Мелітопольські бібліотеки стали центрами надання інформаційно-консультативної підтримки ВПО

З початку збройного конфлікту на сході України місто Мелітополь Запорізької області приймає осіб, які були змушені покинути свої домівки та шукати прихистку в інших регіонах країни. Молодіжне місто, що кожного року поповнюється новими мешканцями, які вступають до ВНЗ Мелітополя, стало прихистком і для тих, кого не обійшло стороною лихо, закодоване в абревіатурі АТО. Громада міста за час конфлікту стала новою родиною для понад 10 000 громадян (за неофіційними даними).

З нагоди відкриття інформаційно-контактного центру для внутрішньо переміщених осіб та місцевого населення міста Мелітополя у Центральній міській дитячій бібліотеці ім. А. Гайдара, директор Централізованої бібліотечної системи Мелітопольської міської ради Інна Єфименко розповіла про те, яким чином міські бібліотеки допомагають новим мелітопольцям адаптуватися та стати частиною громади.

Внутрішньо переміщені особи від початку свого проживання у Мелітополі почали відвідувати центральну бібліотеку міста (Центральна міська бібліотека ім. М.Ю. Лермонтова) та користуватися усіма доступними послугами. «Саме тоді у колективу бібліотеки виникла ідея створити контактні центри для ВПО, яку підтримала місцева влада, розповідає Інна Єфименко. Спочатку мета проекту полягала у тому, аби допомогти людям, які були змушені покинути свої домівки, знайти родичів в Україні та за її межами за допомогою наявних ресурсів. Пізніше працівники бібліотеки надавали індивідуальні послуги не лише з пошуку рідних, а й з пошуку житла та підготовки документів для виготовлення пропусків в зону проведення АТО. Також ми розробили карти Мелітополя, щоб нові мешканці могли краще орієнтуватися та швидше адаптуватися до нового міста».

У зв’язку з тим, що людей, які потребують допомоги у зв’язку зі зміною місця проживання, стає дедалі більше, виникла потреба організувати постійні контактні центри на базі бібліотек Мелітополя. Саме тому колектив Централізованої бібліотечної системи міста взяв участь у конкурсі проектних заявок в рамках Ініціативи інфраструктурної програми для України від Німецького товариства міжнародного співробітництва «GIZ», в результаті чого вдалося реалізувати проект «Надання інформаційно-консультативної підтримки внутрішньо переміщеним особам в місті Мелітополі Запорізької області через систему публічних бібліотек».

Результати впровадження проекту вже доступні громадянам. Вони повністю відповідають його меті, яка полягає у сприянні соціальній адаптації та ресоціалізації внутрішньо переміщених осіб, котрі тимчасово перебувають у Мелітополі, шляхом відкриття мережі інформаційно-контактних центрів для громади на базі публічних бібліотек міста.

«На базі бібліотек міста відкрито п’ять інформаційно-консультативних центрів, повідомила пані Інна. Кожний центр оснащений п’ятьма робочими місцями для вільного доступу до Інтернету, а також комплектом обладнання та меблів для проведення навчальних тренінгів. Крім цього, в Центральній дитячі бібліотеці ім. А. Гайдара, окрім створеного центру, обладнаний спеціальний дитячий куточок, де під наглядом можуть знаходиться діти відвідувачів, в той час як їхні батьки користуються послугами інформаційно-контактного центру. Ці центри працюють в штатному режимі бібліотек». З розкладом їх роботи можна ознайомитись на сайті Централізованої бібліотечної системи міста.

Громада Мелітополя зустріла і до цього часу приймає нових мешканців, які вже стали її частиною і активно беруть участь у заходах, що проводить міська влада та громадські активісти. Інна Сергіївна зазначає: «Окрім місцевої влади, під час власне реалізації проекту нам допомагали і самі внутрішньо переміщені особи, які завжди беруть участь у заходах, що проводить бібліотечна система. Здебільшого це тренінги, зокрема «Комп’ютерна грамотність» та «Працевлаштування ВПО», що проводяться спільно з Мелітопольським міським центром зайнятості та громадськими організаціями міста».

Аби якомога більше людей дізналися про послуги, які надають мелітопольські бібліотеки, пані Інна постійно спілкується з місцевими ЗМІ, поширює інформацію та анонси про проекти та заплановані події на сторінках у соцмережах та на сайті.

Інна Єфименко підкреслює: «Звертатися до цих центрів може будь-який громадянин, котрий має при собі паспорт або довідку, що підтверджує особу, незалежно від того, мешкає цей громадянин на території Донецької, Луганської області, Криму, чи на будь-якій іншій території». Тож, якщо вам необхідна консультація з питань, що вказані нижче, ви можете стати читачем бібліотеки Мелітополя і, не соромлячись, звертатися до персоналу за допомогою.

Перелік безкоштовних послуг для внутрішньо переміщених осіб:

  1. Оформлення електронних перепусток для перетину лінії розмежування у зоні проведення Антитерористичної операції через сервіс Служби безпеки України (консультації та навчання)
  2. Пошук роботи в мережі Інтернет (консультації, індивідуальні та групові навчання)
  3. Пошук інформації в мережі Інтернет (консультації, індивідуальні та групові навчання)
  4. Пошук втрачених контактів з родичами та друзями (консультації та навчання)
  5. Спілкування з родичами та друзями у соціальних мережах шляхом відеоконференцій (консультації та навчання)
  6. Створення або приєднання до існуючих електронних петицій Президенту України, Кабінету Міністрів України, Запорізькій обласній державній адміністрації, Мелітопольській міській раді (консультації та навчання)
  7. Відправка електронного звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування через сервіс Урядового контактного центру (консультації та навчання)
  8. Допомога в оформленні житлових субсидій через сервіс «Все про житлові субсидії» Міністерства соціальної політики України (консультації та навчання)
  9. Оплата суспільно значимих послуг через системи Інтернет-банкінгу: комунальні послуги, придбання транспортних квитків тощо (консультації та навчання)
  10. Пошук офіційної публічної інформації через сервіс «Законодавство України» Верховної Ради України (консультації та навчання)
  11. Замовлення та отримання 184 державних онлайн-послуг через сервіс «Портал державних послуг» (консультації та навчання)
  12. Отримання документів з державних реєстрів Міністерства юстиції України в режимі онлайн, здійснення реєстраційних дій у державних реєстрах України в електронному вигляді, пошук інформації у державних реєстрах України через сервіс «Кабінет електронних послуг» Міністерства юстиції України (консультації та навчання)
  13. Проведення навчальних тренінгів із комп’ютерної грамотності;
  14. Проведення тренінгів із працевлаштування у партнерстві з міським центром зайнятості та громадськими організаціями.

Аудіо-версію слухайте на ГУРТрадіо.

Матеріал підготовлений у рамках спеціального медіа-проекту «Інформація для свідомих дій: почуй голос постраждалих внаслідок конфлікту на сході України», що  впроваджується Ресурсним центром ГУРТ за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. 

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 1  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.