Минулого року успішно завершили програму 53 ветерани/-ки, яких було відібрано з-поміж 90 претендентів/-ок. Цього року для участі на програму організатори отримали рекордні 117 заявок. З них конкурсна комісія відібрала 40. Після навчання ветерани/-ки склали тест на рівень засвоєння знань та отримали сертифікат.
“Випускниками програми за 2023-2024 роки є 92 випускники. Серед них – 18 ветеранок. 41% випускників і випускниць цьогорічного набору вже мали досвід роботи на державній службі та в органах місцевого самоврядування. Для нас як організаторів програми, важливою є підготовка кадрового резерву ветеранів і ветеранок до проходження конкурсів на посади державної служби. Оскільки поетапно вони мають бути відновлені до 2026 року як вимога до реформи державної служби у межах євроінтеграції та вступу України до ЄС. Також ми закликаємо випускників і випускниць подаватися до кадрового резерву для державної служби на деокупованих територіях”, – розповідає виконавчий директор ГО “Школа врядування”, керівник проєкту Павло Булгак.
Цього року ветерани та ветеранки мали унікальну можливість відвідати гостьову лекцію про побудову державної системи, ухвалення рішень на державному рівні та перейняти багаторічний досвід державної служби від Державного секретаря Кабінету Міністрів України, амбасадора програми пана Олександра Яреми.
“Освіта, просвіта і можливості здобути додаткові знання та навички, завдяки подібним сертифікатним програмам, зараз є надважливими. Особливо в такі важкі і переломні часи для України. Важливо, щоб до влади та на державну службу приходили і патріотичні, і високопрофесійні люди. І щоб ветерани відчували себе потрібними та важливими”.
Керівник Києво-Могилянської школи врядування імені Андрія Мелешевича Валерій Тертичка додає, що програма дає базові знання з різних дисциплін і розуміння, що державна служба – це про служіння державі та людям.
Проєктна менеджерка Програми реінтеграції ветеранів IREX Яна Войтовська зауважує, що будь-які зміни в країні не відбудуться без кваліфікованих обізнаних людей у державних інституціях. Тому, за її словами, такі програми допомагають ветеранам і ветеранкам реалізувати свої вміння та впроваджувати необхідні зміни:
“Мені дуже імпонує, що саме за участі ветеранів і ветеранок, які вже пройшли свої випробування на полі бою, маючи свої бачення і розуміння потреб до змін, можуть іти і реалізовувати ці зміни”.
В.о. виконавчого директора Українського ветеранського фонду Мінветеранів Юлія Кіріллова вважає:
“Реінтеграція має відбуватися комплексно. Такі навчальні програми надзвичайно важливі, тому що можуть показати людині вектор, куди вона хоче та може рухатись. Ми колись переможемо у війні, деокупуємо наші території. І ветерани та ветеранки займуть свої місця в органах місцевого самоврядування, на державній службі, і будуть розбудовувати території. Тому важливо вже зараз посилювати їх тут професійно та надавати їм ці можливості до розвитку”.
Голова Правління ГО “Школа врядування” Ксенія Гнатовська вважає, що держава може вистояти та розвиватися далі, тільки якщо вона буде залучати досвід, знання і вміння всіх своїх громадян і громадянок, зокрема, ветеранів і ветеранок з їхнім досвідом, новими знаннями та високим бажанням реінтеграції.
У межах проєкту вдалося підготували серію інтерв’ю з ветеранами/-ками та записати серію мотиваційних відеороликів:
“Для нашої команди важливо не лише посилити ветеранів професійно, але й показати суспільству їхній унікальний досвід, також важливий у контексті відбудови та відновлення. Зробити історії ветеранів і ветеранок видимими та почутими. Такими, щоб підтримати ветеранську спільноту у реінтеграції до цивільного життя. Допомогти ветеранам і ветеранкам відчути себе дійсно потрібними. Мотивувати їх йти туди, де приймаються рішення, – на державну службу та в органи місцевого самоврядування. Адже їхні лідерські та особистісні якості посилять роботу державного сектора”, – зауважує спеціалістка з комунікацій та зв’язків з громадськістю, менеджерка з комунікацій проєкту Анна Кучерак-Зоря.
Наша спільна з героями та героїнями роликів мета – мотивувати ветеранів/-ок отримувати нові знання та навички, підвищувати свою кваліфікацію та долучатися до ухвалення рішень і належного врядування на державному та місцевому рівнях.
Також команда проєкту підготувала серію подкастів “Школа врядування”. Її ведучим став старший викладач Києво-Могилянської школи врядування імені Андрія Мелешевича, у минулому – в.о. Голови Національного агентства з питань державної служби Володимир Купрій. У подкасті запрошені експерти та експертки діляться практичними порадами щодо підготовки до конкурсу на посади державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.
Відео та подкасти доступні всім користувачам мережі на сторінках ГО “Школа врядування”, Києво-Могилянської школи врядування імені Андрія Мелешевича у Фейсбуці та на YouTube-каналі ГО “Школа врядування”.
Вдячні команді проєкту, яка доклала максимум зусиль для його успішної реалізації та підтримки ветеранської спільноти: Павло Булгак, Валерій Тертичка, Наталія Купрій, Володимир Купрій, Анна Кучерак-Зоря, Ірина Гнутова, Ганна Васькевич, Олександр Поддєнєжний.
Анна Кучерак-Зоря
Коментарі