27 червня 2014 року у Верховній Раді України були зареєстровані три законопроекти (4172а, 4173а, 4176а), спрямовані на створення сприятливих умов для розвитку благодійності в Україні. Над цими законопроектами Український форум благодійників розпочав роботу ще рік тому.
Одним із основних завдань зареєстрованих законопроектів є підвищення неоподаткованого мінімуму нецільової та цільової благодійної допомоги. Наразі ця сума дорівнює 1710 грн. на рік, що не дає задовольнити мінімальні базові потреби нужденних (наприклад, харчування та лікування перестарілих осіб, інвентар для дитини з ДЦП і т.д.). Це проблема, яка вже протягом кількох років обговорювалася у благодійному середовищі, а протягом останнього року робоча група з числа експертів благодійних фондів та організацій працювала над пошуком найбільш оптимального шляху розв’язання даної ситуації. В результаті публічного обговорення було прийнято рішення щодо лобіювання підвищення неоподаткованого мінімуму до рівня країн Східної та Центральної Європи – 3 000 Євро на рік. Саме ця пропозиція винесена у законопроекті щодо змін до Податкового кодексу.
Крім цього, законопроекти пропонують звільнити від сплати НДФЛ благодійні організації при наданні термінової благодійної допомоги членам сімей загиблих Героїв Небесної Сотні, військовослужбовцям, постраждалим під час бойових дій на Південному Сході України.
Також законопроектом пропонується, що благодійна допомога може надаватися і у вигляді благодійних (безкоштовних) послуг, а не лише у вигляді коштів або матеріальних цінностей. Сьогодні ця можливість відсутня.
Ще однією нормою пропонується розширити спектр надавачів благодійних послуг з лікування та навчання: надавати благодійні послуги з лікування та навчання зможуть не лише українські державні медичні та навчальні установи, але й установи інших форм власності, та закордонні медичні установи.
Третій законопроект відкриває доступ для благодійних фондів та організацій до державного бюджету аби вони могли на рівні з громадськими організаціями приймати участь у соціальному замовленні та виконувати інші завдання державної політики.
Основну відповідальність за просування цих вагомих змін взяв на себе В‘ячеслав Кириленко, голова Парламентського комітету з питань культури та духовності, адже попереду очікується не проста боротьба у комітетах та за більшість під час пленарного голосування. Також законопроекти підтримали та зробили певний внесок у їх розробкуДенис Дзензерський, Олександр Долженков, Олександр Доній, Юрій Дерев’янко, Ольга Бєлькова, Леонтій Мартинюк, Андрій Шевченко та Павло Різаненко.
Сподіваємось, що зареєстровані законопроекти вже у найближчий час будуть внесені до Реанімаційного Пакету Реформ і при співпраці з Інститутом розвитку суспільних інновацій та іншими партнерами благодійного сектору знайдуть підтримку депутатського корпусу.
Коментарі
Валеріє, мені здається, тут є певна нестиковочка.
Цитую "законопроектом пропонується, що благодійна допомога може надаватися і у вигляді благодійних (безкоштовних) послуг, а не лише у вигляді коштів або матеріальних цінностей. Сьогодні ця можливість відсутня".
Насправді ця можливість присутня. У нашому законодавстві, зокрема у Законі про волонтерську діяльність про це трохи написано.
Стаття 1. "Волонтерська діяльність - добровільна, безкорислива, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами та волонтерськими організаціями шляхом надання волонтерської допомоги.
Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно
виконуються і надаються волонтерами та волонтерськими
організаціями.
Волонтерська діяльність є формою благодійництва http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3236-17.
Якось прокоментуєте?