bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Центр громадських консультацій у Локачах допомагає налагоджувати владно-громадський діалог
08.08.2024

Працювати над налагодженням владно-громадського діалогу можна в різних площинах. Один з перевірених і ефективних способів – це зустрічі та пряма комунікація. І часто на цьому етапі виникає запитання: а де ж можна зустрітись, аби жителі почувались на рівних з представниками влади і не відчували тиску владних кабінетів?

Ми, команда Волинського Інституту Права, активно підтримуємо відкриття просторів, де всі учасники почуватимуться невимушено та говоритимуть чесно. Адже, погодьтесь, у кабінеті селищного голови чи у сесійній залі такої атмосфери досягнути складно.

Для того, щоб створити такий майданчик, у Локачинській громаді в рамках проєкту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» започаткували діяльність Центру громадських консультацій та комунікацій. Хоч офіційне відкриття ще попереду, але за чотири місяці у Центрі встигли провести чимало заходів, зокрема, тих, які передбачали участь влади та громадськості. Вже є позитивні відгуки, а також з’явились постійні відвідувачі. І це показує, наскільки такого Центру Локачинській громаді бракувало.

Про усі нюанси відкриття цього простору та про плани на подальший розвиток – читайте у статті Волинського Інституту Права.

Ідея створити у Локачах Центр громадських консультацій виникла ще в 2023 році. У цей час за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» у громаді розробляли важливий документ – стратегію розвитку. Тоді, розповідає заступник Локачинського селищного голови Тарас Хом’як, стало очевидно: треба розвивати співпрацю з активними жителями та працювати над налагодженням діалогу.

«Коли Волинський Інститут Права розпочав проєкт щодо вдосконалення владно-громадської комунікації у громадах, ми зрозуміли, що саме це – наш шанс і що ми зможемо реалізувати нашу ідею. Крім того, ми взяли участь у конкурсі і отримали можливість закупити обладнання для створеного Центру.Знаєте, часто гарним ідеям не вистачає якогось поштовху. А цей конкурс став саме тим поштовхом, який дозволив нам все реалізувати», – ділиться Тарас Хом’як.

До відкриття Центру підійшли грунтовно. Для цього Волинський Інститут Права організував зустрічі з іншими громадами, аби Локачинська селищна рада змогла перейняти досвід. Зокрема, відбулась зустріч з представниками Зимнівської громади. Зібравши всю інформацію, у громаді взялись за безпосереднє втілення задуманого. Вирішили відкрити простір на базі бібліотеки у центрі селища.

«У нашій бібліотеці люди почуваються, як вдома, – пояснює вибір локації директорка публічної бібліотеки Людмила Мариняк. – Те, що Центр створили саме на базі бібліотеки – абсолютно виправдано, адже у наших працівників є великий досвід спілкування з людьми. Ми часто проводимо різноманітні заходи і в нас вже є напрацьований досвід».

Тарас Хом’як додає: «Ми бачили, що цей простір у бібліотеці подобається жителям. Люди охочіше йдуть на контакт саме тут, а не у владних кабінетах селищної ради. Це показало життєздатність цього простору».

У тестовому режимі Центр запрацював наприкінці березня. Працівники бібліотеки одразу включились у роботу і почали організовувати заходи різного спрямування. Тут проводили навчання з домедичної допомоги, надавали консультації з питань діджиталізації. Великий інтерес викликали серії зустрічей з журналістами, а також навчання з медіаграмотності. 

«Видання Район.Локачі провело вже три заходи у форматі «Усний репортаж». Як представниця організаторів цього заходу я дуже рада, що є таке місце, де можна зібрати людей для навчання та інформування. Жителі громади мають змогу навчитися, як вберегтися від фейків і шахраїв та дізнаватись правду з уст журналістів про реалії війни», – зазначає редакторка видання Район.Локачі Аліна Бохотниця.

Відбувались також зустрічі влади та громадськості. Зокрема, провели зустріч жителів з представниками влади щодо створення ОСББ, консультацію представників департаменту агропромислового розвитку Волинської ОДА. Також декілька заходів провели представники центру зайнятості, які дали відповіді на актуальні питання щодо працевлаштування.

Невдовзі у Центрі відбудеться ще одна зустріч – цього разу обговорюватимуть питання оптимізації освітньої мережі.

«У жителів є зацікавлення, щоб зустрічатися з владою та спільно вирішувати питання. Ми спостерігаємо значну активність мешканців громади. Зокрема, деякі жителі вже декілька разів були на всіх цих подіях», – зауважує локальна координаторка проєкту Ілона Веремчук.

Для того, аби працювати ефективно, треба розуміти глобальну мету та мати чітку візію, як її досягнути. Тож наприкінці квітня у селищній раді провели стратсесію щодо роботи Центру. Фасилітувала зустріч тренерка Віта Костюк. За її допомоги робоча група сформувала бачення роботи Центру на роки вперед, а також склала план дій, як втілити все задумане. Завдяки продуманій дорожній карті працівники Центру розуміють, як правильно рухати справу вперед.

Відкриття Центру дало результати не лише у плані покращення владно-громадської комунікації та розширення можливостей для проведення дозвілля у селищі, а й дало поштовх розвивати громадський сектор. Так у Локачах створили громадську організацію ЛОК – вона працюватиме у сфері культури та інклюзивності. 

«До того у нас не було ні майданчика, ні можливості створити таку ГО, бо не було таких обставин, які могли б об’єднати людей навколо цієї ідеї. Але після відкриття Центру створення ГО – це був подальший логічний крок. Ми як селищна рада сприяти будемо у всьому: починаючи від надання приміщення та закінчуючи в допомозі написання грантових заявок. Ми готові надати всю допомогу, щоб організація була дієвою», – зазначає Тарас Хом’як.

Також додає: досвід роботи Центру планують імплементувати і в старостинських округах. У планах – створити подібні простори на базі сільських бібліотек. Адже приклад роботи Центру в Локачах показав: комунікація і зустрічі з громадськістю – це важливий процес у налагодженні довіри та якісної співпраці між владою та жителями.

«Секрет взаємодії з населенням – тільки комунікація. Коли ти з населенням говориш як про здобутки, так і про проблеми, то набагато все краще сприймається. Де є недосказаність, виникають всілякі домисли. Де є інформаційний вакуум, хочеться щось придумати. Тому ми стараємось на базі Центру цей вакуум заповнити, щоб люди мали чітку та достовірну інформацію. Окрім комунікації, ефективнішого зараз немає нічого», – підсумував Тарас Хом’як.

Цей матеріал створено ГО «Волинський Інститут Права» в рамках гранту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині», який став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього матеріалу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.