bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні шукає громадські організації для реалізації програми

ЮНІСЕФ Україна впроваджує глобальну програму для молоді Power4Youth за фінансової підтримки ІНГ Банку . Один з її компонентів - залучення молоді до ініціювання та впровадження суспільних змін. Завданням програми є формування покоління активних громадян, свідомих щодо зміни клімату, які зможуть співпрацювати із владою та бізнесом на різних рівнях, адвокувати зміни, впливати на рішення та політики для актуалізації кліматичних питань.

Спільно з Міндовкілля і Міносвіти, ЮНІСЕФ планує підтримати кліматичну освіту і навчити молодих активістів кампейнінгу (проведення кампаній для залучення громадян) та адвокації у сфері змін клімату. Для реалізації цих планів UNICEF шукає національні НУО з відповідним досвідом.  

Програма включає три компоненти: 

  1. UPSHIFT Green - навчання за методологією human-centered design, менторство, мікро-фінансування та підтримка молоді у розробці і впровадженні власних рішень проблем навколишнього середовища. Цей компонент є частиною глобальної програми UPSHIFT, де молодь здобуває навички 21 століття, впроваджуючи інновації у своїх громадах. Учасники програми отримають додаткові знання та навички щодо змін клімату. ЮНІСЕФ забезпечує методологічну та змістовну підтримку, навчання, спроможність, та координацію партнера(ів) в рамках UPSHIFT. Важливою умовою є участь в програмі вразливих груп молоді: із малозабезпечених родин, молодих людей з інвалідністю, з сільських та віддалених регіонів, меншин тощо. Розробки учасників можуть включати екологічні проєкти, еко-бізнеси, такі як апсайклінг (переробка або повторне використання твердих відходів) або зменшення забруднення, технологічні інновації. 

Індикатори успішності для партнера:

  • Організовано навчання для менторів.

  • Проведено 3 хвилі набору UPSHIFT Green, кожна з яких включала: онлайн-модуль (фаза натхнення), 3-денний тренінг наживо та 3 місяці підтримки. У кожній хвилі участь взяли 10 команд (40-50 людей).

  • Здійснено інфо-кампанію для залучення учасників.

 

  1. Кліматична освіта в школах. 

Цей компонент буде реалізований у партнерстві з Uklon та проектом SafeEcoBot.

ЮНІСЕФ та партнер-виконавець розповсюдять станції моніторингу забруднення повітря та навчальні матеріали до ~500 шкіл у співпраці з приватним сектором та Міністерством освіти. 

Партнер проекту також організує навчання  вчителів в темах зміни клімату та забруднення повітря. Цей процес передбачає проведення тренінгів з викладачами кількома хвилями, по 100-200 учасників на кожній хвилі.

За навчанням має слідувати підтримка вчителів в розробці методик для залучення студентів до кліматичних акцій як волонтерів, прихильників або ініціаторів власних акцій. На основі даних отриманих завдяки станціям моніторингу повітря від SaveEcoBot можуть бути розроблені адвокаційні кампанії у співпраці з місцевими НУО. 

Працюючи над цими компонентами, важливо забезпечити, щоб навчальна програма, пов’язана з кліматом, була включена до навчального процесу та відповідала потребам вчителів та підлітків. 

Ця частина проекту буде реалізована в наступних містах: Маріуполь, Одеса, Дніпро, Кам’янське, Запоріжжя, Кривий Ріг, Миколаїв, Харків, Львів та Вінниця.

Індикатори успішності для партнера:

  • Розробка методичних матеріалів для використання станцій моніторингу забруднення повітря

  • Вибір 1000 шкіл і доставка комплектів

  • Навчання щонайменше 500 вчителів із обраних шкіл у координації з громадами (НУО, молодіжними центрами, молодіжними радами, релігійними організаціями) в онлайн\офлайн форматі

  • Розробка інструкцій для студентів щодо того, як брати участь у можливостях кліматичних заходів та їх презентації в громадах

  • Щонайменше 20 000 молодих людей 10-24 років отримали знання та навички щодо зміни клімату

  • Моніторинг ефективності програми

Цей компонент передбачає пілотування концепції включення станцій моніторингу забруднення повітря до навчального процесу та подальшу розробку інших елементів у партнерстві з командою ЮНІСЕФ та приватним сектором. ЮНІСЕФ надає експертів і відповідатиме за залучення партнерів із приватного сектору.

Як приклад, набори для захисту навколишнього середовища можуть включати:

- Самостійний датчик якості повітря

- Набір реагентів для очищення води

- «Черви» для компостування

- Сонячний концентратор / Сонячна панель / Велосипедний генератор / Лампочки на сонячних батареях

- Обладнання для переробки паперу

- Інструкція щодо використання комплекту.

 

  1. Молодіжні Кліматичні Амбасадори

     

    ЮНІСЕФ має досвід підтримки молодіжних кліматичних ініціатив та активістів, таких як “Fridays for Future”, “Плато”, “Еколтава” та інших місцеві НУО у їхніх зусиллях з адвокації та залучення молоді. Загальна мета компоненту - надати молоді навички та знання щодо екологічної адвокації та заохочувати їх застосовувати ці знання у відповіднійдіяльності. Партнер(и) матимуть можливість розвивати потенціал молоді, як Кліматичних Амбасадорів у веденні пов’язаних з кліматом кампаній та активізації громади, а також підтримувати такі кампанії. Діяльність може включати: онлайн та офлайн навчання, інтерактивне та ігрове навчання, створення знань, навчальні візити, проєктно-орієнтоване навчання і подібну діяльність. Ключовий результат - підготувати молодіжні організації та групи бути агентами дій на захист клімату. 

Можливі складові компоненту:

  • Пошук і залучення учасників. Діяльність у соцмережах та  та залучення молоді офлайн  до подальших заходів. 

  • Школа кампейнінгу. Навчання для 20-30 людей з різних регіонів. Орієнтовна тривалість 4 дні, можливі теми: що таке кампейнінг, інструменти для успішної кампанії, управління кампанією, публічні комунікації та сторітелінг, розробка учасниками концепцій власних кампаній. Додатково, можна включити теми: теорія змін, спектр союзників, влада та сила, тактики, стратегії, як відбувається зміна, побудова коаліції, вплив на осіб, що приймають рішення, довготермінові стратегії та інші теми, за вибором партнера та з урахуванням запитів учасників/ць програми.

  • Місцеві тренінги. Навчання для локальних груп активістів. Зміст може включати групову роботу над покращенням кампаній та отриманням необхідних навичок для їхнього впровадження. Варто приділити увагу побудові зв’язків між активістами з одного міста/регіону. Для учасників тренінгів будуть доступні мікро-гранти.

  • Менторський супровід. Розробити систему менторства для підтримки впровадження кампаній місцевими групами. Можлива діяльність: дзвінки, особисті зустрічі з командами, вебінари. Менторів можна відбирати з більш досвідчених НУО та орієнтуючись на запити місцевих команд.

  • Кліматичний табір 2022. Провести в значимій для збереження клімату природній екосистемі молодіжний табір. Програма включатиме представдення кампаній протидії зміні клімату та спільну акцію.

Індикатори успішності для партнера:

  • 500 активістів віком 14-24 отримали навики та ресурси для ведення кліматичних ініціатив в їх грмадах.

  • 250 людей віком 14-24 розпочали власні кліматичні ініціативи.

  • Близько 30 тисяч молодих активістів дізналися про зміну клімату і долучилися до різних заходів.

  • Три кампанії соціальних змін розроблені і розпочаті учасницями/ками 

    Організації можуть подавати свої пропозиції щодо реалізації як одного компоненту, так і усіх трьох. 


    Для попереднього відбору в участі у конкурсі просимо заповнити коротку форму: shorturl.at/bcFSU

Контакти

  • Лілія Любомудрова
  • керівниця програм з розвитку підлітків в UNICEF
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.