bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Конкурс журналістських робіт на тему «Право на освіту: що можна змінити в тюрмах?»
21.09.2020

Освіта – один із найважливіших факторів розвитку людини та суспільства в цілому. Право на освіту посідає важливе місце в системі прав та свобод. Однак деякі категорії людей постають перед  певними обмеженнями чи труднощами в реалізації цього права. До числа таких людей належать, зокрема, люди, які відбувають покарання у виправних установах.

Соціальна ізоляція у часи, коли світ швидко змінюється, зменшує можливість звільненої людини знову адаптуватися в соціумі, що призводить до  високого ризику рецидивної злочинності. 

В Україні близько 84% людей, які виходять на свободу знову скоюють злочини. Змінити цю тенденцію може, зокрема, і освітня діяльність у тюрмах. 

Згідно з міжнародними дослідженнями, можливість опанувати професію та формувати соціальні навички в період відбування покарання допомагає засудженим повернутися до життя на свободі та адаптуватися. 

Саме освіта є важливим чинником соціальної адаптації та соціальної реабілітації засуджених, їх успішного повернення в суспільство. Освіта може допомогти засудженим отримати нову професію або професійні навички, що в майбутньому дозволять їм бути конкурентоспроможними на ринку праці. До того ж програми додаткової освіти сприяють придбанню або відновленню життєвих навичок, формуванню соціальних компетенцій, особистісному зростанню і розвитку. 

Згідно з  низкою міжнародних досліджень, ризик повторних злочинів серед тих засуджених, які навчаються, в 6-8 разів менше (за іншими даними на 13% нижче), ніж серед тих, хто не проходив навчання. Шанси знайти роботу у тих, хто проходив навчання  на 13% вище, ніж у засуджених, які не вчилися.

В Україні близько 53 тисячі людей перебувають в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах, з них 32 тисячі – у виправних колоніях. Лише 26 осіб  у 2019 році розпочали навчатися у вищих навчальних закладах. Доступ до неформальної освіти у виправних установах залишається обмеженим.

Саме тому тема освіти засуджених і звільнених є актуальною і стосується не лише засуджених, а і їхнього оточення. 

Конкурс журналістських робіт спрямований на привернення уваги до цієї теми, стимулювання громадської дискусії про права засуджених, право на освіту і реалізацію цього права на практиці.

Цілі конкурсу:

  • стимулювання дискусії щодо прав засуджених, зокрема, права на освіту та його реалізацію;
  • збільшення кількості публікацій в інформаційному просторі на тему соціальної адаптації та інтеграції засуджених і звільнених, а також ролі освіти у цьому процесі;
  • покращення взаємодії неурядових організацій із ЗМІ у висвітленні соціальних тем, проблем стигматизації та ізоляції звільнених, їхньої інтеграції у суспільство.

Учасники конкурсу: 

журналісти, позаштатні автори друкованих, аудіовізуальних, інтернет-видань, що працюють в Україні.

До конкурсу приймаються не більше 3х журналістських матеріалів від одного автора або колективу авторів.

Участь у конкурсі є безкоштовною.

Строки проведення конкурсу:

Конкурс проводиться з 01.04.2020 р. до 05.10.2020 р.

Останній строк подачі матеріалів – 05 жовтня, 18:00.

Усі учасники, які надіслали свої роботи, отримають лист-підтвердження на електронну адресу.

Якщо ви не отримали підтвердження упродовж 48 годин, будь ласка, зв’яжіться з організаторами конкурсу.

Роботи, отримані після дедлайну розглядатися не будуть.

Результати конкурсу будуть оголошені 13 жовтня 2020 року (у Міжнародний день освіти в тюрмах) на офіційній церемонії нагородження переможця і на сайті http://www.dvv-international.org.ua/uk/ukrajina/.

Предмет, номінації і матеріали конкурсу:

Предмет конкурсу – журналістські матеріали.

Матеріали приймаються у номінації – професійні журналістські матеріали.

Переможці конкурсу отримають подарунковий сертифікат на придбання професійної техніки у магазині електроніки (орієнтовний номінал – 20 000 грн, 10 000 грн та 8 000 грн за 1, 2, 3 місця відповідно).

Для участі в конкурсі потрібно надіслати на розгляд журі заявку та матеріал відповідно до вимог цього положення.

У межах конкурсу розглядаються такі матеріали (види робіт):

  • публікації в друкованих та інтернет-виданнях (публіцистичного, аналітичного жанру);
  • радіосюжети, подкасти тощо;
  • відеосюжети, відеорепортажі.

Матеріал має бути оригінальним, не передрукованим, не використаним раніше в інших публікаціях.

Мова матеріалів – українська. Якщо учасник пропонує матеріал іншою мовою, необхідно надати переклад. 

Правила подачі робіт:

Конкурсні роботи подаються в електронному вигляді на електронну адресу [email protected] У темі листа вказуйте «Конкурс журналістських матеріалів».

Конкурсна заявка обов’язково має містити:

1. Заявку. Подається в електронному вигляді (форму заявки для журналістів чи засуджених/звільнених потрібно завантажити, заповнити і надіслати на вказану вище електронну адресу). Заявка має містити:

  • особисті дані автора матеріалу, що представлений для участі в конкурсі (прізвище, ім’я, по-батькові, контактні дані);
  • для матеріалів в друкованих виданнях: назву видання, дату і номер виходу видання з матеріалом;
  • для матеріалів в аудіовізуальних ЗМІ: назву ЗМІ, дату виходу матеріалу в ефір;
  • для матеріалів в інтернет-ЗМІ: назва ЗМІ, дата публікації і гіперпосилання на матеріал.

Якщо автор надсилає кілька робіт, на кожну з них має подаватися окрема заявка.

2. Додатки (залежно від типу матеріалу):

  • для матеріалів в друкованих ЗМІ: посилання на публікацію в ЗМІ або посилання на сканований варіант публікації;
  • для матеріалів в аудіовізуальних чи інтернет-ЗМІ: посилання на теле- чи радіосюжет.  

Участь у конкурсі можуть брати опубліковані роботи, що вийшли в ефір в період проведення конкурсу.

Критерії оцінки:

  • відповідність тематиці конкурсу;
  • об’єктивність і баланс точок зору, актуальність інформації та релевантність;
  • повнота розкриття проблеми і діяльності, що описується;
  • оригінальність, новизна подачі матеріалу, творчий підхід до формату матеріалу;
  • структурна цілісність;
  • стилістика;
  • наявність конкретних життєвих історій;
  • дотримання правил журналістської етики;
  • грамотність.

Організатори і журі конкурсу:

Організатори:

  • Представництво DVV International в Україні;
  • Благодійна організація «FREE ZONE».

Визначати результати конкурсу буде спеціально сформоване журі, до складу якого входитимуть представники організаторів конкурсу, неурядових організацій, професійні журналісти.

Конкурс організований у межах реалізації проєкту «Активно за освіту в тюрмі 2.0», націленого на збільшення кількості некомерційних організацій, що працюють в пенітенціарних установах, посилення їх потенціалу для роботи з засудженими і звільненими й організацію інноваційних освітніх програм для цих цільових груп, а також на покращення взаємодії суб’єктів громадянського суспільства із ЗМІ та журналістами з метою висвітлення ролі і важливості освіти в ресоціалізації засуджених і звільнених. 

Проєкт був розроблений та реалізується DVV International спільно з організаціями-партнерами із Вірменії, Білорусі, Молдови, України – членами Міжнародної мережі пенітенціарної освіти в країнах Східного партнерства і Центральної Азії за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.

В Україні проєкт реалізується Представництвом DVV International у партнерстві з благодійною організацією «FREE ZONE».

У разі виникнення питань можна звернутися:

Представництво DVV International в Україні Карпенко Ольга, +380509221139, [email protected]

БО «FREE ZONE» Дирявська Яна, +380975560893, [email protected]

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.