«Розширення виробництва незалежного контенту» (ЕРІС) — це регіональний проєкт, який втілює міжнародна неприбуткова організація Internews. Його ціль — підтримати незалежні медіа у виготовленні та поширенні високоякісного та достовірного контенту, що висвітлює питання місцевого значення, актуальні для всіх країн-учасниць проєкту, а також спрямований на спростування дезінформації. Для виготовлення транскордонного контенту в межах проєкту ЕРІС передбачається використання інноваційних мультимедійних засобів для сторітелінгу та охоплення широкої аудиторії.
Переможці конкурсу отримають субгранти на відшкодування витрат за виготовлення контенту. Сума гранту може варіюватися від 3,5 до 5 тис. дол. у двох різних категоріях.
Переможцям конкурсу відшкодують такі витрати:
Капітальні витрати, обслуговування кредитів та будівельні роботи не підпадають під відшкодування в межах грантів.
Конкурсанти з країн-учасниць проєкту EPIC можуть подавати на конкурс до двох ідей медіапроєктів у будь-якій з категорій:
Переможці конкурсу мають виготовити та опублікувати матеріали впродовж шести місяців.
Проєкт ЕРІС має на меті підтримати транскордонну співпрацю з виготовлення матеріалів медіапартнерами з Вірменії, Грузії, Угорщини, Польщі, Румунії, Словенії та України. Матеріали повинні висвітлювати події в щонайменше одній з перелічених країн, відмінній від країни походження медіапартнера. Ідеї матеріалів, що стосуються країн, які не є учасниками проєкту ЕРІС, не допускаються до участі. Соло-проєкти, які висвітлюють події тільки в країні походження медіапартнера, також не будуть розглядатися.
Зацікавлені медіа можуть подати заявку із соло-проєктом та спільним проєктом до 23:59 27 жовтня 2023 року включно.
Заявки отримані після кінцевої дати розглядатися не будуть.
Ви отримаєте підтвердження щодо отримання вашої заявки протягом трьох днів з моменту подання.
За додатковою інформацією звертайтеся до Євгена Лимаренка, координатора проєкту, [email protected].
В межах грантового конкурсу учасники мають створювати мультимедійний та аудіовізуальний контент для охоплення широкої аудиторії. Контент потрібно адаптувати для нативної публікації в соціальних мережах, широкої дистрибуції, просування та залучення аудиторії. Зокрема, до такого контенту відносяться:
Текстовий формат може бути також важливою складовою для сторітелінгу, який можна використовувати в поєднанні з ефективними аудіовізуальними інструментами.
Головний принцип для виробництва контенту — незалежно від формату і засобів, які використовуються, потрібно розкривати історію, підсилюючи залученість читача/глядача/слухача та, знаходячи інноваційні шляхи доносити, візуалізувати та пояснювати складні історії та питання просто.
В Україні заявки на участь у проєкті ЕРІС можуть подавати:
Учасники повинні мати активні канали для публікації виготовлених матеріалів у межах реалізації проєкту ЕРІС. Це можуть бути як онлайн-медіа, так і медіа інших типів (друковані, ТВ, радіо), які також мають онлайн-платформи.
Незалежні журналісти та виробники контенту без власних медіамайданчиків повинні залучити медіа, які готові публікувати контент, підготовлений для проєкту. Це має бути описано в розділі заявки, присвяченому плану поширенню контенту. Цей тип заявки має бути підкріплений листами від цих медіа про наміри/ готовність співпраці.
Перелік можливих учасників проєкту може відрізнятися у кожній з країн-учасниць проєкту ЕРІС. Для спільних проєктів кожен медіапартнер має переконатися, що він відповідає вимогам конкурсу у своїй країні.
Учасники мають також відповідати критеріям відбору та вимогам, вказаним у цьому анонсі.
Учасники можуть подавати заявки разом із партнерами з інших країн-учасниць проєкту ЕРІС для реалізації спільних медіапроєктів. За необхідності Internews може допомогти учасникам із пошуком партнерів у інших країнах. Щоб отримати перелік контактів, учасникам необхідно звернутися до представників проєкту ЕРІС у їхній країні. Також вони можуть звернутися до представників проєкту ЕРІС із конкретною ідеєю проєкту та запитом на контакти потенційних партнерів для цієї ініціативи.
Один учасник може отримати щонайбільше два гранти. Учасникам потрібно реалістично оцінювати власні виробничі можливості під час подачі кількох заявок, щоб у випадку перемоги обидвох, вони були реалізовані в межах дії гранту.
В межах максимальної суми гранту для кожної категорії буде враховуватися обґрунтування витрат у заявках з урахуванням кількості матеріалів, що будуть виготовлені, наявності чи відсутності витрат на подорожі та складності проєкту загалом.
Проєкти цієї категорії будуть реалізовуватися одним учасником з висвітленням питань, що стосуються щонайменше однієї іншої країни-учасниці проєкту ЕРІС. Медіапроєкт має складатися з щонайменше двох історій або серії історій на одну спільну або пов’язану тему. Висвітлення теми має бути всебічним і включати розгорнуті репортажі на місцях, підготовлені або штатними працівниками апліканта з їхнім виїздом до цільової країни або країн, або ж місцевими журналістами та виробниками контенту, яких аплікант найматиме для цього.
В межах цієї категорії учасники з України можуть отримати гранти на суму до 5 тис. доларів США.
Спільні проєкти створюються у співпраці учасників щонайменше з двох країн-учасниць проєкту ЕРІС. Вони також можуть складатися з щонайменше двох історій або серії історій на спільну або пов’язану тему. Контент може виготовлятися спільними зусиллями команди журналістів від усіх партнерів/залучених сторін або ж вони можуть розділити обов’язки, коли кожен із партнерів готує різні історії або частини серії матеріалів.
Редакційні ролі та обов’язки мають бути визначені та описані медіапартнерами під час розробки ідеї проєкту. Проєкти повинні включати розгорнуте висвітлення теми в цільовій країні. Проте партнери самостійно обирають яким шляхом це буде реалізовано. Всі історії будуть перекладені та опубліковані усіма партнерами спільного проєкту. Витрати на переклад не входять до визначеної суми гранту, але будуть додатково відшкодовані проєктом ЕРІС. Таким чином, учасники повинні самостійно організувати послуги з перекладу і не включати ці витрати до бюджету під час подання заявки.
Проєкти повинні мати чіткий фокус та чітко визначений обсяг робіт. З огляду на це, учасники можуть подавати ідеї таких проєктів як: окремі ґрунтовні історії, серії історій, пов’язаних спільною темою, або однієї великої історії, розділеної на декілька епізодів. Вибір структури визначається потребами окремого проєкту та його цільової аудиторії.
Історії повинні стосуватися ключових питань сьогодення, які актуальні в щонайменше двох країнах-учасницях проєкту ЕРІС (потенційно, в усіх семи) та розкривати їх у цікавий та інформативний спосіб, сприяючи протидії дезінформації. Ми активно заохочуємо медіапартнерів з понад двох країн-учасниць створювати спільні проєкти.
Учасники повинні визначити теми та питання, які зроблять загальні тематичні напрями проєкту релевантними для їхньої аудиторії. Спільні напрями між країнами-учасницями включають наступні (але ними не обмежуються):
Контент, створений в межах проєкту, не повинен відтворювати або поширювати неправдиву та неперевірену інформацію або пропаганду.
Проєкт ЕРІС не підтримує просування прихованої або нативної реклами та будь-якого платного контенту, включно зі спонсорським та таким, що публікується на основі безгрошового обміну товарами/послугами (бартерний обмін) та суспільних відносин. Контент на підтримку політичних партій, кандидатів або кампаній не буде розглядатися до участі в конкурсі. Також не допускаються до розгляду клікбейти, короткі статті про інциденти, маловажливі події, новини з таблоїдів, розважальний контент тощо.
Першочергово медіапроєкти мають орієнтуватися на широку аудиторію з фокусом на запропоновані теми і формати проєкту.
В межах проєкту ЕРІС в Україні заохочуються медіапроєкти, що покривають інформаційні потреби громад, які мають транскордонні зв’язки, або особливо вразливих груп до дезінформаційних наративів, зокрема:
Період втілення проєкту розпочнеться після підписання грантових угод з переможцями конкурсу і попередньо триватиме з січня до липня 2024 року. Протягом цього часу триватиме підготовка, дослідження, збирання інфоприводів, звітування, редагування та публікація матеріалів (включно з перекладом та поширенням у країнах медіапартнерів). Публікація проєктів, що складаються із серії матеріалів, має бути раціонально розподілена в часі.
Незалежно від рішення учасників реалізовувати соло- або спільні проєкти з іншими медіапартнерами, вони повинні мати чітку стратегію поширення і просування контенту. Крім того, учасники мають ефективно використовувати власні активні канали у соцмережах і бути відкритими до експериментування із новими форматами, підходами та/або каналами для просування та збільшення потенційного охоплення та залученості аудиторії.
Медіапартнери можуть звернутися за практичною і менторською підтримкою щодо стратегій просування та залучення аудиторії до експерта від проєкту ЕРІС.
Під час втілення проєктів учасники зможуть отримати консультаційну підтримку.
Для участі в проєкті ЕРІС, учасники повинні відповідати таким критеріям:
Під час першого етапу всі заявки оцінить локальна конкурсна комісія, яка складатиметься із представників проєкту ЕРІС та запрошений експертів. Комісія оцінить заявки для обох категорій грантів та делегує свого представника для участі у другому етапі відбору.
Під час другого етапу делеговані представники комісії з країн-учасниць розглянуть відібрані спільні проєкти разом із представниками проєкту ЕРІС. Фінальний етап відбору буде здійснюватися на основі оцінок локальних конкурсних комісій.
Основні критерії відбору заявок: технічна пропозиція, спроможність і відповідність учасника та фінансова пропозиція (бюджет).
Оголошення переможців конкурсу відбудеться протягом 22 робочих днів після кінцевої дати прийому заявок.
Переможці конкурсу повинні підтвердити свою заявку та згоду на участь протягом п’яти робочих днів з моменту отримання сповіщення про перемогу в конкурсі. За відсутності підтвердження право на отримання гранту переходить до наступного учасника в рейтингу.
Internews залишає за собою право не надавати детального пояснення щодо результатів відбору учасникам конкурсу, яких не було відібрано.
Сповіщення про відбір заявки учасника не повинне розцінюватися як гарантія підписання контракту або присвоєння гранту. Після підтвердження відібраної заявки з переможцями конкурсу погодять та підпишуть фінальну субгрантову угоду за умови схвалення донора, екологічних дозволів та успішної перевірки відповідності критеріям.
Учасники повинні:
Заявки на реалізацію соло-проєктів повинні містити:
Повний набір документів на участь потрібно надіслати регіональному представникові проєкту ЕРІС у країні, яка оголосила цей конкурс.
Форми заявок та бюджетів можна заповнювати англійською або українською мовами.
У разі подачі на спільний проєкт, кожен медіапартнер/сторона подає спільну заявку регіональному представникові проєкту ЕРІС у своїй країні.
Такі заявки мають спільні та індивідуальні елементи та повинні містити:
Повний набір документів на участь потрібно надіслати регіональному представникові проєкту ЕРІС у кожній країні, яка оголосила цей конкурс.
Для подачі заявки на спільні проєкти не потрібно виділяти основного партнера, однак усі редакційні ролі та виконавчі обов’язки повинні бути чітко сформульовані у заявці.
Бюджети та заявки на участь з технічною пропозицією для спільних проєктів повинні заповнюватися англійською мовою.
Коментарі