Громадські активісти спроможні вплинути на умови перевезення маломобільних пасажирів, але треба добре вчити «матеріальну частину» - регламент міської ради - якщо потрібні правильні рішення депутатів.
Зараз уже важко сказати, про що думали громадські активісти Білої Церкви, коли їм на очі потрапила Концепція реформування пасажирського транспорту міста на 2006-2020 роки. Але зразу зрозуміли, що потрібно включатися і негайно: Концепція практично не враховувала інтереси маломобільних пасажирів, які складають до половини усіх пасажирів.
Далі певний час пішов на написання проекту, пошук донора, конкурс і нарешті – настановчий семінар Канадського Фонду підтримки місцевих ініціатив. Щоб виправити помилки чиновників і вчергове наголосити відомий принцип людей з особливими потребами: не робіть для нас без нас.
Подробиць не наводимо, інформацію можна знайти на сайті. Але ідеологія проекту проста, на відміну від його реалізації: глибинне вивчення проблеми (фокус-групи), оцінка ефективності рішень влади (громадська експертиза), розробка проектів змін та доповнень, інформаційна кампанія для населення і мотивування депутатів міськради (зустрічі, консультації, відео).
Не скажемо, що проект ішов гладенько, мали досить напружені стосунки з посадовцями виконавчої влади, та і перевізники скоса поглядали на дивакуватих активістів, яким “більше всіх потрібно”.
В чому були труднощі:
Дуже важко переконати чиновника, що “галочка” у планах та звітах у графі “низькопідлоговий транспорт” не є автоматичним вирішенням усіх проблем маломобільних пасажирів. То пандуси намертво прикручені до підлоги болтами, то зупинка зроблена для стрибків у висоту, то місце для розташування, наприклад, людини на візку скоріше скидається на скриню.
Перевізники “насмерть” стоять на неможливості організувати рух транспорту за похвилинним графіком. Хоча саме знання часу прибуття транспортного засобу на певну зупинку дозволяє маломобільному пасажиру ПЛАНУВАТИ свої поїздки.
Дуже напружений графік виконання проекту, який планувався на 12 місяців, але за обставинами скорочений до 7.
Незнання матчастини (регламенту міськради) і пошуки швидких кроків порозуміння з чиновниками закінчилося втратою значного часу, ресурсів і сил та пошуком порозуміння з депутатами міськради. А з цим – подання на розгляд міськради Концепції реформування пасажирських перевезень у редакції, підготовленій робочою групою проекту.
Відкритість і підзвітність влади існують рівно до тієї хвилини, коли ви спробуєте провести громадську експертизу її діяльності.
Чим можемо поділитися:
Напрацювання щодо регулюючих документів (концепція реформування пасажирської мережі, умови конкурсу серед перевізників).
Оригінал-макети інформаційних матеріалів та соціальної реклами.
Програмні модулі для телефонного опитування (модуль оператора і модуль організатора).
Додаток для смартфона уже в стадії тестування на Google Play.
Досвід проведення аудиту транспорту і власні методологічні напрацювання.
Коментарі