12 листопада 2016 р. у Полтаві презентували нову роботу Театру Сучасного Діалогу. Над її створенням працювали колектив Театру Сучасного Діалогу та Полтавська філія Суспільної служби України.
Над її створенням працювали режисерка з Харкова Роза Саркісян, драматургиня з Полтави Ірина Гарець, колектив акторів Театру Сучасного Діалогу та Полтавська філія Суспільної служби України (керівниця Ганна Кіященко).
У виставі досліджується питання запобігання злочинам на ґрунті ненависті з мотивів упередженості. Для створення вистави був використаний документальний матеріал: інтерв’ю з полтавцями різного віку, соціального статусу, національності, переконань і власні думки, дослідження учасників та учасниць Театру.
Вистава викликала велике зацікавлення глядачів та пройшла з аншлагом. Під час дискусії, яка традиційно відбулася після показу, присутні ділилися не стільки враженнями від побаченого, скільки думками на теми, порушені у виставі. Багато хто згадав випадки дискримінації у власному житті і поділився власними міркуваннями щодо шляхів запобігання злочинам на ґрунті упередженості.
«Нині театр став атракціоном, де просто отримуєш емоцію. А те, що апелює до емоцій розважає людину, не важливо: то сльози чи сміх. Тому в нас так в житті і є: прийшов, отримав емоцію, навіть поплакав, вийшов за межі театру – вбив. Ми розуміємо це, тому використовуємо елементи розважального театру лише як інструментарій, який провокує до роздумів… Ми не прагнемо до того, щоб глядач кожну хвилину нам вірив, як це буває в традиційних виставах. Наша задача полягає в тому, щоб глядач постійно ставив під сумнів те, що каже актор зі сцени. І це є важливим кроком саме до глядацької емансипації.
Головне не те, що відбулося на сцені, а те, що відбувається в залі після вистави на обговоренні. Важливими є висновки, які роблять глядачі після перегляду і висновки, які робимо ми як театральна команда», – зазначила режисерка Роза Саркісян.
«Півроку учасники Театру Сучасного Діалогу блукали лабіринтами сенсів цієї непростої теми – запобігання злочинам на ґрунті упередженості. Підіймалися питання, які викликали повне заперечення, були глухі кути, були просвітлення, на кшталт: «А це ж дійсно так і працює: з насмішки до геноциду, або трикутник «жертва-кат-рятівник»!». У деяких питаннях ми розібралися, а в деяких - ні.
З’ясувалося, що більшість випадків насилля провокує низький рівень обізнаності людей. Але ж ми живимо не в Середньовіччі, інформація лежить на поверхні – тільки бери та аналізуй.
Я бачу, як після наших виступів та подальшого обговорення ми провокуємо глядачів на з’ясування багатьох актуальних питань, і це головна наша мета», - прокоментувала драматургиня Ірина Гарець.
Попереду в учасників та учасниць Театру – виступи перед студентською аудиторією Полтавщини, нові дискусії та пошук відповідей.
Вистава «теорія великого фільтру» створена у рамках проекту «Театр сучасного діалогу – мистецький засіб попередження злочинів на ґрунті ненависті з мотивів упередженості», який виконує Полтавська філія Суспільної служби України та Театр Сучасного Діалогу.
Коментарі