За результатами четвертого опитування українських підприємців, яке було проведене Інститутом Свобод Бізнесу наприкінці жовтня-2016, Індекс свобод і можливостей підприємництва України склав «-1,73».
Восени Індекс просів на 35 пунктів і зупинився на відмітці «-1,73». В цілому, тенденції щодо усіх 25 факторів, за якими формується Індекс, зберігаються: ані якихось помітних падінь чи відчутних перемог щодо умов своєї діяльності в Україні підприємці за перші два місяці ділового сезону 2016/2017 не відчули.
Це підтверджують фактори, що найбільше вплинули на падіння Індексу-4: восени підприємці традиційно активізувались і зіштовхнулись з традиційними проблемами операційного характеру – дефіцит коштів та прикладної бізнес-інформації, інфраструктури для розвитку й просування своїх товарів і послуг тощо. На фоні низького очікування платоспроможності внутрішнього ринку спільно зі вже звичними проблемами корупції та судової системи говорити про який-небудь помітний економічний підйом, а тим більше за рахунок іноземних інвестицій, - наразі не доводиться. Щодо безпосередніх результатів четвертого опитування Індексу, то вони такі:
Найнижчі показники:
1) ефективність судової системи (-3,88);
2) рівень підтримки з боку держави (-3,75);
3) корупція, рейдерство (-3,28);
4) очікування щодо платоспроможності внутрішнього ринку (-3,13);
5) використання кредитних ресурсів (-3,00).
Найвищі показники:
1) простота реєстрації бізнесу (+2,41);
2) освіченість та компетентність персоналу (+0,81);
3) використання маркетингових інструментів (+0,25);
4) використання маркетингових технологій та сучасних засобів виробництва (+0,19);
5) використання інформаційних та комунікаційних технологій (-0,41).
З повною версією результатів Індексу можна ознайомитися на сайті ІСБ за посиланням.
Довідкова інформація:
Проект «Індекс свобод і можливостей підприємництва України» започаткований та реалізується Інститутом Свобод Бізнесу (www.ibf.com.ua) – українською громадською організацією, що має досвід діяльності на ринку та реалізації подібних проектів, починаючи з 2002р. Індекс, партнерами якого є низка відомих компаній та ГО, реалізується за підтримки Громадських Рад МЕРТ і ДРС. Методика формування Індексу - опитування українських підприємців через сайт ІСБ, Facebook та е-анкетування цільової аудиторії. Учасниками четвертого опитування стало 256 осіб. Індекс формується з 25 факторів - 5 блоків по 5 запитань в кожному. Це вже четверте із п’яти опитувань Індексу, запланованих у 2016р. П’яту хвилю опитування ІСБ проведе у другій половині грудня.
Коментарі