ГО «Інтерньюз-Україна» оголошує конкурс стипендій для регіональних та національних медіа за підтримки ГО «Життя». Шість фіналістів/-ок отримають фінансову підтримку на створення матеріалів.
Пропонуємо стипендії для журналістів/-ок та лідерів/-ок думок в межах програми “Media Fellowship-2024”. Запрошуємо створювати контент про проблему поширеності куріння в Україні та необхідність законодавчих змін, щоб захистити українців від приваблення до вживання тютюну та нікотину.
ХТО МОЖЕ БРАТИ УЧАСТЬ:
До участі допускаються лише ті учасники/-ці, які не мали співпраці з тютюновою індустрією протягом останніх 5 років.
Дедлайн: до неділі, 21 квітня 2024 року, включно.
Реєстрація за посиланням: https://forms.gle/uxhgBmQeqUYEjg3V9
КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ:
МАТЕРІАЛАМИ ПРОГРАМИ ГРАНТІВ MEDIA FELLOWSHIP-2024 МОЖУТЬ СТАТИ
! Апліканти, що планують знімати фільм, мають також публікувати протягом трьох місяців щонайменше по одному тизеру тривалістю 30-60 с.
ТЕМИ В МЕЖАХ ПРОГРАМИ СТИПЕНДІЙ MEDIA FELLOWSHIP-2024
Впровадження політики MPOWER для зменшення поширеності вживання тютюну/нікотину та захисту дітей і молоді від приваблення до куріння:
Стратегія “win-win”: підвищення акцизів на тютюнові вироби до середнього рівня країн ЄС — зменшення цінової доступності для дітей та молоді:
Втручання тютюнової індустрії у формування державних політик: як тютюнові компанії просувають власні інтереси:
Проєкти, які стосуються пропаганди здорового способу життя і методів відмови від куріння, не пріоритетні для стипендіальної програми.
Заявки на участь у стипендіальній програмі можуть розкривати тему через історії окремих людей та відображатися у жанрах репортажу, інтерв’ю, аналітичних статей, аудіовізуальному продукті, серії постів у соціальних мережах тощо.\ Перевагу надаватимуть серіям матеріалів. У випадку створення одного матеріалу важливо показати кроспостинг контенту (із розміщенням на сайті та підтримкою в соціальних мережах тощо).
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОГРАМИ MEDIA FELLOWSHIP-2024
Опитування показують, що споживання тютюнових виробів в Україні активно знижувалося до 2017 року. Але після появи агресивної реклами тютюнових виробів для нагрівання, електронних сигарет та нікотинових виробів їхнє споживання в Україні не знижується вже 7 років.
За даними опитування, на сьогодні в Україні 30% населення вживають тютюнові або нікотинові вироби: 43% чоловіки та 20% жінки. Щоденними курцями є 24,5% українців (36% чоловіків, 15% жінок).
З огляду на структуру куріння, серед українок споживання тютюнових та нікотинових виробів за 7 років зросло вдвічі. За даними опитування GATS, у 2017 році 7% українок щодня споживали тютюн, 1% — електронні сигарети. На сьогодні їх уже 15%. Найчастіше тютюн та нікотин вживають молоді жінки віком 18-29 років — 37%. З них 28,4% роблять це щодня, а 8,4% — епізодично. Тобто на сьогодні фактично кожна третя дівчина залежна від нікотину.
Серед щоденних споживачів 79% курять сигарети промислового виробництва. Далі йдуть тютюнові вироби для електричного нагрівання (18%) і електронні сигарети (14%). Вживання тютюнових виробів для електронного нагрівання (ТВЕН) та електронних сигарет більш поширене серед молодих респондентів: 37% курців віком 18-29 років вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання, 36% — електронні сигарети. Жінки частіше ніж чоловіки вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання (27% проти 13%) та електронні сигарети (25% проти 11%).
Опитування показало, що найбільше помічає рекламу тютюну та нікотину саме молоде населення — 73% молоді віком 18-29 років. Далі цей показник знижується з кожною віковою групою і падає до 19% серед респондентів у віці 70 років і старше. Це підтверджує, що реклама тютюнових та нікотинових виробів спрямована на наймолодшу вікову групу.
Згідно з даними Центру Громадського Здоров’я МОЗ України щороку від хвороб, спричинених курінням, помирає 130 тисяч українців.
Значної шкоди куріння завдає й економіці нашої держави: щорічні економічні втрати за рік складають 3,2% ВВП України або майже 179 млрд грн (станом на 2021 рік) внаслідок ранньої втрати курцями працездатності, соціальних виплат та лікування хвороб, викликаних курінням.
З огляду на загрозливе поширення епідемії вживання тютюнових та нікотинових виробів серед молоді необхідно посилити національне законодавство, а саме:
Такі заходи підтримує більшість українського населення. Абсолютна більшість респондентів підтримують заборону реклами брендів електронних пристроїв для куріння та електронних сигарет (79 %) та заборону видимого розміщення пачок тютюнових виробів у місцях торгівлі (77%). ⅔ опитаних підтримують заборону ароматизованих тютюнових виробів (67%) і підвищення податків для зменшення цінової доступності для дітей (65%). Запровадження стандартизованої упаковки підтримують 61% респондентів.
БЮДЖЕТ:
Максимальна сума стипендії:
ВИМОГИ ДО БЮДЖЕТНИХ СТАТЕЙ КОШТОРИСУ:
Кошти, надані в межах Програми, можна використати тільки для:
ЯК ПОДАТИ ЗАЯВКУ:
Для участі, будь ласка, заповніть реєстраційну форму до неділі 21 квітня 2024 року включно.
Учаснику/-ці необхідно надати деталі про концепцію проєкту та додати до аплікаційної форми заздалегідь підготовлений кошторис (зразок до завантаження).
Матеріали, виготовлені у межах стипендіальної програми, мають бути опубліковані з 13 травня до 13 червня 2024 року. Рекомендовано планувати поширення матеріалів впродовж цього часу, враховуючи інфопривід до Всесвітнього дня без тютюну (31 травня).
Апліканти отримають лист-підтвердження участі в стипендіальній програмі до 24 квітня 2024 року.
З усіх питань звертайтеся до менеджерки проєкту Софії Лавренюк [email protected].
Коментарі