bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Конкурс проєктів з реалізації заходів для сприяння пам’яті, меморіалізації та культурі пам’яті війни
11.09.2023

ОГОЛОШЕННЯ ПРО КОНКУРС

ФОНД «ПАРТНЕРСТВО ЗА СИЛЬНУ УКРАЇНУ»

Оголошення про конкурс № PFRU-CFP019-03

Дата оголошення: 11 вересня 2023 року

Кінцевий термін подання: 1 раунд -  24 вересня 2023 року, 2 раунд -  08 жовтня 2023 року

Шановний заявнику,

Фонд «Партнерство за сильну Україну» (ФПСУ), що реалізується компанією «Кімонікс Інтернешнл», оголошує конкурс проєктних пропозицій стосовно реалізації заходів, спрямованих на сприяння пам’яті, меморіалізації та культурі пам’яті війни по всій країні, а також проєктів пам’яті з особливим фокусом на Чернігівській області.

Гранти надаватимуться українським неурядовим організаціям (НУО) та організаціям громадського суспільства (ОГС). У цьому документі описується процедура збору та оцінки пропозицій від НУО/ОГС.

Гранти присуджуватимуться і впроваджуватимуться відповідно до правил Міністерства закордонних справ, справ Співдружності та розвитку Сполученого Королівства (МЗС СК), що регулюють надання грантів за договорами, та внутрішніх політик управління грантами ФПСУ.

 

Попередня консультація в рамках проєкту відбудеться по двом раундам:

 

1 раунд - 18 вересня 2023 року о 12:00. Консультація проводитиметься на платформі Microsoft Teams за посиланням нижче:

Microsoft Teams meeting

Join on your computer, mobile app or room device

Click here to join the meeting

Meeting ID: 266 451 529 748
Passcode: n5yNoH

Download Teams | Join on the web

 

2 раунд - 02 жовтня 2023 року о 12:00. Консультація проводитиметься на платформі Microsoft Teams за посиланням нижче:

Microsoft Teams meeting

Join on your computer, mobile app or room device

Click here to join the meeting

Meeting ID: 286 731 492 014
Passcode: nWFbEV

Download Teams | Join on the web

 

Під час цієї консультації зацікавлені учасники, що відповідають критеріям відбору, зможуть задати питання щодо конкурсу, отримати рекомендації стосовно підготовки грантової пропозиції та інформацію про процедуру подання грантової заявки.

Просимо направляти всі питання стосовно цього конкурсу на адресу pfru-[email protected] (тема листа: Questions PFRU-CFP019-03). Відповіді на питання надаватимуться в письмовій формі в міру надходження. Звертаємо увагу на те, що питання прийматимуться не пізніше, ніж за 48 годин до кінцевого терміну подання пропозицій.

Співробітники ФПСУ та Кімонікс не мають право вимагати, а учасникам заборонено пропонувати будь-які грошові винагороди, гонорари, комісію, кредит, подарунки, чайові, цінності чи компенсацію в обмін на сприятливе ставлення під час конкурсу. Про всі неналежні вимоги з боку співробітників Фонду слід повідомляти керівнику групи ФПСУ або за адресою

[email protected].mailto:[email protected]

 Цей документ має наступні додатки:

 

Додаток А – Форма грантової пропозиції

Додаток В – Детальна форма бюджету

Додаток С – Форма відбору партнерів Фонду

 

РОЗДІЛ І. ОПИС ПРОГРАМИ

IA.       МЕТА

«Кімонікс Інтернешнл» оголошує конкурс за програмою «Фонд «Партнерство за сильну Україну» (далі – «ФПСУ»).

Гранти надаватимуться українським неурядовим організаціям (НУО) та організаціям громадського суспільства (ОГС), які працюють у сфері перехідного правосуддя для сприяння встановленню істини, спрямованої на подолання наслідків минулих та теперішніх порушень прав людини, зцілення, визнання пережитих страждань та завданої шкоди, а також запобігання таким порушенням у майбутньому. Зокрема, цей конкурс грантів підтримає пропозиції щодо заходів, спрямованих на підтримку пам’яті, меморіалізації та культури пам’яті війни по всій країні, а також проєкти пам’яті з особливим фокусом на Чернігівській області.  

Відбір пропозицій відбудеться у формі відкритого конкурсу, щоб надати всім зацікавленим сторонам рівні можливості для подання заявок на отримання фінансування. Конкурс не зобов’язує ФПСУ, Кімонікс чи МЗС СК надавати грант і не передбачає покриття жодних витрат, пов’язаних із підготовкою та/або поданням пропозицій або закупівлею чи укладанням договорів на послуги чи товари. Крім того, ФПСУ залишає за собою право відхилити будь-яку із поданих заявок або всі заявки, провести перемовини з будь-яким учасником аби внести зміни до заявки чи бюджету або ж надати гранти без жперемовин із учасником.

 

IB.       ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Фонд «Партнерство за сильну Україну» (ФПСУ) – це багаторічна донорська програма, за якою надається підтримка з метою зміцнення стійкості українського уряду перед лицем російської агресії проти України та надання необхідної підтримки українським державним інституціям, громадянському суспільству та засобам масової інформації. Програма впроваджується компанією-розпорядником коштів – Кімонікс Інтернешнл. Програмою керує МЗС СК за додаткового фінансування з боку інших урядів, у тому числі США, Канади, Швеції, Швейцарії та Фінляндії.

 

Загальними цілями ФПСУ є:

  • •  збереження співробітництва в громадах та зв’язків між громадянами та українською державою.
  • •  збереження довіри до державних інституцій і виборних органів через реалізацію ними ефективного раннього відновлення на звільнених територіях.
  • •  Відродження України – посилення згуртованості громад та їхньої готовності до післявоєнної трансформації.

Основним партнером ФПСУ є Уряд України – центральна та місцева влада, політичне та адміністративне керівництво відповідних органів центральної, обласної та місцевої влади. Хоча Уряд і є основним партнером ФПСУ, ФПСУ не переказуватиме кошти безпосередньо Урядові; натомість ФПСУ фінансуватиме проєкти від імені Уряду. Окрім того, ФПСУ взаємодіє з іншими основними партнерами, в тому числі громадами, суб’єктами громадянського суспільства, НУО та приватним сектором. Продовжуючи свою роботу із посилення стійкості, ФПСУ взаємодіятиме безпосередньо з одержувачами грантів, постачальниками товарів і послуг з метою підтримки проєктів і найважливішими партнерами-виконавцями та зацікавленими сторонами за проєктами.

 

IC.       ОПИС ПРОГРАМИ

Проєкт «Відродження», що діє в рамках програми ФПСУ, підтримує громади у збереженні єдності та підготовці до післявоєнного переходу, в тому числі за допомогою заходів, пов’язаних з «перехідним правосуддям». Перехідне правосуддя охоплює низку процесів і механізмів, за допомогою яких суспільство прагне подолати спадщину широкомасштабних зловживань правами людини аби забезпечити правосуддя, притягнення до відповідальності та досягнення справедливості. Такі заходи можуть включати індивідуальні судові переслідування, пошук істини, інституційні реформи, спеціальну безпекову перевірку профайлів посадових осіб та службовців та люстрацію або будь-яку комбінацію цих заходів1. Відшкодування збитків та інституційні реформи особливо важливі як відповідь на широкомасштабні зловживання правами людини, що мають значні соціально-економічні наслідки, спадщина яких може мати довгостроковий вплив на постраждале населення.

Проєкт «Відродження» підтримує розробку та використання всіх інструментів, доступних в рамках перехідного правосуддя, включаючи надання можливості українцям брати участь у встановленні істини з метою визнання жертв і постраждалих, а також відшкодування збитків за скоєні в минулому і такі, що тривають суттєві порушення і зловживання правами людини і міжнародним правом. Однією зі сфер діяльності проєкту «Відродження» є сфера роботи з пам’яттю та вшанування пам’яті.

 

Сприяння роботі з пам’яттю в Україні

 Як частина цілісного підходу до правосуддя перехідного періоду, робота з пам’яттю та меморіалізацією може дати голос усім громадянам та їхньому досвіду війни. Цю роботу можна проводити паралельно з поточним документуванням серйозних порушень, спричинених війною в Україні, в тому числі для офіційних судових процесів притягнення винних до відповідальності. Робота з пам’яттю – це не лише спорудження меморіалів, а й підтримка колективних обговорень та збору історій і наративів, пов’язаних із масштабним насиллям, від якого страждають як окремі особи, так і громади. Робота з пам’яттю як«встановлення справедливості» сприяє подоланню поширеної соціальної та/або колективної травми. Пам’ять про минулі зловживання та війну також нерозривно пов’язана з культурною пам’яттю та ідентичністю. Робота з пам’яттю не лише визнає минулу шкоду, але й спосіб, у який ця шкода стала можливою, і те, як з нею борються (або не борються). Таким чином, робота з пам’яттю сприяє формуванню культури повоєнної пам’яті, яка включає створення шляхів відшкодування збитків, а також майбутніх реформ, щоб ця шкода не могла повторитися.

 Відображаючи  важливість і потенціал роботи з пам’яттю, українські культурні та громадські ініціативи включають багатий спектр практик . Вже створено багато мультимедійного та мистецького контенту, що відображає воєнні злочини та досвід війни в Україні з 2014 року. Розглядаючи історичні наративи через призму соціальної згуртованості, попередні ініціативи звертаються до спадщини подій ХХ століття, таких як Голодомор. Завдяки цій насиченій роботі суб’єкти громадянського суспільства прагнуть підвищити обізнаність та залучити українську громадськість до обговорення природи та політики історичної пам’яті України, потенційних зв’язків між спільними національними наративами, а також до дискусій про можливості розвитку культури пам’яті та української ідентичності у післявоєнний період. Щоб збільшити вплив таких зусиль та підходів, ФПСУ оголошує цей конкурс проєктних пропозицій 

Цілі:

За допомогою цього оголошення про конкурс проєкт «Відродження» прагне сприяти індивідуальному та колективному зціленню через  поглиблення громадської обізнаності, залучення та участь у роботі з пам’яттю, меморіалізацію та розбудову культури повоєнної пам’яті. Проєкт «Відродження» також планує надати технічну підтримку партнерам з числа ОГС, які будуть відібрані в рамках цього конкурсу. Таким чином, грантоотримувачі отримають фінансову та технічну підтримку для поточної та/або нової діяльності, пов’язаної з меморіалізацією, роботою з пам’яттю та/або розбудовою культури повоєнної пам’яті.

У співпраці з проєктом «Відродження» успішні заявники також отримають підтримку для підвищення обізнаності громадськості, дискусії та участі у заходах, пов’язаних з пам’яттю та меморіалізацією. Грантоотримувачі візьмуть участь у консультативній платформі ОГС з питань пам’яті, через яку вони обмінюватимуться практиками та отриманими уроками, а також спільно працюватимуть над популяризацією пам’яті та культури повоєнної пам’яті по всій Україні.

Характер та обсяг

Проєкт «Відродження» прийматиме пропозиції щодо розвитку інклюзивних ініціатив у сфері пам’яті у наступних двох тематичних сферах:

          i.          Напрямок А: Робота з пам’яттю на національному рівні:

Заявники повинні запропонувати існуючі та/або нові ініціативи, пов’язані з пам’яттю, меморіалізацією та/або просуванням культури повоєнної пам’яті, які спрямовані на національну аудиторію. Тематика запропонованих заходів може бути різною. Наприклад, заходи можуть стосуватися минулого (історичної пам’яті та спадщини подій минулого ХХ століття). Заходи також можуть стосуватися сьогодення через пам’ять і меморіалізацію досвіду війни та шкоди й болю[IK8] [OK9] [IK10] , спричиненого російською агресією та окупацією з 2014 року. Також, заходи можуть стосуватися майбутнього з точки зору культури пам’яті про війну та просування інклюзивних підходів до української ідентичності та державності. Заявники у цій категорії можуть бути і локальною організацією, однак охоплення та поширення роботи проєкту має бути спрямоване на національну аудиторію аби продемонструвати потенціал роботи з пам’яттю.

 

         ii.          Напрямок Б: Робота з пам’яттю на регіональному рівні в Чернігівській області:        

Заявники повинні запропонувати існуючі та/або нові ініціативи, пов’язані з пам’яттю, меморіалізацією та/або популяризацією  пам’яті про війну, які є доречною для мешканців Чернігівської області.  На початку вторгнення 2022 року російські війська частково окупували Чернігівщину, історичний регіон України, а місцеві мешканці зазнали серйозної шкоди. Тому тематика заходів може бути різною, однак вони повинні бути розроблені саме  для Чернігівської області. Потенційні географічні райони для проведення заходів, пов’язаних з нещодавнімдосвідом війни, можуть включати такі міста й села як (але не обмежуватися ними) Красне, Ягідне, Іванівка, Количівка, Чернігів. Організації, які займаються питаннями повістки Жінки, Мир, Безпека та особливо реагуванням на випадки сексуального та гендерно зумовленого насильства, пов’язаного з конфліктом, особливо заохочуються до подачі заявок з ідеями як включити роботу з вшанування пам’яті як частину інформаційно-просвітницької роботи з гендерних питань та минулих зловживанью. Організації, які працюють над питаннями історичної пам’яті та її впливом на соціальну згуртованість, майбутнє Чернігова, також заохочуються до подачі пропозицій.

 

Будь ласка, зверніть увагу, що заявки на регіональний рівень роботи з пам’яттю в Чернігівській області можуть подавати лише організації, що зареєстровані в Чернігівській області та/або мають регіональний офіс з підтвердженою нещодавньою діяльністю у Чернігівській області.

Підходи

Заявники заохочуються пропонувати різноманітні творчі та локально чутливі підходи до пам’яті, меморіалізації та формування культури пам’яті війни. Проєкт «Відродження» заохочує широкий спектр підходів до роботи з пам’яттю. Представлені нижче підходи можна розглядати як орієнтири:

  • •  Сприяння діалогу та залученню членів громади до вироблення спільного бачення, планів, політик і практик для індивідуальної та колективної роботи з пам’яттю.
  • •  Збір та поширення письмових та усних історій про пережите під час війни, включно з досвідом різних соціальних груп за віком, місцем проживання, родом занять, вразливістю, з урахуванням GESI- та конфліктно-чутливого підходу до фіксування досвіду війни.
  • •  Визнання унікального досвіду маргіналізованих груп з метою сприяння соціальній згуртованості та інклюзивності.
  • •  Підтримка постраждалих громад у заходах із вшанування пам’яті та меморіалізації аби сприяти зціленню та визнанню, як індивідуальному, так і колективному, у тому числі через співпрацю на різних рівнях, через міждисциплінарні ініціативи у роботі з пам’яттю, перформативні практики, співпрацю з мистецькими просторами тощо.
  • •  Розробка та підтримка цифрових платформ роботи з пам’яттю для загальнонаціонального збору історій.
  • •  Залучення різних спільнот до питань культурної пам’яті через інклюзивний діалог та оповідання історій.
  • •  Висвітлення актів мужності, стійкості та солідарності, які можуть сприяти соціальній згуртованості.
  • •  Підвищення обізнаності та подолання стигми щодо випадків сексуального та гендерно зумовленого насильства.
  • •  Підвищення обізнаності про існуючі проєкти зі збору усної історії та меморіалізації для просування потенціалу «роботи з пам’яттю» та сприяння встановленню істини і відшкодуванню збитків.
  • •  Підтримка та розширення існуючих низових ініціатив у сфері практик пам’яті.
  • •  Дослідження та аналіз національної політики та законодавчої бази у сфері національної пам’яті, включно з виявленням потенційних прогалин, а також консультативна розробка рекомендацій для відповідних державних інституцій.
  • •  Створення та організація дискусійних платформ, круглих столів, конференцій та пов’язаних з ними ініціатив для сприяння діалогу про «роботу з пам’яттю», підвищення обізнаності про потенціал для зцілення та реабілітації, а також формування нових практик.

GESI та конфліктна чутливість

Однією з цілей Національного плану дій України з виконання Резолюції РБ ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» є «Забезпечення залучення інститутів громадянського суспільства до процесу прийняття рішень у сфері підтримки та просування культури миру, миробудування, постконфліктного відновлення та надання допомоги жертвам конфлікту». Залучення ОГС поширюється на підготовку та розповсюдження інформаційних та освітніх матеріалів для просування толерантності, культури миру, нетерпимості до гендерної дискримінації, а також запобігання та реагування на гендерно зумовлене насильство. Україна також взяла на себе зобов’язання забезпечити дотримання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у процесі постконфліктного відновлення через Державну стратегію забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2030 року.

Таким чином, заявники повинні продемонструвати інклюзивні підходи до роботи з пам’яттю та/або розбудови культури повоєнної пам’яті, які враховують питання ґендеру, рівності та соціальної інтеграції (далі – «GESI»). Інклюзивність у роботі з пам’яттю включає забезпечення участі та відображення досвіду жінок і представників маргіналізованих груп, зокрема національних спільнот, переміщених осіб, молоді, людей похилого віку тощо. Так само і зміст ініціатив у сфері пам’яті має бути репрезентативним і відображати різноманітний досвід, особливо з точки зору перехресності між групами. Нарешті, оскільки культурна пам’ять вбудована в конструювання ідентичності, ФПСУ вітає ініціативи, які критикуватимуть такі конструктиви та посилюватимуть здатність громад долати традиційні стереотипи та упередження щодо цих груп, особливо з точки зору гендерних норм та гендерних ролей.

Важливою є також конфліктологічна чутливість. Заявники повинні вказати, де це можливо, як вони будуть реагувати на поточну динаміку війни та будь-який потенціал для подолання травми на індивідуальному та громадському рівнях. У зв’язку з цим, ФПСУ вітає ідеї щодо того, як інтегрувати підхід «не нашкодь» у запропоновані заходи. Враховуючи технічний характер сфери охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки (ПЗПСП), ФПСУ надаватиме грантоотримувачам технічну підтримку у вигляді експертних консультацій з питань ПЗПСП, інструментів та методичних рекомендацій з цього питання для грантоотримувачів. При цьому будуть спільно вивчатися можливості формальної інтеграції зцілення в роботу з пам’яттю в рамках співпраці.

Очікувані результати:

Заявники повинні продемонструвати, як їхня діяльність сприятиме досягненню одного або більше з наведених нижче результатів:

  • •  Сприяння обміну досвідом, пов’язаним з війною, та створення спільного бачення майбутнього.
  • •  Розвиток та популяризація інклюзивних, інноваційних підходів до української практики пам’яті та культури пам’яті.
  • •  Підвищення обізнаності про потенціал меморіалізації та пошуку правди для соціальної згуртованості, реабілітації та відшкодування, в тому числі через місцеві зусилля з реконструкції.
  • •  Сприяння індивідуальному та колективному зціленню через індивідуальне та спільне розповідання історій, вшанування пам’яті, меморіалізацію та інші форми роботи з пам’яттю.
  • •  Розробляються платформи для діалогу, поширення ідей та адвокації роботи з пам’яттю.
  • •  Пропагуються нові підходи до подолання соціальної стигматизації та самозвинувачення осіб, які пережили складні форми серйозних порушень, особливо пов’язаних з конфліктом сексуального та гендерно зумовленого насильства, та їхнього самозвинувачення.
  • •  Пропагуються заходи, що визнають різноманітність стійкості, воєнного досвіду та спільних цінностей.
  • •  Сприяння позитивним, перспективним формам громадянської ідентичності на рівні громад і на національному рівні.
  • •  Визначаються інклюзивні, життєздатні шляхи для реформ і відшкодування у відповідь на системну та структурну несправедливість, що мала місце в минулому.
  • •  Суб’єкти державного сектору, включно з місцевими, регіональними та національними органами влади, залучені до практик пам’яті та культури пам’яті через державну політику та/або практику.
  • •  Посилено голос громадян та їхню участь у відбудові та післявоєнному націєтворенні, включно з тим, як інтегрувати різноманітні перспективи в місцеві зусилля з відбудови як форму визнання та відшкодування шкоди.

 

ID.       КЕРІВНИЙ ОРГАН / РЕГУЛЮЮЧІ ДОКУМЕНТИ

Гранти присуджуватимуться і впроваджуватимуться відповідно до правил Міністерства закордонних справ, справ Співдружності та розвитку Сполученого Королівства (МЗС СК), що регулюють надання грантів за договорами, та внутрішніх політик управління грантами ФПСУ.

 

РОЗДІЛ II ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРИСУДЖЕННЯ ГРАНТІВ

 У рамках оголошення про конкурс передбачається виділити до 9 344 000 грн у вигляді грантів. Очікується, що сума кожного гранту може становити від 701 000 грн до 1 402 000 грн для проєктів регіонального рівня та до 2 336 000 грн для загальнонаціональних проєктів або проєктів, що охоплюють декілька регіонів. Остаточна сума гранту буде залежати від результатів грантової діяльності та фінальних переговорів і, таким чином, може бути меншою, ніж зазначено вище. Очікується, що строк реалізації грантових проєктів за цим конкурсом не перевищуватиме 6 місяців. Фінансування проєктів другого раунду відбуватиметься за умови наявності грантового пулу після розгляду заявок, наданих в рамках першого раунду.

 

РОЗДІЛ III ЦІЛЬОВІ ТЕРИТОРІЇ ЦЬОГО КОНКУРСУ

 Як зазначено вище, грантова діяльність може охоплювати будь-який з наступних напрямків:

  • •  Територія А: Загальнонаціональні гранти: Без географічних обмежень
  • •  Територія Б: Регіональні гранти: Чернігівська область

 

РОЗДІЛ IV КРИТЕРІЇ ПРИЙНЯТНОСТІ

IVA.     ПРИЙНЯТНІ РЕЦИПІЄНТИ

Організації, які подають проєктні пропозиції за напрямом А (робота з пам’яттю на національному рівні) або напрямом Б (робота з пам’яттю на регіональному рівні в Чернігівській області) в рамках цього конкурсу, повинні відповідати наступним вимогам:

  • •  статус громадської організації чи НУО, офіційно зареєстрованої та визнаної за українським законодавством;
  • •  статус неприбуткової організації;
  • •  Мати підтверджений попередній досвід реалізації грантів (щонайменше двох), пов’язаних з темою цього конкурсу, а саме у сфері перехідного правосуддя, включаючи документування серйозних порушень, реагування на жертв серйозних порушень, роботу з пам’яттю та культуру повоєнної пам’яті, репарації, історію, меморіалізацію та комеморацію, а також підтримку інклюзивних підходів до післявоєнної відбудови.
  • •  знання мови – вільне володіння українською;
  • •  готовність дотримуватися всіх правил і норм співпраці, запропонованих міжнародним донором;
  • •  готовність пройти процедуру належної перевірки (due diligence), щоб продемонструвати здатність розробити / запровадити політики щодо обов’язку належної турботи / охорони здоров’я, добробуту та прав людини / інші необхідні політики і процедури.
  • •  Грантова заявка повинна супроводжуватися резюме персоналу, залученого до реалізації проєкту. Критерії оцінювання, наведені нижче, не слід вважати вичерпними, але пропозиції повинні передбачати наявність технічного персоналу з досвідом інтеграції ґендерних аспектів у програмну діяльність, дослідження та навчання, а також у цикли звітування донорів за програмою «Місцева політика у сфері вшанування пам’яті».
  • •  Організації, що подають проєктні пропозиції за напрямом В (Робота з пам’яттю на регіональному рівні в Чернігівській області) в рамках цього конкурсу, повинні відповідати всім вищезазначеним критеріям і знаходитися в Чернігівській області (організації повинні мати реєстрацію юридичної особи в Чернігівській області та/або мати регіональне представництво з доказами нещодавньої діяльності, розташоване в Чернігівській області).

ФПСУ визначатиме, чи відповідає НУО / ОГС вимогам для отримання фінансування ФПСУ, на базі заповненої Форми відбору партнерів Фонду (додаток С).

Учасники повинні продемонструвати наявність надійної системи управління у формі фінансових, адміністративних і технічних політик і процедур та представити систему внутрішнього контролю, що забезпечує збереження активів; захищає від шахрайства, марнотратства і зловживань; і сприяє досягненню цілей і завдань програми. Перед наданням гранту ФПСУ проведе оцінку цієї спроможності.

Для нових організацій, які не мають цих спроможностей, ФПСУ може змінити тип гранту, щоб зменшити ризик (наприклад, грант у натуральній або гібридній формі), надати допомогу в формуванні спроможностей та включити особливі умови в грантову угоду.

Заявки від організацій, які не відповідають вищезазначеним вимогам, не розглядатимуться. Заявки від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ та організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій та релігійних організацій не розглядатимуться.

Наступні організації НЕ МАЮТЬ ПРАВА подавати заявки на отримання грантів за цим оголошенням про конкурс:

  • •  жодні організації, що зловживали донорськими коштами в минулому (окрім випадків, коли участь організації в конкурсі прямо затверджена донорами ФПСУ);
  • •  жодні організації, включені в додаткові матеріали, надані урядом Великої Британії чи іншими сторонами, стосовно осіб чи організацій, яким заборонено надавати допомогу;
  • •  жодні організації, чиї назви чи керівництво є в системі «Віжуал Комплайенс» (Visual Compliance – система пошуку по міжнародних переліках заборонених осіб та організацій, опублікованих Великою Британією, США, Канадою, ЄС, ООН, та іншим міжнародним перелікам);
  • •  жодні організації, пов’язані з російськими організаціями та/або організації, зареєстровані в Росії;

 

IVB.     НЕПРИЙНЯТНІ ВИТРАТИ

 Всі витрати грантових коштів мають демонструвати оптимальне співвідношення ціни та якості, бути прийнятними і обґрунтованими.

 

Грантові кошти ФПСУ не можуть використовуватися для таких цілей:

  • •  заходи, що не узгоджуються з Паризькою (кліматичною) угодою;
  • •  експлуатація дорослих працівників або дитяча праця;
  • •  предмети розкоші (в тому числі алкоголь, тютюн, хутро, перли, коштовне й напівкоштовне каміння);
  • •  ліки, не включені до списку основних лікарських засобів Всесвітньої організації охорони здоров’я (з урахуванням обмежених винятків);
  • •  пестициди, якщо вони не затверджені радником з питань клімату та довкілля. Великобританія є стороною Стокгольмської конвенції, спрямованої на ліквідацію 12 стійких органічних забруднювачів;
  • •  хлорфторвуглеці (ХФУ). Великобританія є стороною Монреальського протоколу, і речовини, на які наразі поширюється дія Протоколу, не можуть поставлятися в рамках програми допомоги;
  • •  тютюн. Для будь-яких цілей, які прямо підтримують тютюнову індустрію, включаючи сільськогосподарське виробництво та переробку. Незважаючи на це загальні сільськогосподарські добавки, такі як добрива, можуть фінансуватися, якщо ідентифіковним споживачем не є тютюнова промисловість;
  • •  всі фінансові, програмні чи двосторонні відносини з виробниками замінників грудного молока, що порушують Міжнародне зведення правил про збут замінників грудного молока. У залежності від ситуації МЗС СК може співпрацювати з цими компаніями в рамках багатосторонніх або багатодонорських програм чи ініціатив;
  • •  заходи, що можуть призвести до цивільних заворушень;
  • •  заходи, що дискримінують будь-яку групу за ознакою віку, зміни статі, інвалідності, раси, кольору шкіри, етнічної приналежності, статі та сексуальної орієнтації, вагітності та материнства, релігії або переконань;
  • •  виплати відсотків або плати за обслуговування за договорами фінансового лізингу;
  • •  подарунки;
  • •  адміністративні штрафи, штрафи за кримінальні правопорушення;
  • •  платежі за роботи або заходи, що повністю фінансуються з інших джерел у грошовій або натуральній формі;
  • •  безнадійні борги перед пов’язаними сторонами;
  • •  виплати за несправедливе звільнення або інші компенсаційні виплати;
  • •  заміна або повернення будь-яких коштів, втрачених в результаті шахрайства, корупції, хабарництва, крадіжки, фінансування тероризму або іншого неправомірного використання коштів;
  • •  будь-які штрафи чи збори, що стягуються місцевими органами влади або будь-яким місцевим державним органом;
  • •  залучення коштів (за винятком будь-яких узгоджених розподілених витрат, не пов’язаних із проєктом);
  • •  іноземна валюта як окрема стаття бюджету;
  • •  погашення боргу;
  • •  витрати, пов’язані з підготовкою конкурсної заявки або комерційної пропозиції до укладення офіційної угоди;
  • •  витрати, понесені до укладення офіційної угоди;
  • •  адвокаційна діяльність, публічні кампанії, маркетинг і комунікації, політики, авансові платежі за послуги, капітальні витрати, земельні ділянки, банківські збори та страхування (окрім випадків, заздалегідь прямо обумовлених у письмовій формі в якості виключення), якщо вони не пов’язані безпосередньо з проєктом;
  • •  поїздки залізничним або повітряним транспортом класом вище «стандартного економ-класу», за винятком випадків, коли вищий клас поїздки забезпечує краще співвідношення ціни та якості або є обов’язковим за певним законодавством, наприклад Законом про рівність 2010 року.

В цілому, витрати, не включені до затвердженого бюджету, дозволяються лише у випадку письмового схвалення компанією «Кімонікс».

Звертаємо увагу на те, що кошти цього гранту не можна витрачати на надання гуманітарної допомоги бенефіціарам проєкту. ФПСУ не займається реалізацією проєктів гуманітарної допомоги.

 

РОЗДІЛ V. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПОДАННЯ ЗАЯВОК

VA.        ІНСТРУКЦІЯ УЧАСНИКАМ

Подання заявки здійснюватиметься у два етапи. Заявник подає грантову пропозицію з детальним бюджетом та форму відбору партнерів Фонду (див. Додатки A, B та C). Технічна заявка та бюджет подаються окремо у заданих форматах з дотриманням інструкцій та рекомендацій, наведених у додатку. Технічну пропозицію буде оцінено відповідно до критеріїв оцінки заслуг, наведених у Розділі V нижче.

Якщо заявник успішно відповідає або перевищує критерії оцінки, він переходить до другого етапу, на якому проводиться комплексна перевірка на основі інформації, наданої у Формі відбору для партнерів Фонду (Додаток С), та відбуваються переговори щодо бюджету. На цьому етапі ФПСУ зв’яжеться з грантоотримувачами, щоб обговорити потенційні зміни до їхніх заявок. Тільки після завершення другого етапу, а саме комплексної перевірки та переговорів щодо бюджету / адаптації проєктних пропозицій, ФПСУ прийме рішення про можливість фінансування проєктної пропозиції через грантовий механізм.  ФПСУ залишає за собою право вийти з переговорного процесу, якщо грантоотримувач недостатньою мірою реагує на запит ФПСУ або якщо адаптація проєктної пропозиції не відповідає цілям ФПСУ.

 

VB.      ПОДАННЯ ЗАЯВОК

Грантова пропозиція подається українською або англійською мовою (формат Word, Times New Roman, розмір шрифту 11, одинарний інтервал, до 10 (десяти) сторінок) з використанням шаблонів, наведених у Додатках A, B та C.

Грантові пропозиції подаються в електронному форматі за вказаною нижче адресою із зазначенням в темі листа Конкурсу № PFRU-CFP019-03. Прийом проєктних пропозицій відбуватиметься в два раунди, де 1-ий раунд триватиме до 23:59 за київським часом 24 вересня 2023 року, другий раунд - до 08 жовтня 2023 року. Фінансування проєктів другого раунду відбуватиметься за умови наявності грантового пулу після розгляду заявок, наданих в рамках першого раунду. Заявки, подані з запізненням, та такі, що не відповідають вимогам, не розглядатимуться.

Учасники повинні надати онлайн резюме проєкту скориставшись посиланням на Гугл-форму. 

 

ФОНД «ПАРТНЕРСТВО ЗА СИЛЬНУ УКРАЇНУ»

[email protected]

Учасники повинні надати ФПСУ таку інформацію:

1)     Онлайн-форма резюме проєкту доступна за посиланням, що містить основну інформацію про організацію та проєктну пропозицію;

2)     заповнені Форми грантової пропозиції та детального бюджету (додатки А та В);

3)     заповнену Форму відбору партнерів Фонду (додаток С). Просимо звернути увагу на те, що документи, зазначені в цій формі, надаються разом з цією формою;

4)     резюме персоналу, задіяного в проєкті;

5)     відскановані копії таких документів ( *.PDF або*.JPG):

  • •  свідоцтво про реєстрацію або виписка/витяг;
  • •  довідка з державного податкового органу про реєстрацію організації в Реєстрі неприбуткових установ та організацій із зазначенням коду некомерційної діяльності;

6)    листи підтримки від місцевої влади (необов’язково).

Пакет документів необхідно надати одним листом в архіві (*.rar), розміром не більше 15 МБ.

Просимо направляти всі питання стосовно цього конкурсу на адресу [email protected] (тема листа: Questions PFRU-CFP019-03). Відповіді надаватимуться в письмовій формі. Просимо звернути увагу на те, що за 48 годин до кінцевої дати цього оголошення прийом питань припиняється.

 

РОЗДІЛ VI. КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ПЕРЕВАГ ПРОПОЗИЦІЇ

Оцінка грантових пропозицій складається з декількох етапів:

Перевірка критеріїв відповідності:

Отримані заявки перевіряються на відповідність критеріям. Ті, що відповідають вимогам, передаються на розгляд Конкурсній комісії.

Критерії прийнятності 

Так чи ні (так/ні) 

Критерії відповідності 

Заявка подана у встановлений термін 

 

Всю необхідну інформацію / відповіді на питання надано 

 

Всі підтверджуючі документи включені в заявку 

 

 

Всі грантові заявки, що пройшли перевірку критеріїв відповідності, розглядатимуться внутрішньою Конкурсною комісією, що складається із фахівців ФПСУ з реалізації проєктів. Грантові заявки оцінюватимуться відповідно до наведених нижче критеріїв:

 

Етап 1: Розгляд проєктної пропозиції

Критерії прийнятності 

Так чи ні (так/ні) 

Критерії прийнятності 

Статус реєстрації організації (дозволено здійснювати діяльність в Україні), у тому числі підтверджуючі реєстраційні документи 

 

Відповідність організації вимогам для отримання коштів 

 

Не перевищує максимальний ліміт бюджету  

 

Технічні критерії 

 

Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка повністю відповідає тематиці та пріоритетам — 25 балів; заявка частково відповідає тематиці та пріоритетам — 15 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу — 0 балів).

До 25 балів

Конкретність, реалістичність та ефективність запланованих проєктних заходів (заплановані проєктні заходи є 1) конкретними — 5 балів, 2) реалістичними — 10 балів, 3) ефективними — 10 балів, заходи не відповідають вищевказаним умовам — 0 балів)

До 10 балів

Дотримання конфліктно-чутливого підходу та міркувань культурного та ідентифікаційного розмаїття (проєктна діяльність повністю відповідає конфліктно-чутливому підходу, демонструє чіткий план пом’якшення конфліктогенних чинників, демонструє чіткий внесок у просування інклюзивної української пам’яті – 10 балів; проєктна діяльність частково відповідає конфліктно-чутливому підходу, демонструє обізнаність щодо конфліктогенних чинників та частково сприяє просуванню плюралістичної української пам’яті – 5 балів; проєктна діяльність не відповідає конфліктно-чутливому підходу, не розглядає конфліктогенні чинники та не сприяє просуванню української плюралістичної пам’яті – 0 балів).

До 10 балів

Відповідність підходу, чутливому до ґендерної ідентичності (заходи проєкту повністю відповідають підходу, чутливому до ґендерної ідентичності, демонструють чіткий план інтеграції ґендерної ідентичності та внесок у національну чи місцеву структуру або просування цінностей ґендерної ідентичності – 10 балів; заходи проєкту частково відповідають підходу, чутливому до ґендерної ідентичності, демонструють бажання реалізувати проєкт через призму ґендерної ідентичності, але дії нечіткі/відсутній аналіз ґендерної ідентичності/важко виміряти результати – 5 балів; заходи проєкту ґендерно не враховують ґендерну ідентичність – 0 балів).

До 10 балів

Здатність організації-учасника успішно і в строк реалізувати проєкт за допомогою наданих ресурсів (організація-учасник володіє необхідним досвідом і ресурсами для успішної реалізації проєкту – 25 балів; організація – учасник частково володіє необхідним досвідом і ресурсами для успішної реалізації проєкту – 15 балів; організація – учасник не має необхідного досвіду і ресурсів для успішної реалізації проєкту – 0 балів)

До 20 балів

Рівень компетентності (освіта, досвід роботи) проєктного персоналу (залучений персонал має відповідний рівень компетентності – 10 балів, не має необхідного рівня компетентності – 0 балів)

До 10 балів

Критерії аналізу бюджету пропозиції 

 

Відповідність запланованих витрат і необхідних ресурсів очікуваним результатам (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчою ціною» – 15 балів; фінансова пропозиція вимагає перегляду та / або скорочення витрат – 10 балів; фінансова пропозиція не є обґрунтованою – 0 балів)

До 15 балів

Коментар 

Рекомендується на наступний етап (так / ні) 

 

Заявки, що відповідають критеріям відповідності та прийнятності і набрали понад 75 балів за результатами аналізу технічних критеріїв і бюджету, перейде на другий етап оцінки та повинен буде пройти процедуру належної перевірки ФПСУ.

 

Етап 2: Адаптація проєктної пропозиції та бюджетні переговори

Критерії прийнятності 

Так чи ні (так/ні) 

Критерії прийнятності 

Заявка повністю адаптована відповідно до рекомендацій ФПСУ

Остаточний узгоджений бюджет проєктної пропозиції ґрунтується на принципі співвідношення ціни та якості, є доступним, допустимим та обґрунтованим

 

Коментар 

Рекомендується для фінансування (так / ні) 

 

 

 

Етап 3: Належна перевірка (due diligence)

Критерії прийнятності 

Так чи ні (так/ні) 

Критерії прийнятності 

Організація має такі основні політики / регламенти / процедури: 

  • • політика обов’язку належної турботи
  • • політика охорони здоров’я, добробуту та прав людини (необхідна буде також аналогічна політика стосовно дітей, якщо грантова діяльність пов’язана з дітьми) 
  • • політика з фінансів і закупівель 
  • • політика боротьби з хабарництвом і корупцією 
  • • політика захисту даних  
  • • політика рівних можливостей і боротьби з дискримінацією  
  • • письмове підтвердження членства в Глобальному договорі ООН або намірів приєднатися до цього Договору в ході реалізації проєкту (тільки для проєктів з бюджетом понад 1 млн фунтів стерлінгів) 

 

Коментар 

Рекомендується для фінансування (так / ні) 

 

 

 

РОЗДІЛ VII. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРИСУДЖЕННЯ ГРАНТУ ТА ЙОГО СУПРОВІД

Усі гранти узгоджуватимуться, деномінуватимуться і виплачуватимуться в українській гривні (UAH). Усі витрати, що фінансуються за рахунок гранту, повинні бути допустимими, розподіленими та обґрунтованими. Заявки на отримання гранту повинні супроводжуватися деталізованим і реалістичним бюджетом згідно з положеннями розділу V.

Опублікування цього оголошення і допомога з підготовкою грантової заявки не є присудженням гранту чи зобов’язанням з боку ФПСУ його присудити. Це також не є зобов’язанням з боку ФПСУ оплатити витрати, понесені при підготовці та поданні заявки. Крім того, ФПСУ залишає за собою право прийняти або відхилити будь-яку або всі отримані заявки, а також звернутися до учасників за додатковими роз’ясненнями.

Учасників поінформують письмово про рішення стосовно їхньої заявки. Причини відхилення проєкту або затвердження заявки як успішної не повідомлятимуться.

 

РОЗДІЛ VIII. ЗВІТНІСТЬ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНКА ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ

Моніторинг та оцінка

Грантоотримувач несе відповідальність за моніторинг реалізації проєкту та оцінку його результатів. ФПСУ і його донори стежитимуть за реалізацією грантового проєкту за допомогою звітів грантоотримувача, зустрічей із співробітниками проєкту, їхніми партнерами і бенефіціарами, контрольних візитів та участі в проєктних заходах.

Звітність

Грантоотримувач надаватиме звіти у форматі, зазначеному ФПСУ:

  • • звіти про хід реалізації, у тому числі опис заходів і результатів відповідно до узгоджених показників моніторингу та фінансової складової;
  • • позапланові зведені звіти на вимогу ФПСУ у відповідний момент часу, коли Фонду знадобиться інформація про грантовий проєкт в період між плановими звітами про хід його реалізації;
  • • Фінансовий звіт (якщо обрано тип гранту, що відшкодовує витрати, з урахуванням проведеного належної перевірки)
  • • звіт про результати реалізації грантового проєкту, або остаточний звіт, який включатиме опис заходів і результатів, а також фінансовий звіт за весь період дії грантової угоди (якщо є обов’язковим згідно з типом угоди).

Заходи за грантовою угодою реалізуються відповідно до норм, правил, політик і процедур ФПСУ.

РОЗДІЛ IX. ФІНАНСУВАННЯ

Тип гранту визначається в ході перемовин. Типи грантів, які можуть бути запропоновані, описані нижче:

Тип гранту

Основні характеристики

З фіксованою сумою / з проміжними етапами

  • • Заздалегідь визначаються конкретні проміжні етапи / результати, які повинні бути виконані в межах гранту, і грантоотримувач отримує оплату після успішного завершення цих етапів. 
  • • Без авансових платежів, але дозволяється початковий платіж за перший етап 

З відшкодуванням витрат /Час і матеріали 

  • • Грантоотримувач може отримувати авансові платежі або відшкодування витрат 
  • • Для звітуванню за аванс і отримання наступного авансу необхідно надати квитанції 

Грант у натуральній формі 

  • • Усі види діяльності, робоча сила чи товари оплачуються в натуральній формі безпосередньо розпорядником коштів ФПСУ. Для організацій з обмеженими фінансовими / управлінськими чи закупівельними спроможностями або обмеженим оборотним капіталом  

Гібридна форма (наприклад, на базі етапів / у натуральній формі) 

  • • Грантом передбачена реалізація конкретних, заздалегідь визначених етапів. Виплати грантоотримувачу здійснюються після успішного завершення цих етапів. 
  • • Без авансових платежів, але дозволяється початковий платіж за перший етап  
  • • Деякі види діяльності, робоча сила чи товари оплачуються в натуральній формі безпосередньо розпорядником коштів ФПСУ.

 

ПЕРЕЛІК ДОДАТКІВ:

Додаток А – Форма грантової пропозиції

Додаток В – Детальна форма бюджету

Додаток С – Форма відбору партнерів Фонду

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.