тими, хто допомагає впроваджувати проект. Наприклад, провести звітний концерт. Отже, проект існує з травня 2015 року, у червні 2016 ми провели перший звітний концерт, з того часу наші учні виступали ще на трьох концертах.
Музика не тільки сприяє професіональному розвитку наших дітей, але й допомагає їх емоціональному та естетичному розвитку. Наразі в проекті бере участь 15 сиріт.
Освітні проекти
Спостерігаючи за сиротами, ми зрозуміли, що їм потрібна допомога у навчанні. Причому не просто “зроби мені домашнє завдання”, а різні гуртки, підкурси, індивідуальне репетиторство. Нажаль, школа не дає сиротам необхідної уваги.
В червні 2017 р. ми стали офіційним благодійним фондом “Трохи вогню” і створили Антишколу - для сиріт та дітей СЖО. Викладаємо там англійську та предмети до ЗНО, а також проводимо різні тренінги для дітей, в тому числі, профорієнтацію.
Чому Антишкола? Тому що ми - новатори. Наші викладачі стають для дітей наставниками і стимулюють їх індивідуальний інтелектуальний та творчий пошук.
Трошки підсумків
І коли я розповідаю комусь про нас, мене завжди питають - як ви зробили все це? Дійсно, ми не мали досвіду і великого фінансування. Дуже повільно складалась команда, яка наразі працює над проектом, багато волонтерів відсіялось. Ми хапались за кожну можливість отримати знання про те, як створюються благодійні фонди, але розуміли, що найкращі навички отримаємо лише на практиці. Наш фонд зареєструвала волонтерка, яка тільки-но закінчила другий курс Юридичної академії, але мушу сказати, що у нас дуже якісний Статут фонду.
Ми йшли крок за кроком, спілкуючись з нашими сиротами і роздумуючи про те, чого їм не вистачає. Саме це допомогло нам від волонтерства прийти до вибору нашої професії. Наша діяльність - створення сироті умов для навчання та самореалізації.
І що далі?
Команда є. Проекти є, досвід теж з’явився. І є мета - розширити свою діяльність. Наразі наши проекти охоплюють близько 40 дітей, ми хочемо збільшити їх кількість до 250. А для цього нам необхідне серйозне фінансування.
Тож щоб створити Центр творчого та інтелектуального розвитку для сиріт і дітей СЖО та забезпечити перший рік його роботи, ми розпочали краудфандінг тут https://www.generosity.com/education-fundraising/the-center-of-art-and-science-for-orphans—2/x/16746762/. Ми дуже просимо Вашої допомоги у вигляді репостів та пожертв на розвиток нашої діяльності. Фактично, це допоможе нам впроваджувати Наставництво, Антишколу та Врятуй маленького Моцарта у більшому форматі.
Крок за кроком - до створення великого освітнього центру, який не тільки дасть освіту сиротам, але й започаткує реформу шкіл в Україні завдяки нашим новаторським методикам (про них докладніше - в інших статтях).
Крок за кроком - з Вашою допомогою.
Коментарі
Дуже добре, що існують подібні проєкти. В наших умовах покладатися на державу часто абсолютно неможливо. Приватні та волонтерські установи в галузі освіти - це безумовний позитив. Але окрім мистецького розвитку, важливим, здається, мусить бути й наголос на суспільному вихованні й гуманітарних науках. Особливо враховуючи сучасну ситуацію інформаційної війни.
Влучне зауваження, саме тому у нас зараз існує Антишкола, в якій ми викладаємо українську та англійську мови, історію України, математику, а в майбутньому Центрі будуть ще біологія, географія, всесвітня історія, іноземні мови, література та ще кілька предметів.
Вікторіє, я двічі перечитав Вашу новину, і здається, Ви одна з тих людей, спілкування з якими я шукаю. Євген Шкоденко, 27 років, освіта вища технічна, проживаю на Київщині. Місяць тому почав цікавитися усім, що стосується професійної громадської діяльності. Скажіть, що Ви думаєте про такі слова: "благими намірами вимощена дорога в пекло"? Якщо Бог дасть мати власну організацію, я на вході повішу плакат із цим надписом. Напишіть мені на [email protected], цілком можливо, ми з Вами близькі по духу).
О, це дуже добре, особливо про "добрі наміри" у мене є ціла низка думок. Зв'яжемось :)