1. ВСТУП
У цьому оголошенні подано інформацію про конкурс грантів, який проводиться Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні за напрямами «соціальна згуртованість» та «громадська безпека» для неурядових організацій, які здійснюють діяльність на території Харківської області (на підконтрольних Уряду України територіях), та надано інструкції щодо подачі проєктних пропозицій. В оголошенні зазначено критерії відповідності вимогам конкурсу, описано процес подачі та відбору проєктних пропозицій, а також викладено критерії оцінки проєктів, які будуть відібрані в межах цього конкурсу.
Загальна стратегія конкурсу полягає у застосуванні орієнтованого на громаду підходу для забезпечення соціальної згуртованості та громадської безпеки, в основу якого закладено методологію ПРООН. Конкурс проводиться за наступним цільовим напрямом:
UN_RPP_3_2023_1_CS: «Створення та підтримка діяльності Мережі робочих груп із громадської безпеки та відновлення у громадах-партнерах Полтавської, Харківської та Миколаївської областей»
2. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОГРАМУ РОЗВИТКУ ООН
Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні працює в 170 країнах і територіях з метою ліквідації бідності, зменшення нерівності, подолання відчуження та розбудови стійкості задля підтримки прогресу в цих країнах. Як агентство розвитку системи ООН, ПРООН відіграє вирішальну роль у допомозі країнам у досягненні Цілей сталого розвитку (ЦСР).
В Україні ПРООН працює у п’яти програмних сферах підтримки: посилення потенціалу Уряду України в реагуванні на кризи та їх подоланні; безперервне надання державних послуг; надання термінової допомоги з відновлення та відбудови; життєзабезпечення та підтримка приватного сектору; громадянське суспільство та підтримка соціальної структури.
Війна в Україні вже призвела до величезних людських жертв, безпрецедентного переміщення населення як всередині країни, так і до сусідніх країн та катастрофічного руйнування інфраструктури. Вісімнадцять років соціально-економічних досягнень України опинилися під загрозою. Основне завдання ПРООН полягає в тому, щоб якомога повніше зберегти здобутки розвитку та якнайшвидше повернути Україну на шлях досягнення Цілей сталого розвитку.
11 квітня 2022 року ПРООН розпочала свою Програму з підвищення стійкості та відновлення в Україні, щоби мати можливість негайно реагувати на гуманітарні проблеми та виклики, які виникають у сфері розвитку. Загальна мета полягає у збереженні здобутків розвитку в Україні, пом’якшенні негативних кризових наслідків, які виникають у сферах управління та надання послуг, впровадженні заходів для відновлення вже на етапі надання гуманітарної допомоги, сприянні швидкому поверненню до розвитку та прискорення процесів для національного досягнення ЦСР.
Програма ООН із відновлення та розбудови миру є невід’ємною частиною ПРООН. Вона спрямована на вирішення першочергових потреб на сході України, що виникли після початку збройного конфлікту навесні 2014 року. Програма підтримує економічне відновлення постраждалих від війни громад, подальше прискорення децентралізації та реформ охорони здоров’я в цих областях, а також посилення громадської безпеки та соціальної згуртованості в цільових громадах.
Незважаючи на те, що Програма ООН із відновлення та розбудови миру спочатку була розроблена для реагування та пом’якшення причин і наслідків збройного конфлікту на сході України, після початку повномасштабного російського вторгнення 24 лютого 2022 року Програма поширила свою діяльність на найбільш постраждалі від війни області країни, розташовані переважно на сході та півдні України.
Заходи Програми згруповані за такими ключовими компонентами:
Базуючись на попередньому досвіді та для підтримки посилення стійкості та швидкого відновлення постраждалих від війни громад у вибраних цільових регіонах України, ПРООН та Європейський Союз, довгостроковий партнер (зокрема для програми ПРООН на сході), паралельно запустив проект «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» (EU4Recovery), який забезпечить мультиплікаційний ефект шляхом подальшого розширення ключових заходів, згаданих вище.
Заходи EU4Recovery згруповані за такими ключовими цілями:
• Цільові громади мають розширений доступ до якісних державних послуг, які відповідають потребам усіх груп населення, з особливим акцентом на найбільш уразливих.
• Покращується безпека громади та підтримується соціальна структура в цільових районах проекту.
Як Програма ООН із відновлення та розбудови миру, так і EU4Recovery впроваджуються за допомогою географічно-орієнтованого підходу, завдяки якому синергія від багатосекторального підходу максимально впливає на життя людей на рівні громади.
Фінансування грантів буде надано в межах проєктів міжнародної технічної допомоги, а саме:
3. ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ КОНКУРСУ ТА ТЕРИТОРІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРСУ
3.1. Громадські або благодійні організації, що подаватимуть проєктні пропозиції в межах цього конкурсу, мають відповідати таким обов’язковим вимогам:
3.2. Персонал, залучений до виконання проєкту, повинен відповідати таким вимогам:
3.3. Території реалізації конкурсу, вимоги до реєстрації та досвіду організацій:
Проєкт, який буде впроваджуватися за кошти цього грантового конкурсу, планується до реалізації на території цільових громад, а саме:
Заявка на грант має охоплювати зазначені цільові громади області. Організація-заявник може запропонувати розглянути додатково в якості цільових інші громади області, ґрунтуючись на чітко визначених і описаних у заявці критеріях відбору громад. Водночас в якості цільових можуть розглядатися тільки ті громади, у яких безпекова ситуація дозволяє реалізацію підходу поєднання гуманітарної допомоги із відновленням та розвитком громад. Загальний перелік громад у межах області не має перевищувати 7–8 громад. Остаточний перелік громад буде погоджено між ПРООН та обраною організацією.
Пропозиції від організацій, які не відповідають наведеним вимогам, розглядатися не будуть. Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ і організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій, розглядатися не будуть.
Організації, що мають поточну грантову угоду із компонентом «Громадська безпека та соціальна згуртованість» Програми ООН із відновлення та розбудови миру, можуть подавати проєктні заявки на цей конкурс за умови якщо діяльність за поточною угодою буде повністю завершена до 30 червня 2023 року (включно із поданням фінансової та програмної звітності).
4. ОПИС ЗАВДАННЯ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ КОНКУРСУ
Цей конкурс оголошено з метою відбору громадської організації та спрямовано на об`єднання зусиль громадськості, представників органів державної влади та місцевого самоврядування для мобілізації громад задля відновлення та розвитку, виявлення, обговорення та пошуку шляхів вирішення проблем та усунення факторів (в межах впливу громади), що негативно впливають на стан громадської безпеки та соціальної згуртованості.
З цією метою ПРООН практикує використання підходу із громадської безпеки та соціальної згуртованості, який передбачає створення і функціонування робочих груп із громадської безпеки і відновлення (до 24 лютого 2022 року – робочі групи із громадської безпеки і соціальної згуртованості) (далі – робочі групи) – відкриті діалогові платформи, що об’єднують активних мешканців і мешканок громади, громадські організації, представників органів місцевої влади та самоврядування, поліції та органів правопорядку, соціальних служб, інших зацікавлених сторін. Координацію діяльності робочих груп, а також постійний зв’язок із фахівцями із мобілізації громад Програми здійснюють місцеві лідери/координатори в кожній із цільових громад.
Метою цього конкурсу також є пошук активних, вмотивованих, досвідчених та потужних організацій, спроможних започаткувати та підтримати діяльність Мережі робочих груп шляхом застосування підходу ПРООН у цільових громадах Харківської областей. Планується підтримати одну партнерську організацію.
Головні завдання проєкту:
2. Підтримка лідерства та розвиток людського потенціалу на місцевому рівні шляхом організації системи супроводу діяльності лідерів/координаторів у партнеських громадах. Очікується, що лідери-координатори отримають технічну, методологічну та організаційну підтримку щодо:
3. Забезпечення своєчасного широкого висвітлення змісту та результатів діяльності робочих груп у місцевих та регіональних медіа, на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування, інших інформаційних ресурсах, що включає, (але не обмежується):
Очікувані результати:
5. ВИМОГИ ДО СПІВФІНАНСУВАННЯ ТА ТРИВАЛІСТЬ ПРОЄКТУ
Тривалість проєкту — до 12 місяців. Початок імплементації проєкту — липень 2023 року.
Проєктним пропозиціям, в межах яких буде запропоноване співфінансування (не менше ніж 10% від загального бюджету проєкту), надаватиметься додаткова перевага. Під співфінансуванням мається на увазі наявність іншого джерела фінансування, крім Програми розвитку ООН. Власний фінансовий внесок організації має бути підтверджений відповідними обліково-бухгалтерськими документами на етапі подачі фінансової звітності за проєктом. Наявні у організації матеріальні цінності (зокрема офісне приміщення та офісну техніку) у якості співфінансування не розглядаються.
Додаткову превагу отримають організації, проєктні заявки яких будуть підтримані партнерськими організаціями (недержавні організації, органи державної влади та місцевого самоврядування), про що до проєктної заявки мають бути подані відповідні листи підтримки проєкту від органів місцевого самоврядування та/або громадського сектору цільових громад. У такому листі має бути зазначено про підтримку та конкретну роль підтримуючої організації.
6. ВИТРАТИ ПРОЄКТНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
6.1. Дозволені витрати
Прийнятними вважаються витрати, які:
Кошти, надані в межах конкурсу, можуть бути використані винятково для оплати:
6.2. Обов’язкові витрати:
6.3. Неприйнятними є витрати, пов’язані з:
Адміністративні витрати фінансової пропозиції не можуть перевищувати 5% від загальної вартості проєктної пропозиції. Витрати на оплату праці проєктної команди не можуть перевищувати 25% від загальної вартості проєктної пропозиції.
7. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТА ОТРИМАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Аплікаційний пакет складається з:
1) повної аплікаційної форми (заповнена у форматі MS Word), в якій описано організаційний план та план впровадження проєкту (*.docx/*.doc) (додаток 1);
2) фінансової пропозиції (запропонований бюджет у форматі Excel), складеної у доларах США і порахованої відповідно до курсу ООН станом на червень 2023 (37 гривень/долар США) (додаток 2);
3) усіх документів, що підтверджують відповідність технічним критеріям, зазначеним у розділах 3.1 та 3.2 цього оголошення;
4) заповненого контрольного списку оцінки потенціалу CACHE та підтверджуючих документів до нього (додаток 3);
5) відсканованих копій таких документів (*.PDF або *.JPG):
6) для проєктів, в яких передбачено співфінансування, необхідно надати лист-підтримку від установи-партнера, яка надає співфінансування, із зазначенням суми співфінансування;
7) листів підтримки проєкту від органів місцевого самоврядування та/або громадського сектору цільових громад за їх наявності.
Організації, що подають проєктні пропозиції, повинні подати повний аплікаційний пакет (пункти 1–7), зазначений вище, на електронну пошту за адресою: [email protected] із темою повідомлення:
UN_RPP_3_2023_1_CS: «Створення та підтримка діяльності Мережі робочих груп із громадської безпеки та відновлення у партнерських громадах Полтавської, Харківської та Миколаївської областей».
Повний аплікаційний пакет необхідно подати до 23 червня 2023 року, 12:00. Аплікаційний пакет (пункти 1–7) необхідно надіслати одним листом у архіві (*.rar), розмір якого не має перевищувати 25 Mb.
Отримані проєктні пропозиції будуть перевірені на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, будуть передані на розгляд конкурсної комісії.
Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.
Для отримання відповідей на запитання, що можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим конкурсом, будь ласка, надсилайте їх у письмовому вигляді на електронну поштову скриньку: [email protected] із темою повідомлення «UN_RPP_3_2023_1_CS: Запит інформації». Відповіді будуть надані протягом одного-двох робочих днів. Усі запити мають бути надіслані не пізніше, ніж за 48 годин до закриття конкурсу.
8. ОЦІНЮВАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
8.1. Оцінювання проєктних пропозицій проходить у декілька етапів.
Етап I: Розгляд поданих проєктних пропозицій конкурсною комісією. На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв оцінки, і проєктні пропозиції, що набрали менше 70 балів від загальної кількості балів, будуть відхилені. Пропозиції, що потребуватимуть доопрацювання відповідно до рекомендацій конкурсної комісії, будуть повернуті на доопрацювання зі встановленням строків подання оновленої пропозиції.
Етап II: Остаточне ухвалення переможних проєктних пропозицій, рекомендованих конкурсною комісією до підтримки.
Конкурсна комісія має право звернутися до незалежної експертної думки в ході відбору проєктних пропозицій чи до думки місцевих органів влади, на території яких передбачено діяльність проєкту.
8.2. Критерії оцінки проєктів:
Узагальнена форма оцінки технічної пропозиції | Максимальний бал | |
1. | Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка відповідає тематиці та пріоритетам — 15 балів; заявка частково відповідає тематиці та частково відповідає пріоритетам — 8 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу — 0 балів) | 15 |
2. | Узгодженість мети, завдань та методів виконання проєкту (мета, завдання та методи виконання проєкту повністю узгоджено між собою — 15 балів, частково узгоджено — 8 балів, не узгоджено — 0 балів) | 15 |
3. | Конкретність, досяжність та результативність заходів, запланованих проєктом (Заходи, заплановані проєктом конкретні — 5 балів, досяжні –5 балів, та результативні — 10 балів, заходи не відповідають переліченим умовам µ 0 балів) | 20 |
4. | Досвід організації-заявника у питаннях, передбачених проєктною пропозицією (компетентність заявника підтверджено досвідом втілення проєктів, що відповідають конкурсним напрямам — 10 балів, організація має досвід втілення проєктів, але за суміжними до проєктної пропозиції напрямами — 5 балів; у організації немає досвіду або його попередні проєкти не відповідають конкурсним напрямам — 0 балів) | 10 |
5. | Обґрунтованість запланованих витрат та необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчу ціну» — 20 балів, фінансова пропозиція потребує перегляду та/або скорочення витрат — 10 балів, фінансова пропозиція не є обґрунтованою — 0 балів) | 20 |
6. | Гендерно-специфічні потреби (з особливим акцентом на найбільш уразливих групах населення) із цільових громад враховано у поданій заявці (гендерно-специфічні потреби враховано — 5 балів, гендерно-специфічні потреби враховано частково — 3 балів, гендерно-специфічні потреби не враховані — 0 балів) | 5 |
7. | Рівень компетентності (профільна освіта, досвід роботи) персоналу проєкту (залучений персонал має відповідний рівень компетенції — 15 балів, частково необхідний рівень компетенції — 8 балів, не має необхідного рівня компетенції — 0 балів) | 15 |
Загальний бал | 100 | |
Примітки |
Зверніть увагу!
9. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ
9.1. Моніторинг та оцінювання
Отримувач гранту відповідає за моніторинг упровадження проєкту та оцінювання його результатів. Програма розвитку ООН здійснюватиме моніторинг реалізації грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їхніми партнерами та благоотримувачами, а також через участь у заходах проєкту.
9.2. Звітування
Отримувач гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному ПРООН:
Діяльність в межах грантової угоди повинна здійснюватися у відповідності з нормами, правилами, політикою та процедурами ПРООН. Ознайомитись з інструкцією щодо впровадження грантових проєктів можна за посиланням.
10. ФІНАНСУВАННЯ
Організація-грантоотримувач отримає авансовий платіж на заплановану діяльність у межах грантової угоди. Розмір авансового та подальших платежів буде зафіксовано у грантовій угоді. Цей розмір буде визначений індивідуально з огляду на загальний розмір гранту, тип діяльності тощо. Наступні транші будуть надаватися після отримання та затвердження ПРООН проміжних звітів організації.
Зверніть увагу! Фінальний транш у розмірі 10% буде надано організації-грантоотримувачу постфактум після 100% звітування за проєктом, включаючи підтвердження усіх фінансових операцій.
11. ДОДАТКИ
Коментарі