bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Як захистити права мешканців на якісну послугу у багатоквартирному будинку
17.02.2014

Обговорення цього актуального питання на Відкритому майданчику «Новий Миколаїв» в четвер 13 лютого було дуже гарячим і конструктивним. Учасники Майданчику, визнавши неприпустимість подальшого ігнорування органами місцевого самоврядування вимог національного законодавства при наданні послуги ЖКГ, дійшли висновку: для більш ефективного вирішення не тільки проблем в ЖКГ, а й інших актуальних проблем розвитку міста необхідно відродити практику спільних обговорень громадськості та постійної депутатської комісії з питань місцевого самоврядування у форматі консультативно - дорадчої ради Миколаївської міської ради, згідно вимог статті 7 Статуту територіальної громади м. Миколаєва.

Командою експертів Фонду розвитку м. Миколаєва (ФРММ) презентовані висновки та рекомендації моніторингового дослідження «Ефективність муніципальної послуги із забезпечення населення м. Миколаєва послугами з утримання житла необхідного рівня та якості», проведеного ФРММ восени 2013 р.

Учасників майданчики обурило не так виявлена експертами Фонду «патова ситуація» з роботою ЖЕКів, скільки сам факт ігнорування миколаївським міськвиконкомом вимог національного законодавства, і як наслідок - невдачі впровадження муніципальної послуги з проведення конкурсу з виявлення постачальника послуг з утримання багатоквартирних будинків та прибудинкових територій. Порадувала учасників Майданчики інформація про нововведення в національному законодавстві, які дали реальну процедуру захисту мешканцями свого права на перерахунок за межі не надану або неякісну послугу ЖЕКу, а також можливість появи в Миколаєві економічних обгрунтованих побудинкових тарифів - основи ефективного контролю.

Як зазначив експерт ФРММ, Тетяна Золотухіна, 2013 рік, а особливо грудня, видався досить «урожайним» в плані захисту прав споживачів (мешканців багатоквартирних будинків) на отримання якісної послуги утримання житла чи перерахунку квартплати за ненадання/недооказаніе зазначеної послуги.

Саме в грудні 2013 центральні органи виконавчої влади прийняли два рішення, які, по суті, ставлять заслін економічно необгрунтованого підвищення тарифів на житлово -комунальні послуги. це:
- Зміни до наказу № 967 від 14.08.2013 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Порядок Надання вісновків Щодо розрахунків економічно обгрунтованих планованіх витрат во время Формування тарифів на окремі види житлово - комунальних послуг»
- І постанову КМУ № 970 від 11.12.2013 «Про погодження Порядку проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, Ненадання або Надання не в повн обсязі».
Таким чином запущений механізм реалізації права мешканця на перерахунок квартплати через ненадання або неякісного надання послуги з утримання житла.

Що це означає для мешканця?
Кожен мешканець отримує щомісяця квитанцію про оплату житлово-комунальних послуг (квартплата, вода, тепло, вивезення сміття). І якщо в черговому повідомленні фігуруватиме другий (навряд чи менший ) розмір тарифу на відповідну послугу, то з повною свідомістю справи споживач може вимагати від підприємства, місцевої влади виведення про економічне обгрунтування нового тарифу. Форма виведення затверджена згаданим Наказом 967 Мінекономрозвитку. У ньому є шаблон розрахунку. Невелика трудність буде тільки з перевіркою достовірності вихідних даних по дому, а особливо з перевіркою розміру прилеглої (прибудинкової) території та розрахунку «наведеної» території прибирання. І якщо ж новий тариф на послугу був затверджений без цього висновку, тобто в порушення чинного законодавства, то мешканцеві треба безпосередньо звертатися до відповідних органів (прокуратури, суду) з заявою про скасування даного рішення місцевої влади.

У разі неотримання/неякісного отримання послуги ЖЕКу мешканець тепер зможе згідно процедури, затвердженої постановою КМУ № 970 від 11.12.2013р домогтися оплати тільки за надану послугу.

Детальніше зі способам захисту своїх згаданих законних прав можна буде навчитися в «Школі громадянської дії» ФРММ. Найближчий тренінг планується в квітні 2014 Щоб стати його учасником необхідно звернеться в офіс Фонду (контакти: м.Миколаїв вул. Севастопольська 15/3, тел. (0512) 47-38-79, е- пошта [email protected]).
Реакцією на доповідь експерта ФРММ, з одного боку, стало обурення ситуацією, що склалася у ЖКГ м. Миколаєва, з іншого боку - висновок про необхідність не тільки інформувати один одного про різні аспекти міського життя на Відкритої майданчику, а й налагоджувати більш конструктивний діалог з міською владою. Про це говорили Володимир Худяков, Антоніна Галкіна, Олег Абрамов, Людмила Руденко- Кардаш та інші.
Голова правління ФРММ Михайло Золотухін згадав про забутий успішному досвіді роботи консультативно - дорадчої ради Миколаївської міської ради. Саме практика щомісячних його засідань спільно з постійною депутатською комісією з питань місцевого самоврядування з 2006 по 2010 р. дозволяла влади та громадськості почути один одного. Тим більше, що консультативна рада при Миколаївській міській раді є частина системи місцевого самоврядування, визначеною у ст. 7 Статуту міста Миколаєва.
Всі прийшли до висновку, що для більш ефективного вирішення не тільки проблем в ЖКГ, а й інших актуальних проблем розвитку міста необхідно відродити практику діалогу влади та громадськості на постійної депутатської комісії з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності, гласності та законності. Саме така форма партнерства консультативно-дорадчої ради Миколаївської міської ради та постійної депутатської комісії у 2006-2010 дозволяла вирішувати багато актуальні проблеми розвитку міста.

Прес -служба НГОО «Фонд розвитку м. Миколаєва».

Контакти

  • http://frgn.mk.ua/

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.