bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

У Полтаві відбулася прем’єра документальної вистави «Теорія великого фільтра»
17.11.2016

12 листопада 2016 р. у Полтаві презентували нову роботу Театру Сучасного Діалогу. Над її створенням працювали колектив Театру Сучасного Діалогу та Полтавська філія Суспільної служби України.

Над її створенням працювали режисерка з Харкова Роза Саркісян, драматургиня з Полтави Ірина Гарець, колектив акторів Театру Сучасного Діалогу та Полтавська філія Суспільної служби України (керівниця Ганна Кіященко).

У виставі досліджується питання запобігання злочинам на ґрунті ненависті з мотивів упередженості. Для створення вистави був використаний документальний матеріал: інтерв’ю з полтавцями  різного віку, соціального статусу, національності, переконань  і власні думки,  дослідження учасників та учасниць Театру.

Вистава викликала велике зацікавлення глядачів та пройшла з аншлагом. Під час дискусії, яка традиційно відбулася після показу, присутні ділилися не стільки враженнями від побаченого, скільки думками на теми, порушені у виставі. Багато хто згадав випадки дискримінації у власному житті і поділився власними міркуваннями щодо шляхів запобігання злочинам на ґрунті упередженості.

«Нині театр став атракціоном, де просто отримуєш емоцію. А те, що апелює до  емоцій розважає людину,  не важливо: то сльози чи сміх.  Тому в нас так в житті і є: прийшов, отримав емоцію, навіть поплакав, вийшов за межі театру – вбив. Ми розуміємо це, тому використовуємо елементи розважального театру лише як інструментарій, який провокує до роздумів… Ми не прагнемо до того, щоб глядач кожну хвилину нам вірив, як це буває в традиційних виставах. Наша задача полягає в тому, щоб глядач постійно ставив під сумнів те, що каже актор зі сцени. І це є важливим кроком саме до глядацької емансипації.

 Головне не те, що відбулося на сцені, а те, що відбувається в залі після вистави на обговоренні. Важливими є висновки, які роблять глядачі після перегляду і  висновки, які робимо ми як театральна команда», – зазначила режисерка Роза Саркісян.

«Півроку учасники Театру Сучасного Діалогу блукали лабіринтами сенсів цієї непростої теми – запобігання злочинам на ґрунті упередженості.  Підіймалися питання, які викликали повне заперечення, були глухі кути, були просвітлення, на кшталт: «А це ж  дійсно так і працює: з насмішки до геноциду, або трикутник «жертва-кат-рятівник»!».  У деяких питаннях ми розібралися, а в деяких  - ні.

  З’ясувалося, що більшість випадків насилля провокує низький  рівень обізнаності людей. Але ж ми живимо не в Середньовіччі, інформація лежить на поверхні – тільки бери та аналізуй.

  Я бачу, як після наших виступів та подальшого обговорення ми провокуємо глядачів на  з’ясування багатьох актуальних питань, і це головна наша мета»,   - прокоментувала драматургиня Ірина Гарець.

Попереду в учасників та учасниць Театру – виступи перед студентською аудиторією Полтавщини, нові дискусії та пошук відповідей.

Вистава «теорія великого фільтру» створена у рамках проекту «Театр сучасного діалогу – мистецький засіб попередження злочинів на ґрунті ненависті з мотивів упередженості», який виконує Полтавська філія Суспільної служби України та Театр Сучасного Діалогу.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.