bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Дослідження: виборча кампанія міського голови в Одесі
25.04.2014

У квітні 2014 року Одеська обласна організація «Комітет виборців України» провела спостереження за діяльністю потенційних кандидатів на посаду Одеського міського голови, їх виборчих штабів, органів місцевого самоврядування.

За результатами моніторингу Одеська обласна організація «Комітет виборців України» констатує:

  1. Ряд потенційних кандидатів на посаду мера Одеси почали передвиборну кампанію задовго до свого офіційного висування і реєстрації, що виразилося в агітаційному фальстарті, в рамках якого ці політики фактично розгорнули передвиборну агітацію.

  2. На момент підготовки даного звіту відбулося офіційне висунення лише двох кандидатів у мери Одеси: Геннадія Труханова (21 квітня) та Едуарда Гурвіца (22 квітня).

  3. Міська виборча комісія у звітний період провела 2 засідання: 4 і 18 квітня. Засідання 4 квітня стосувалося загальних питань організації виборчого процесу, а засідання 18 квітня - формування районних виборчих комісій. Нажаль, міській виборчої комісії не вдалося провести процес жеребкування прозоро і без нарікань. В Одесі було сформовано 4 районні виборчі комісії, які базуються в приміщеннях районних адміністрацій.

Фальстарт передвиборної кампанії

Ряд потенційних кандидатів на посаду мера Одеси почали передвиборну кампанію задовго до свого офіційного висування і реєстрації, що виразилося в агітаційному фальстарті, в рамках якого ці політики фактично розгорнули передвиборну агітацію.

Так Геннадій Труханов, народний депутат від ПР, протягом квітня провів цілий ряд зустрічей з виборцями, в рамках яких позиціонував себе не тільки як народний депутат, а і як кандидат в мери. Причому зустрічі проходили не тільки в його мажоритарному окрузі, а й в інших районах міста.

Також Геннадій Труханов розгорнув мережу агітаційних наметів, за допомогою яких поширюється звіт про його депутатську діяльність, агітують за нього і пропонують написати йому наказ як майбутньому меру.

На селищі Котовського (округ Геннадія Труханова) зафіксовано розміщення сітлайтів, які стверджують що: «Одеса: виборм між минулим ( фото Едуарда Гурвіца ) і майбутнім ( фото Геннадія Труханова ). Третього не дано!»

У громадських приймальнях Геннадія Труханова, які масово розгорнуті останім часом, пенсіонерам надаються безкоштовні офтальмологічні послуги, що де факто є непрямим підкупом виборців і стане таким де- юре після офіційної його реєстрації як кандидата в мери.

Крім цього, Геннадій Труханов розмістив на вулицях міста величезну кількість білбордів з інформацією про свою депутатську діяльність, які в своїй сутності носять агітаційний характер.

Агітаційний фальстарт Геннадія Чекіти був набагато скромніше. Геннадій Чекіта також проводить зустрічі з виборцями. Політик розмістив на вулицях міста білборди з текстом «Одеса вибирає Справедливість» із зображенням Геннадія Чекіти, які можна вважати агітаційними, оскільки вони спрямовані на створення підсвідомої асоціації у виборців, що вибирати необхідно Геннадія Чекіта , оскільки він є справедливим.

Активізувалися політики і в соціальних мережах ( Геннадій Труханов, Геннадій Чекіта) . При цьому , на одеських телеканалах дуже часто «крутяться» ролики з політичною рекламою кандидатів , а на « 7 телеканалі » навіть був розміщений двохвилинний агітаційний ролик Геннадія Чекіта .

Одеська обласна організація КВУ підкреслює , що агітаційний фальстарт є порушенням виборчого законодавства , оскільки кандидат має право проводити агітацію тільки після своєї офіційної реєстрації , а до цього моменту агітації заборонена .

Також доводиться констатувати широке використання прихованої політичної реклами , яка використовується в тій чи іншій мірі усіма потенційними кандидатами на посаду мера Одеси. У першу чергу це пов’язано з наявністю у кожного впливового ймовірного кандидата свого медіаресурсу.

Висування кандидатів

На момент підготовки даного звіту відбулося офіційне висунення лише двох кандидатів у мери Одеси: Геннадія Труханова ( 21 квітня) та Едуарда Гурвіца (22 квітня ).

Робота міської виборчої комісії

Міська виборча комісія у звітний період провела 2 засідання: 4 і 18 квітня.

Засідання 4 квітня стосувалося загальних питань організації виборчого процесу , а засідання 18 квітня - формування районних виборчих комісій.

Зокрема, 18 квітня відбувся процес жеребкування і формування районних виборчих комісій. Згідно з чинним законодавством , 15 членів у ці виборчі комісії делегують партії, що мають фракції у поточному складі Верховної Ради (ПР , БЮТ , УДАР , Свобода , КПУ) , а ще 3 місця в комісії розподіляються шляхом жеребкування.

Нажаль , міській виборчій комісії не вдалося провести процес жеребкування прозоро і без нарікань. По-перше , кілька політичних партій заявили про те , що їх неправомірно під надуманими приводами не допустили до участі в жеребкуванні і на даний момент представники цих політичних сил готуються оскаржити жеребкування , зажадати скасування її результатів і проведення повторної процедури.

По-друге журналісти інтернет- видання Таймер виявили , що номери були поміщені в конверти, що просвічуються ( хоча в барабані розглянути лоти дійсно не виходило ) , самі конверти відрізнялися один від одного. Не зовсім зрозумілим також був взаємозв’язок між номерами , витягнутими з барабана і списком партій, що перемогли, який зачитав голова міської виборчої комісії Олександр Ахмеров .

У підсумку, в Одесі було сформовано 4 районні виборчі комісії , які базуються в приміщеннях районних адміністрацій. Головним завданням цих комісій буде прийом бюлетенів і виборчої документації у дільничних комісій і підведення результатів виборів Одеського міського голови в даному районі. Міська виборча комісія, в свою чергу, вже на підставі чотирьох протоколів районних комісій встановить результати виборів мера Одеси 25 травня.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.