Програма ООН із відновлення та розбудови миру оголошує грант на створення та підтримку мережі Робочих груп із громадської безпеки і соціальної згуртованості у громадах-партнерах на Херсонщині. Заявки приймаються до 14 лютого 2022 року.
1. ВСТУП
Це оголошення має на меті надати інформацію про конкурс грантів, який проводиться Програмою ООН із відновлення та розбудови миру, за напрямами соціальна згуртованість та громадська безпека для неурядових організацій, які здійснюють діяльність на території Херсонської області, та пояснити процедуру подачі проєктних пропозицій. В оголошенні викладено критерії відповідності вимогам конкурсу, процес подачі та відбору проєктних пропозицій, а також критерії оцінки проєктів, які будуть відібрані в межах цього конкурсу.
Загальна стратегія конкурсу полягає у застосуванні орієнтованого на громаду підходу для забезпечення соціальної згуртованості та громадської безпеки. Конкурс проводиться за наступним цільовим напрямом:
UN_RPP_3_2022_2_CS: «Створення та підтримка діяльності мережі Робочих груп із громадської безпеки і соціальної згуртованості у громадах-партнерах Херсонської області»
Поточний конфлікт на сході України справив прямий і вкрай негативний вплив на соціальну згуртованість, безпеку громад та верховенство права. Визнаючи необхідність термінового вирішення питань відновлення, відбудови економіки та розбудови миру в районах, які безпосередньо та опосередковано постраждали від конфлікту, наприкінці 2014 року уряд України звернувся до міжнародної спільноти з проханням надати технічну допомогу та фінансову підтримку для оцінки пріоритетних потреб відновлення. Наприкінці 2014 року Організація Об’єднаних Націй, Світовий банк та Європейський Союз провели оцінку відновлення та розбудови миру, яка була схвалена Кабінетом Міністрів у середині 2015 року.
До початку конфлікту протягом останнього десятиліття ПРООН була представлена та здійснювала активну діяльність на сході України, з акцентом на розвиток громад, розвиток громадянського суспільства та охорону навколишнього середовища. Робота над вирішенням конкретних проблем розвитку, породжених конфліктом та обговорених вище, ґрунтується на цій попередній роботі та налагоджених партнерських відносинах. Вона розпочалася у 2015 році через Програму ООН із відновлення та розбудови миру, яка є багатосторонньою донорською рамковою програмою, спільно імплементованою чотирма партнерськими агентствами ООН у співпраці з урядом України.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
Програма ООН із відновлення та розбудови миру впроваджується з метою реагування та пом’якшення причин і наслідків конфлікту. Вона ґрунтується на результатах Оцінки відновлення та розбудови миру і узгоджується з Державною цільовою програмою відновлення та розбудови миру в східних регіонах України, а також з двома обласними стратегіями розвитку до 2020 року. Програма ООН із відновлення та розбудови миру передбачає три основні напрямки діяльності: 1) підтримка економічного відновлення у громадах, які постраждали внаслідок конфлікту; 2) сприяння впровадженню реформи з децентралізації влади та реформи у сфері охорони здоров’я; 3) посилення громадської безпеки та соціальної згуртованості. Програма повністю узгоджена з Рамковою програмою партнерства між урядом України та Організацією Об’єднаних Націй. Вона тісно взаємопов’язана з Програмою демократичного врядування та реформ, що впроваджується на загальнонаціональному рівні та в усіх областях України та відповідає Цілям сталого розвитку, зокрема, Цілі сталого розвитку 16: Мир, справедливість та сильні інститути).
Як територіальна програма, розроблена спеціально для районів на сході України, які постраждали внаслідок конфлікту, Програма ООН із відновлення та розбудови миру спрямована на основні пріоритетні потреби у сфері стабілізації, розбудови миру, економіки та врядування на сході України після початку конфлікту. Вона враховує можливості, що виникли в результаті Мінського протоколу від вересня 2014 року та поновлення дії його положень про припинення вогню, а також повністю пристосована для створення взаємозалежності між гуманітарними потребами та потребами з розвитку.
Заходи Програми згруповані за такими ключовими компонентами Програми, які відображають пріоритетні потреби регіону:
Фінансування в межах конкурсу грантів буде надано за підтримки Європейського Союзу (ЄС).
Фінансове адміністрування грантового конкурсу покладене на Програму розвитку ООН (ПРООН).
3.1. Громадські або благодійні організації, що подаватимуть проєктні пропозиції за цим конкурсом, мають відповідати наступним обов’язковим вимогам:
3.2. Персонал, залучений до виконання проєкту, повинен відповідати наступним вимогам:
3.3. Території реалізації конкурсу, вимоги до реєстрації та досвіду організацій:
Проєкти, які будуть реалізовуватися за кошти цього грантового конкурсу, повинні реалізовуватися на території цільових громад, а саме:
Заявка на грант має охоплювати усі цільові громади області (Херсонська область – шість цільових громад).
Пропозиції від організацій, які не відповідають наведеним вимогам, розглядатися не будуть. Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ і організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій, розглядатися не будуть.
Організації, що мають поточну грантову угоду із компонентом «Громадська безпека та соціальна згуртованість» Програми ООН із відновлення та розбудови миру, можуть подавати проєктні заявки на цей конкурс за умови, якщо діяльність за поточною угодою буде повністю завершено до 28 лютого 2022 року (включно із поданням фінансової і програмної звітності).
Цей конкурс заявок передбачає відбір громадської організації та спрямований на об`єднання зусиль громадськості, представників органів державної влади та місцевого самоврядування для мобілізації громад, виявлення, обговорення та пошуку шляхів вирішення проблем та усунення факторів, що негативно впливають на стан громадської безпеки та соціальної згуртованості.
З цією метою у кожній із цільових громад Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей створені та функціонують Робочі групи із громадської безпеки і соціальної згуртованості (далі – Робочі групи) – відкриті діалогові платформи, що об’єднують активних мешканців і мешканок громади, громадські організації, представників органів місцевої влади та самоврядування, поліції та органів правопорядку, соціальних служб, інших зацікавлених сторін. Координацію діяльності Робочих груп, а також постійний зв’язок із фахівцями із мобілізації громад Програми здійснюють місцеві лідери/координатори в кожній із цільових громад.
Головні завдання проєкту:
1. Підсилення ролі Робочих груп із громадської безпеки і соціальної згуртованості, створених у громадах-партнерах Херсонської області як відкритих діалогових платформ, а також активніше залучення молоді у процеси прийняття рішень, зокрема:
2. Підтримка лідерства та розвиток людського потенціалу на місцевому рівні шляхом організації системи супроводу діяльності лідерів/координаторів у громадах-партнерах. Очікується, що лідери-координатори отримають технічну, методологічну та організаційну підтримку щодо:
3. Забезпечення своєчасного широкого висвітлення змісту та результатів діяльності Робочих груп у місцевих та регіональних медіа, на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування, інших інформаційних ресурсах, що включає але не обмежується:
Очікувані результати
Тривалість проєкту – до 12 місяців в Херсонській області. Початок імплементації проєкту – березень 2022 року. Завершення проєкту – не пізніше 31 березня 2023 року.
Проєктним пропозиціям, в межах яких буде запропоновано співфінансування (не менше ніж 10% від загального бюджету проєкту), надаватимуться додаткові бали при розгляді відповідно до критеріїв оцінки проєктних пропозицій. Під співфінансуванням мається на увазі наявність іншого джерела фінансування, крім Програми ООН із відновлення та розбудови миру. Власний фінансовий внесок організації має бути підтверджено відповідними обліково-бухгалтерськими документами на етапі подачі фінансової звітності за проєктом. Наявні у організації матеріальні цінності (включаючи офісне приміщення та офісну техніку) у якості співфінансування не розглядаються.
Додаткову превагу отримають організації, проєктні заявки яких буде підтримано партнерськими організаціями (недержавні організації, органи державної влади та місцевого самоврядування), про що до проєктної заявки має бути надано відповідні листи підтримки проєкту від органів місцевого самоврядування та/або громадського сектору цільових громад. У такому листі має бути зазначено про підтримку та конкретну роль підтримуючої організації.
6.1. Дозволені витрати
Прийнятними вважаються витрати, які:
Кошти, надані в межах конкурсу, може бути використано винятково для оплати:
6.2. Обов’язкові витрати:
6.3. Неприйнятними є витрати, пов’язані з:
Адміністративні витрати фінансової пропозиції не можуть перевищувати 5% від загальної вартості проєктної пропозиції. Витрати на оплату праці проєктної команди не можуть перевищувати 25% від загальної вартості проєктної пропозиції.
Аплікаційний пакет складається із наступного:
7. для проєктів, в яких передбачено співфінансування – лист-підтримка від установи-партнера, яка надає співфінансування, із зазначенням суми співфінансування;
8. листи підтримки проєкту від органів місцевого самоврядування та/або громадського сектору цільових громад за наявності.
Організації, що подають проєктні пропозиції, повинні заповнити аплікаційну онлайн-форму (пункт 1), а також подати повний аплікаційний пакет (пункти 2-8), зазначений вище, за електронною адресою [email protected]із темою повідомлення:
UN_RPP_3_2022_2_CS: «Створення та підтримка діяльності мережі Робочих груп із громадської безпеки і соціальної згуртованості у громадах-партнерах Херсонської області».
Повний аплікаційний пакет необхідно подати до 14 лютого 2022 року, 12:00. Аплікаційний пакет (пункти 2-8) необхідно надіслати одним листом у архіві (*.rar), розмір якого не має перевищувати 25 Mb.
Отримані проєктні пропозиції буде перевірено на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, буде передано на розгляд конкурсної комісії.
Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.
Для отримання відповідей на запитання, що можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим конкурсом, будь ласка, надсилайте їх у письмовому вигляді за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення «UN_RPP_3_2022_2_CS: Запит інформації». Відповіді буде надано протягом 1-2 робочих днів. Усі запити мають бути надіслані не пізніше, ніж за 48 годин до закриття конкурсу.
8.1. Оцінювання проєктних пропозицій проходить у декілька етапів.
Етап 1: Розгляд поданих проєктних пропозицій конкурсною комісією. На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв оцінки, і проєктні пропозиції, що набрали менше 70 балів від загальної кількості балів будуть відхилені. Пропозиції, що потребуватимуть доопрацювання відповідно до рекомендацій конкурсної комісії, будуть повернуті на доопрацювання зі встановленням строків подання оновленої пропозиції.
Етап 2: Остаточне ухвалення переможних проєктних пропозицій, рекомендованих онкурсною комісією до підтримки.
Конкурсна комісія складатиметься з представників Програми ООН із відновлення і розбудови миру відповідно до їх ключових напрямів роботи та залучених експертів. Водночас конкурсна комісія має право звернутися до незалежної експертної думки під час відбору проєктних пропозицій чи до думки місцевих органів влади, на території яких передбачено діяльність проєкту.
8.2. Критерії оцінки проєктів:
|
Узагальнена форма оцінки технічної пропозиції |
Максимальний бал |
1. |
Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка відповідає тематиці та пріоритетам – 10 балів; заявка частково відповідає тематиці та частково відповідає пріоритетам - 5 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу – 0 балів) |
10 |
2. |
Узгодженість мети, завдань та методів виконання проєкту (мета, завдання та методи виконання проєкту повністю узгоджені між собою – 10 балів, частково узгоджені – 5 балів, не узгоджені – 0 балів) |
10 |
3. |
Конкретність, досяжність та результативність заходів, запланованих проєктом (Заходи, заплановані проєктом конкретні – 5 балів, досяжні – 5 балів, та результативні – 10 балів, заходи не відповідають переліченим умовам – 0 балів) |
20 |
4. |
Досвід організації-заявника у питаннях, передбачених проєктною пропозицією (компетентність заявника підтверджена досвідом втілення проєктів, що відповідають напрямам конкурсу – 5 балів, організація має досвід втілення проєктів, але у суміжних до проєктної пропозиції напрямках – 3 бали; у організації немає досвіду або його попередні проєкти не відповідають напрямам конкурсу – 0 балів) |
5 |
5. |
Обґрунтованість запланованих витрат та необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчу ціну» – 20 балів, фінансова пропозиція потребує перегляду та/або скорочення витрат – 10 балів, фінансова пропозиція не є обґрунтованою – 0 балів) |
20 |
6. |
Гендерно специфічні потреби з особливим акцентом на найбільш уразливі групи населення із цільових громад враховані у поданій заявці (гендерно специфічні потреби з особливим акцентом на найбільш уразливі групи враховано – 10 балів, ґендерно специфічні потреби з особливим акцентом на найбільш уразливі групи враховано частково – 5 балів, гендерно специфічні потреби з особливим акцентом на найбільш уразливі групи не враховано – 0 балів) |
10 |
7. |
Наявність співфінансування за проєктом (у фінансовій чи не фінансовій формі) (наявне співфінансування у розмірі 10% або вище – 10 балів, наявне співфінансування у розмірі до 10% – 5 балів, співфінансування відсутнє – 0 балів) |
10 |
8. |
Рівень компетентності (профільна освіта, досвід роботи) персоналу проєкту (залучений персонал має відповідний рівень компетенції – 15 балів, частково необхідний рівень компетенції – 10 балів, не має необхідного рівня компетенції – 0 балів) |
15 |
Загальний бал |
100 |
|
Примітки |
Зверніть увагу!
9.1. Моніторинг та оцінювання
Отримувач гранту відповідає за моніторинг упровадження проєкту та оцінювання його результатів. Програма розвитку ООН здійснюватиме моніторинг реалізації грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їх партнерами та благоотримувачами, а також через участь у заходах проєкту.
9.2. Звітування
Отримувач гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному Програмою розвитку ООН:
Діяльність в межах грантової угоди повинна здійснюватися у відповідності з нормами, правилами, політикою та процедурами Програми розвитку ООН. Ознайомитись з інструкцією щодо впровадження грантових проєктів можна за посиланням.
Організація-грантоотримувач отримає авансовий платіж на заплановану діяльність у межах грантової угоди. Розмір авансового та подальших платежів буде зафіксовано у грантовій угоді. Цей розмір буде визначено індивідуально з огляду на загальний розмір гранту, тип діяльності тощо. Наступні транші буде виділено після отримання та затвердження ПРООН проміжних звітів організації.
Зверніть увагу! Фінальний транш у розмірі 10% буде надано організації-грантоотримувачу пост фактум після 100% звітування за проєктом, включаючи підтвердження усіх фінансових операцій.
Коментарі