Це оголошення має на меті надати інформацію про конкурс грантів за напрямом посилення громадської безпеки для неурядових організацій, які здійснюють діяльність на території Луганської області, який проводиться Програмою ООН із відновлення та розбудови миру, та пояснити процедуру подачі проєктних пропозицій. В оголошенні викладено критерії відповідності вимогам конкурсу, процес подачі та відбору проєктних пропозицій, а також критерії оцінки проєктів, які будуть відібрані в межах цього конкурсу.
Конкурс проводиться за наступним цільовим напрямом:
UN_RPP_3_2022_4_CS: Зміцнення громадської безпеки у сільській місцевості громад Луганської області через посилення протипожежної безпеки
Посилення громадської безпеки є одним із ключових напрямів діяльності Програми ООН із відновлення та розбудови миру. У межах реалізації цього напряму Програма ООН із відновлення та розбудови миру підтримає один проєкт у Луганській області щодо посилення протипожежної безпеки в сільській місцевості у взаємодії із підрозділами ДСНС з метою посилення безпеки в громадах та розвитку відповідального ставлення громадян до протипожежної безпеки. У разі наявності декількох цікавих проєктів комісією може бути розглянуто питання щодо підтримки більше, ніж один проєкту.
Робота щодо посилення протипожежної безпеки постійно проводиться підрозділами ДСНС та органами місцевого самоврядування, неодноразово Програмою ООН з відновлення та розбудови миру підтримувалися проєкти та активності, спрямовані на посилення спроможностей підрозділів ДСНС, місцевої пожежної охорони, центрів безпеки громадян та здійснення превентивних та профілактичних заходів у відповідному напрямі, проте аналітична довідка про пожежі та їх наслідки в Україні за 11 місяців 2021 року показує, що проведених заходів недостатньо.
Так, згідно Аналітичної довідки, за 11 місяців 2021 року в Україні у будинках та спорудах житлового призначення виникло 25 502 пожежі, що становить 33,9 % від загальної кількості пожеж. Прямі збитки становлять 1 млрд 197 млн 160 тис. грн. Побічні збитки становлять 3 млрд 352 млн 22 тис. грн. На цих об’єктах загинуло 1 528 людей, що становить 93,4 % від загальної кількості загиблих, і 1 013 людей отримали травми (81,8 % від загальної кількості травмованих). Розподіл пожеж за причинами їх виникнення упродовж зазначеного періоду свідчить, що основними причинами виникнення пожеж є: необережне поводження з вогнем; порушення правил пожежної безпеки при влаштуванні та експлуатації електроустановок; порушення правил пожежної безпеки при влаштуванні та експлуатації печей, теплогенеруючих агрегатів та установок тощо. Крім того, у довідці зазначено, що найбільша кількість загиблих людей за видами об’єктів припадає на сільські житлові будинки, і найбільш уразливою категорією осіб є люди старшого віку.
У грудні 2021 року Головним Управлінням ДСНС У в Луганській області було ініційовано проведення круглого столу із залученням представників управління соціального захисту та неурядових організацій для обговорення відповідної проблеми та пошуку можливих рішень, оскільки у зимовий час, під час опалювального сезону, кількість пожеж збільшується. Наслідками пожеж є людські та матеріальні втрати, які впливають на безпеку як окремої оселі, так і громади загалом, спричиняють економічні збитки та негативний вплив на екосистему. Посилення протипожежної безпеки потребує комплексного підходу, залучення не тільки надавачів безпекових послуг, органів державної влади та місцевого самовядування, а і відповідального ставлення громадян.
Враховуючи вищевикладене, ПРООН проводить цей грантовий конкурс з метою зміцнення громадської безпеки в громадах сільської місцевості Луганської області через посилення протипожежної безпеки.
Поточний конфлікт на сході України справив прямий і вкрай негативний вплив на соціальну згуртованість, безпеку громад та верховенство права. Визнаючи необхідність термінового вирішення питань відновлення, відбудови економіки та розбудови миру в районах, які безпосередньо та опосередковано постраждали від конфлікту, наприкінці 2014 року уряд України звернувся до міжнародної спільноти з проханням надати технічну допомогу та фінансову підтримку для оцінки пріоритетних потреб відновлення. Наприкінці 2014 року Організація Об’єднаних Націй, Світовий банк та Європейський Союз провели оцінку відновлення та розбудови миру, яка була схвалена Кабінетом Міністрів у середині 2015 року.
До початку конфлікту протягом останнього десятиліття ПРООН була представлена та здійснювала активну діяльність на сході України, з акцентом на розвиток громад, розвиток громадянського суспільства та охорону навколишнього середовища. Робота над вирішенням конкретних проблем розвитку, породжених конфліктом та обговорених вище, ґрунтується на цій попередній роботі та налагоджених партнерських відносинах. Вона розпочалася у 2015 році через Програму ООН із відновлення та розбудови миру, яка є багатосторонньою донорською рамковою програмою, спільно імплементованою чотирма партнерськими агентствами ООН у співпраці з урядом України.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
Програма ООН із відновлення та розбудови миру впроваджується з метою реагування та пом’якшення причин і наслідків конфлікту. Вона ґрунтується на результатах Оцінки відновлення та розбудови миру і узгоджується з Державною цільовою програмою відновлення та розбудови миру в східних регіонах України, а також з двома обласними стратегіями розвитку до 2027 року. Програма ООН із відновлення та розбудови миру передбачає три основні напрямки діяльності: i) підтримка економічного відновлення у громадах, які постраждали внаслідок конфлікту; ii) сприяння впровадженню реформи з децентралізації влади та реформи у сфері охорони здоров’я; iii) посилення громадської безпеки та соціальної згуртованості. Програма повністю узгоджена з Рамковою програмою партнерства між урядом України та Організацією Об’єднаних Націй. Вона тісно взаємопов’язана з Програмою демократичного врядування та реформ, що впроваджується на загальнонаціональному рівні та в усіх областях України та відповідає Цілям сталого розвитку, зокрема, цілі сталого розвитку 16 (мир, справедливість та сильні інститути).
Як територіальна програма, розроблена спеціально для районів на сході України, які постраждали внаслідок конфлікту, Програма ООН із відновлення та розбудови миру спрямована на основні пріоритетні потреби у сфері стабілізації, розбудови миру, економіки та врядування на сході України після початку конфлікту. Вона враховує можливості, що виникли в результаті Мінського протоколу від вересня 2014 року та поновлення дії його положень про припинення вогню, а також повністю пристосована для створення взаємозалежності між гуманітарними потребами та потребами з розвитку.
Заходи Програми згруповані за такими ключовими компонентами Програми, які відображають пріоритетні потреби регіону:
Фінансування в межах конкурсу грантів буде надано за підтримки уряду Нідерландів та Європейського Союзу.
Фінансове адміністрування грантового конкурсу покладене на Програму розвитку ООН (ПРООН).
3.1. Громадські або благодійні організації, що подаватимуть проєктні пропозиції за цим Конкурсом, мають відповідати наступним обов’язковим вимогам:
3.2. Персонал, залучений до виконання проєкту, повинен відповідати наступним вимогам:
Залучений до виконання проєкту персонал матиме такий обсяг роботи:
І. Керівник проєкту:
Цей перелік не є вичерпним та може доповнюватися організацією-грантоотримувачем.
Керівник проєкту несе відповідальність за якість та доцільність проведення окремих заходів у межах проєкту.
ІІ. Особи, безпосередньо відповідальні за організацію та проведення заходів:
Цей перелік не є вичерпним та може доповнюватися організацією-грантоотримувачем.
ІІІ. Бухгалтер / фінансовий спеціаліст:
Усі звіти (аналітичні, описові, фінансові) в межах цього проєкту подаються українською мовою.
3.3. Території реалізації конкурсу, вимоги до реєстрації та досвіду організацій:
Проєкт, який буде реалізовуватися за кошти цього грантового конкурсу, повинен реалізовуватися на підконтрольних уряду України територіях Луганської області в сільській місцевості громад: Міловська ТГ, Красноріченська ТГ, Білокуракинська ТГ, Сватівська ТГ, Кремінська ТГ, Троїцька ТГ, Нижньодуванська ТГ, Біловодська ТГ.
3.4. Параметри, які визначатимуть, чи може НУО отримати фінансування ПРООН, ґрунтуватимуться на контрольному списку оцінки потенціалу CACHE.
Пропозиції від організацій, які не відповідають наведеним вимогам, розглядатися не будуть. Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ і організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій, розглядатися не будуть.
Організації, що мають поточну грантову угоду із компонентом «Громадська безпека та соціальна згуртованість» Програми ООН із відновлення та розбудови миру, можуть подавати проєктні заявки на цей конкурс за умови якщо діяльність за поточною угодою буде повністю завершена до січня 2022 року (включно із поданням фінансової і програмної звітності).
Цей конкурс заявок передбачає відбір однієї громадської організації в Луганській області для визначення необхідних превентивних заходів для посилення протипожежної безпеки в сільській місцевості та реалізації відповідної діяльності.
Головною метою завдання є сприяння вирішенню проблем, пов’язаних із великою кількістю пожеж в сільській місцевості, особливо у домогосподарствах людей групи ризику, з метою посилення безпеки в громадах та розвитку відповідального ставлення громадян до протипожежної безпеки, зниження можливих причин виникнення пожеж та їх впливу.
Напрями взаємодії та пропоновані до реалізації заходи:
Запропоновані види діяльності не є вичерпними. Вся діяльність, пов’язана з проведенням будь-яких масових, навчальних та інших заходів повинна впроваджуватися з дотриманням карантинних заходів, встановлених центральними органами влади та/або органами місцевого самоврядування на відповідній території.
Очікувані результати проєкту:
Тривалість проєкту – до 4 місяців. Початок імплементації проєкту – березень 2022 року.
Проєктним пропозиціям, в межах яких буде запропоновано співфінансування (не менше ніж 10% від загального бюджету проєкту), надаватимуться додаткові бали при розгляді відповідно до критеріїв оцінки проєктних пропозицій. Під співфінансуванням мається на увазі наявність іншого джерела фінансування, крім Програми ООН із відновлення та розбудови миру. Власний фінансовий внесок організації має бути підтверджено відповідними обліково-бухгалтерськими документами на етапі подачі фінансової звітності за проєктом. Наявні у організації матеріальні цінності (включаючи офісне приміщення та офісну техніку) у якості співфінансування не розглядаються.
Організації, що подають заявки за цим грантовим конкурсом, повинні мати листи підтримки від Головного управління ДСНС України в Луганській області та/або його територіальних підрозділів та/або місцевих органів влади.
6.1. Дозволені витрати
Прийнятними вважаються витрати, які:
Кошти, надані в межах конкурсу, можуть бути використані винятково для оплати:
6.2. Обов’язкові витрати:
6.3. Неприйнятними є витрати, пов’язані з:
Адміністративні витрати фінансової пропозиції не можуть перевищувати 5% від загальної вартості проєктної пропозиції. Витрати на оплату праці працівників проєкту не можуть перевищувати 20% від загальної вартості проєктної пропозиції.
Аплікаційний пакет складається із наступного:
5. усі документи, що підтверджують відповідність технічним критеріям, зазначеним у розділах 3.1 та 3.2 цього оголошення;
6. заповнений контрольний список оцінки потенціалу CACHE та підтверджуючі документи до нього (додаток 3);
7. Листи підтримки від Головного управління ДСНС України в Луганській області та/або його територіальних підрозділів та/або місцевих органів влади, в яких необхідно зазначити:
Організації, що подають проєктні пропозиції, повинні заповнити аплікаційну онлайн-форму (пункт 1), а також подати повний аплікаційний пакет (пункти 2-7), зазначений вище, за електронною адресою [email protected]із темою повідомлення:
UN_RPP_3_2022_4_CS: Зміцнення громадської безпеки у сільській місцевості громад Луганської області через посилення протипожежної безпеки.
Повний аплікаційний пакет необхідно подати до 14 лютого 2022 року, 12:00. Аплікаційний пакет (пункти 2-7) необхідно надіслати одним листом у архіві (*.rar) розмір якого не має перевищувати 25 Mb.
Отримані проєктні пропозиції будуть перевірятися на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, будуть передані на розгляд конкурсної комісії.
Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.
Для отримання відповідей на запитання, що можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим Конкурсом, будь ласка, надсилайте їх у письмовому вигляді за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення «UN_RPP_3_2022_4_CS: Запит інформації». Відповіді будуть надані протягом 1-2 робочих днів. Усі запити мають бути надіслані не пізніше, ніж за 48 годин до закриття конкурсу.
8.1. Оцінювання проєктних пропозицій проходить у декілька етапів
Етап 1: Розгляд поданих проєктних пропозицій конкурсною комісією. На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв оцінки, і проєктні пропозиції, що набрали менше 70 балів від загальної кількості балів будуть відхилені. Пропозиції, що потребуватимуть доопрацювання відповідно до рекомендацій конкурсної комісії, буде повернено на доопрацювання зі встановленням строків подання оновленої пропозиції.
Етап 2: Остаточне ухвалення переможних проєктних пропозицій, рекомендованих конкурсною комісією до підтримки
Конкурсна комісія складатиметься з представників Програми ООН із відновлення і розбудови миру відповідно до їх ключових напрямів роботи та залучених експертів. Водночас конкусна комісія має право звернутися до незалежної експертної думки в ході відбору проєктних пропозицій чи до думки місцевих органів влади, на території яких передбачено діяльність проєкту.
8.2. Критерії оцінки проєктів:
|
Узагальнена форма оцінки технічної пропозиції |
Максимальний бал |
1. |
Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка відповідає тематиці та пріоритетам – 10 балів; заявка частково відповідає тематиці та пріоритетам – 5 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу – 0 балів) |
10 |
2. |
Узгодженість мети, завдань та методів виконання проєкту (мета, завдання та методи виконання проєкту повністю узгоджені між собою – 10 балів, частково узгоджені – 5 балів, не узгоджені – 0 балів) |
10 |
3. |
Конкретність, досяжність та результативність заходів, запланованих проєктом (Заходи, заплановані проєктом конкретні – 5 балів, досяжні – 5 балів, та результативні – 10 балів, заходи не відповідають переліченим умовам – 0 балів) |
20 |
4. |
Досвід організації-заявника у питаннях, передбачених проєктною пропозицією (компетентність заявника підтверджена досвідом втілення проєктів, що відповідають напрямам конкурсу – 5 балів, організація має досвід втілення проєктів, але у суміжних до проєктної пропозиції напрямах – 3 бали; у організації немає досвіду або його попередні проєкти не відповідають напрямам конкурсу – 0 балів) |
5 |
5. |
Обґрунтованість запланованих витрат та необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчу ціну» – 20 балів, фінансова пропозиція потребує перегляду та/або скорочення витрат – 10 балів, фінансова пропозиція не є обґрунтованою – 0 балів) |
20 |
6. |
Реєстрація організації (на території цільових громад – 10 балів, на території Луганської області – 5 балів, на підконтрольній Уряду України території – 0 балів) |
10 |
7. |
Наявність співфінансування за проєктом (у фінансовій чи не фінансовій формі) (наявне співфінансування у розмірі 10% або вище – 10 балів, наявне співфінансування у розмірі до 10% – 5 балів, співфінансування відсутнє – 0 балів) |
10 |
8. |
Рівень компетентності (профільна освіта, досвід роботи) персоналу проєкту (залучений персонал має відповідний рівень компетенції – 15 балів, частково необхідний рівень компетенції – 10 балів, не має необхідного рівня компетенції – 0 балів) |
15 |
Загальний бал |
100 |
|
Примітки |
Зверніть увагу!
9.1. Моніторинг та оцінювання
Отримувач гранту відповідає за моніторинг упровадження проєкту та оцінювання його результатів. Програма розвитку ООН здійснюватиме моніторинг реалізації грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їх партнерами та благоотримувачами, а також через участь у заходах проєкту.
9.2. Звітування
Отримувач гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному Програмою розвитку ООН:
Діяльність в межах грантової угоди повинна здійснюватися у відповідності з нормами, правилами, політикою та процедурами Програми розвитку ООН. Ознайомитись з інструкцією щодо впровадження грантових проєктів можна за посиланням.
Організація-грантоотримувач отримає авансовий платіж на заплановану діяльність у межах грантової угоди. Розмір авансового та подальших платежів буде зафіксовано у грантовій угоді. Цей розмір буде визначено індивідуально з огляду на загальний розмір гранту, тип діяльності тощо. Наступні транші буде виділено після отримання та затвердження ПРООН проміжних звітів організації.
Зверніть увагу! Фінальний транш у розмірі 10% буде надано організації-грантоотримувачу постфактум після 100% звітування за проєктом, включаючи підтвердження усіх фінансових операцій.
Коментарі