bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Дискусія у форматі ”МЕДІА-КАВ’ЯРНЯ”
27.12.2013

Волинські обласні громадські організації «Волинський прес-клуб» і «Гендерний центр» у процесі реалізації проекту «Гендерна абетка для волинських медіа» започаткували новий, цікавий і результативний формат медіа-дискусій, а саме –медіа-кав’ярні.

Якими були теми дискусій, хто з експертів брав участь у їх обговоренні – можна прочитати на офіційному сайті Волинського прес-клубу (http://volynpressclub.org.ua/) в рубриці «Проекти» - «Гендер і медіа».

Тут ми хочемо коротко описати методику проведення таких зустрічей і звертаємося до всіх громадських організацій та інших інституцій із проханням посилатися на авторів пропонованої методики. Наш підхід відрізняється від попереднього формату дискусій, хоча ми віддаємо належну шану античному філософському бенкету Сократа і новітній традиції Марка Соте із його філософським кафе.

Медіа-кав’ярня – це формат предметного обговорення актуальних питань  за участю експертів і представників медіа у невимушеній атмосфері із використанням мульти-медіа, предметів наочності та практичних завдань.

Для проведення дискусії у такому форматі необхідні такі умови:

1)   організаційні:

  • чітко окреслити тему зустрічі;
  • запросити 2-3 авторитетні особи – експертів із певної тематики (чітко регламентувати час для кожного з них, аби зустріч штучно не затягнулася й учасники не поглядали на годинник);
  • скласти список учасників (кількість може коливатися в межах 3-5 осіб, залежно від приміщення);
  • визначитися з модератором зустрічі (бажано, аби людина була «в темі»);
  • підготувати інформаційні матеріали (роздаткові, мультимедійну презентацію, відео, плакати або інші наочні предмети (залежно від тематики), практичні завдання);
  • замовити тістечка на столики (за наявності коштів) і домовитися з адміністратором кав’ярні про оперативне приготування кави-чаю, аби в процесі дискусії (особливо на її початку) не створювати додаткових рухів і не відволікати учасників);

2)   технічні:

  • кав’ярня із просторим залом для 20-30 осіб;
  • наявність розеток, подовжувача;
  • комп’ютер (ноутбук), проектор, екран, фліп-чарт, папір, маркери, ручки та ін.

Методика проведення медіа-кав’ярні:

  • представлення учасниць і учасників (у журналістів має бути роздрукований перелік експертів);
  • оголошення основної теми дискусії, її актуальності та мети заходу;
  • представлення теми експертами (міні-лекції з використанням мульти-медійних презентацій, фото, відео, предметної наочності та практичних елементів); кожен експерт представляє певний аспект проблеми з якомога практичнішого боку, із обов’язковими тематичними підсумками після кожної підтеми заходу. Важлива участь експертів, які є відомими в Україні фахівцями у певній темі, а також і місцевих, оскільки журналістам важливо знати ситуацію на місцевому рівні. Залежно від тематики й обізнаності учасників зустрічі можлива дискусія;
  • виконання практичного завдання у міні-групах із презентацією результатів і обов’язковим його обговоренням;
  • підбиття підсумків, бліц-опитування учасників, завершальне слово організаторів.

Основна ідея медіа-кав’ярні – підійти до обговорення проблеми нестандартно, так, аби обговорювана тематика не лише запам’яталася учасникам, а й спонукала їх до нових пошуків. Це можливо, якщо поєднати інтерактивну дискусію, практичні вправи з експертною думкою, окреслити практичні дії щодо подолання проблеми, водночас пригощаючись кавою/чаєм у затишній атмосфері. Ми переконані, що в багатьох випадках громадським активістам варто відходити від традиційних форм (наприклад, круглих столів чи прес-конференцій) і використовувати методики невимушеного спілкування.

За додатковою інформацією звертайтеся за такими контактами: Волинський прес-клуб, Богдана Стельмах – 066-203-50-31, [email protected], Гендерний центр, Оксана Ярош – 066-168-27-18, [email protected].

____________________

Методика була апробована Волинським прес-клубом та Гендерним центром у рамках проекту «Гендерна абетка для волинських медіа», підтриманого “Українським медійним проектом” (У-Медіа), що реалізовується Міжнародною організацією Інтерньюз в Україні за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку 

 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.