Луганський обласний центр політичних та соціологічних досліджень «Політсоціум» разом з Департаментом фінансів Луганської обласної державної адміністрації 29.04.2014 р. провів круглий стіл по темі: «Оптимізація доходів місцевих бюджетів через усунення корупційних ризиків». Фінансова підтримка – Міжнародний фонд «Відродження».
У заході брали участь: керівники й фахівці Департаменту фінансів ОДА; фахівці Головного Управління Міністерства доходів Луганської області; фахівці Держземагентства в Луганській області. Так само в режимі відеозв’язку в засіданні круглого столу взяли участь керівники фінансових управлінь 14 міст обласного значення й 17 районних державних адміністрацій.
З доповіддю виступила заступник директора Департаменту фінансів Попова І.С.. Вона підкреслила, що для органів місцевої влади першочерговим завданням є забезпечення необхідними фінансовими ресурсами завдань запланованих бюджетами. Але, за результатами роботи в 2013 році розрахункові показники доходів місцевих бюджетів з 14 міст обласного значення виконані всього лише в трьох містах, а з 17 районів – тільки в чотири.
Пропозиції по збільшенню дохідної частини місцевих бюджетів висловили й інші учасники круглого столу. Начальник відділу ГУ Міндоходів у Луганській області Захарова О.Г. указала, що органі місцевої влади слабко працюють по погашенню боргів по платі за землю. Цей борг по області – 26 мільйонів гривень. При цьому в 2013 році припинене право користування землею тільки для 25 боржників.
Начальник відділу ринку й оцінки землі ГУ Держземагентства в Луганській області Кордюкова І.Г. підкреслила, що істотним джерелом збільшення доходів місцевих бюджетів є проведення нормативно-грошової оцінки землі. Розрахунки показують, що після проведення такої оцінки платежі за землю збільшуються на 20-30%. На її думку так само необхідно збільшувати обсяги продажу землі несільськогосподарського призначення в громадах. У цей час ці показники не більші, так в 2013 році по Луганській області органами місцевого самоврядування продано 59 земельних ділянок на суму 4 мільйони гривень.
Начальник управління доходів і зборів фізичних осіб Міндоходів Луганської області Яцуненко І.А. проаналізував надходження в місцеві бюджети податки на доходи фізичних осіб. За його словами, питома вага «тіньової економіки» у валовому внутрішньому продукті Луганської області становить 29%, у грошовому вираження - це близько 5 мільярдів гривень. В «тіньовій економіці» немає легальної заробітної плати й відповідних відрахувань із неї в місцеві бюджети.
Голова «Політсоціума» Іванов В.В. указав на наявні корупційні ризики для наповнення дохідної частини місцевих бюджетів: закритість інформації про комунальне майно й землі, які будуть реалізовуватися для наповнення бюджету; відсутність реального контролю органами місцевого самоврядування за фінансово-господарчою діяльністю комунальних підприємств; відсутність реального контролю органами місцевого самоврядування за своєчасністю здійснення плати за землю й орендної плати за користування комунальним майном, у тому числі тимчасово вільними приміщеннями.
З рекомендаціями з результатів роботи круглого столу виступив директор Департаменту фінансів Луганської ОДА Балковой Ю.І.
Суть рекомендацій:
1. Розглядати на засіданнях колегій РДА й засіданнях виконкомів питання, пов’язані з наповненням місцевого бюджету не рідше 1 рази у квартал.
2. Органам місцевої виконавчої влади необхідно планувати захід щодо збільшення дохідної частини бюджету максимально конкретно, з визначенням реальних виконавців цих заходів.
3. Стимулюючі виплати (премії) працівникам місцевої влади проводити залежно від наповнення дохідної частини бюджету (немає доходу – немає премій).
4. Органам місцевої виконавчої влади не рідше 1 рази у квартал розглядати питання, пов’язані з ефективністю роботи комунальних підприємств. При цьому аналіз їх роботи проводити в порівнянні з результатами фінансово-господарчої діяльності аналогічних підприємств інших форм власності.
5. Забезпечити відкритість усієї інформації, зв’язаної зі збором податків і управлінням комунальним майном, для наповнення дохідної частини місцевих бюджетів.
6. Щорічно органам місцевої влади аналізувати результати виконання заходів щодо збільшення доходів місцевих бюджетів і ухвалювати відповідні рішення.
Коментарі