06 вересня 2024 року в Ріпкинській селищній раді відбулась інформаційно-просвітницька зустріч з розроблення проєкту Статуту Ріпкинської селищної територіальної громади.
Перед повномасштабним вторгненням, Центр Доброчин та Ріпкинська селищна рада працювали над розробкою та прийняттям Статуту громади. Проєкт рішення Ріпкинської селищної ради «Про затвердження Статуту Ріпкинської територіальної громади» було винесено на громадське обговорення 27 січня 2022 року. Але окупація громади і подальше вирішення нагальних питань життєзабезпечення в громаді поставили на паузу роботу зі Статутом громади.
Наразі є потреба в актуалізації самого тексту проєкту Статуту та форм публічного обговорення, зважаючи на безпекові питання, адже сама громада є прикордонною. Також потрібно врахувати можливі питання цифрової нерівності серед жителів населених пунктів громади під час проведення публічного обговорення проєкту Статуту.
Відкриваючи зустріч, Ріпкинський селищний голова Сергій Гарус зазначив, що Статут має стати документом, який сприяє відновленню і розвитку громади.
Експерт проєкту Олександр Підгорний під час свого виступу акцентував на тому, що Статут громади має бути направлений на вирішення виключно питань місцевого значення і, що не менш важливо, при розробці Статуту слід звернути особливу увагу на забезпечення балансу приватних та публічних інтересів жителів територіальної громади, захисту прав і законних інтересів людини та громадянина.
Експерти рекомендують приймати Статут та окремо положення. У основному документі містяться концептуальні засади, яких вимагає ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”. Положення ж містять зразки документів, які допоможуть реалізувати інструменти участі. Вони можуть бути невід’ємними додатками чи комплексним рішенням.
Учасники активно включались в спілкування, обговорювали мету, функції та принципи розробки Статуту територіальної громади.
Керівник проєкту Наталія Дрозд підкреслила, що Статут призначений для того, щоб підтримувати, зберігати та розвивати ті історичні, національно-культурні, соціально-економічні та інші особливості здійснення місцевого самоврядування, які властиві відповідній територіальній громаді. Які саме особливості та як саме їх плекати – вирішувати громаді через місцеву раду, при цьому у межах, дозволених законодавством.
Коментарі