bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Нова якість соціальних послуг для громадян похилого віку та людей з інвалідністю
19.06.2014

В Україні понад 1,6 млн. громадян похилого віку та людей з інвалідністю отримують соціальні послуги в понад 700 територіальних центрах (ТЦ) соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

Програма розвитку ООН спільно з Міністерством соціальної політики Україниспрямували зусилля на підвищення якості надання послуг в таких центрах та забезпечення індивідуального підходу до кожного клієнта через запровадження сучасного організаційного менеджменту.

«У 2012 році Кабміном була прийнята Стратегія реформування системи надання соціальних послуг. Стратегія має на меті, з одного боку, створити умови для  забезпечення доступності осіб до соціальних послуг та покращення їх якості, а з іншого – підвищити ефективність системи надання соціальних послуг, у тому числі  шляхом оптимізації діючої мережі установ та закладів комунальної власності й використання бюджетних коштів», – зазначила Ірина Тарабукіна, директор департаменту соціальних послуг Мінсоцполітики України.

«На сьогодні ТЦ  є практично єдиним постачальником соціальних послуг в громаді для певних категорій громадян, які потребують сторонньої допомоги – людей літнього віку та осіб з інвалідністю. Тому одним із важливих завдань у руслі реформи є покращення якості надання послуг такими  центрами. Програмою розвитку ООН у рамках проекту було проведено аналіз діяльності ТЦ, на основі якого були підготовлені зміни до Типового положення про територіальний центр, розроблено Регламент діяльності ТЦ і форму індивідуального плану для кожного клієнта, а також нові методичні рекомендації, які дозволяють визначити категорію клієнта та розрахувати норму часу на його обслуговування. Мінсоцполітики  також був затверджений Перелік соціальних послуг, відповідно до якого розробляються стандарти та нормативи фінансування послуг, що забезпечить перехід від системи фінансування закладу до фінансування конкретної соціальної послуги на кожного клієнта. Ці нововведення дозволяють забезпечити сучасні підходи до управління закладами з надання соціальних послуг і таким чином оптимізувати їх роботу», – зазначила Олена Іванова, керівник проекту Програми розвитку ООН «Підтримка реформи соціального сектору в Україні».

 

Також у рамках співпраці ПРООН з Мінсоцполітики була розроблена навчальна програма для  директорів територіальних центрів та у квітні цього року розпочата серія семінарів, на яких з нововведеннями вже ознайомилися понад 120 осіб. Навчання триває з квітня і завершальна серія семінарів проходить 16-20 червня 2014 р. Ті, хто не змогли взяти участь у семінарі, можуть завантажити онлайн-версію посібника «Управління діяльністю соціальних служб» за цим посиланням онлайн.

У 2013 році вже відбулася серія семінарів з удосконалення роботи територіальних центрів, в яких взяли участь близько 150 осіб – представників регіональних структурних підрозділів, що відповідають за соціальний захист населення, а також директорів та фахівців ТЦ. На семінарах розглядалися питання впровадження стандартів соціальних послуг, регламенту роботи ТЦ, порядку здійснення контролю якості, визначення категорій отримувачів та норм часу на їх обслуговування.

Концепція реформи системи надання соціальних послуг була прийнята Кабміном в 2007 р., а Стратегія реформування – в 2012 р. Іноземний досвід свідчить, що такі реформи можуть проходити кілька десятиріч, оскільки відбуваються поетапно та спрямовані на вирішення комплексних задач.

«У перспективі, реформування системи надання соціальних послуг в Україні дозволить залучити на ринок інших надавачів соціальних послуг, як от громадські організації та суб’єкти приватної форми власності, які наразі практично відсутні. Адже потенційний ринок надання соціальних послуг становить близько 13 млн. осіб похилого віку та людей з інвалідністю (дорослих і дітей). Україна вже пішла шляхом розвинутих країн та поступово запроваджує механізми для ринку соціальних послуг, на якому різні суб’єкти власності можуть задовольнити попит населення, а держава зможе ефективно проконтролювати якість надання послуг згідно встановлених для всіх правил гри», – зазначила Людмила Скоропада, радник з соціальних послуг проекту ПРООН «Підтримка реформи соціального сектору в Україні».

«Ми готові впроваджувати в свою діяльність нові підходи щодо надання соціальних послуг, однак чекаємо на прийняття всіх дотичних нормативних документів», – відмітили учасниці семінару Олена Пірютко та Людмила Кроливець з Київського міського територіального центру.   Адже наразі, у перехідний період, одночасно діють і нові, і «старі» положення, тому працівникам не завжди зрозуміло, чим керуватися.

«Головна мета реформування системи надання соціальних послуг, щоб людина не залишалася наодинці зі своєю проблемою», – наголосила пані Тарабукіна з Мінсоцполітики.

****

У рамках проекту також було підготовлено та надруковано методичний посібник «Управління діяльністю соціальних служб», який можна прочитати за цим посиланням онлайн, або отримати друковану версію в офісі проекту, відправивши заявку на email: [email protected].

 

****

Проект Програми Розвитку ООН «Підтримка реформи соціального сектору в Україні»

Проект надає підтримку Урядові України та Міністерству соціальної політики України в прискоренні впровадження реформ у соціальному секторі та досягненні коротко- і середньострокових цілей соціально-економічного розвитку України. Протягом дії проекту  з 2011 року було підготовлено пропозиції до пенсійної реформи, адміністративної реформи в соціальній сфері, оптимізації діяльності установ, що надають соціальні послуги.

Експерти проекту взяли участь у розробці понад 25 нормативних документів з питань соціальних послуг, 8 з яких затверджено: Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання соціальних послуг» (№ 4523-VI від 15 березня 2012 р.);  «Перелік соціальних послуг, що надаються особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати» (затверджений Наказом Міністерства соціальної політики України № 537 від 03 вересня 2012 р.); Порядок здійснення соціального замовлення за бюджетні кошти (затверджений Постановою Кабінету міністрів України № 234 від 29 квітня 2013 р.); Державний стандарт денного догляду (затверджений Наказом Міністерства соціальної політики України № 452 від 30 липня 2013 р.); Норматив фінансування отримувача послуги денного догляду (затверджений Наказом  Мінсоцполітики № 527 від 23 серпня 2013 р.); Методичні рекомендації з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг (затверджений наказом Мінсоцполітики № 904 від 27 грудня 2013 р.); Методичні рекомендації щодо визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах (затверджені Наказом Міністерства соціальної політики України № 648 від 15 жовтня 2013 р.); Порядок визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах (затверджений Наказом Мінсоцполітики України №28 від 20 січня 2014 р.).

За сприяння Проекту понад 1200 представників структурних підрозділів з питань соціального захисту та надавачів соціальних послуг з усіх регіонів України пройшли навчання щодо планування, управління та надання соціальних послуг (зокрема з оцінки потреб громади в соціальних послугах, соціального замовлення, контролю якості, стандартів, обізнаності громадськості, розрахунку вартості соціальних послуг тощо).

Консультаційну підтримку було надано  місцевим органам влади всіх регіонів України з питань впровадження соціального замовлення; місцевим органам влади та соціальним службам в пілотній  Полтавській області для апробації моделі інформування громадськості про соціальні послуги. 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.