bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Гранти на посилення спроможності незалежних ЗМІ в Україні
03.03.2012

Програма «Український медійний проект» («У-Медіа») міжнародної неурядової організації Інтерньюз запрошує до подання заявок (пропозицій) на отримання грантів у рамках відкритого безстрокового грантового конкурсу.

У конкурсі можуть брати участь офіційно зареєстровані, згідно із законодавством України, національні й регіональні недержавні неприбуткові медіа-організації, організації громадянського суспільства, медіа-компанії, дослідницькі й навчальні заклади та інші неприбуткові організації, що ставлять собі за мету поліпшення роботи медіа-сектору в Україні.

Програма «У-Медіа» очікує на інноваційні проекти та ідеї, що сприятимуть подальшому формуванню професійного медіа-середовища в Україні та підвищенню якості медійної інформації для широкої громадськості.

Програма «У-Медіа» підтримуватиме проекти, які відповідають її завданням, а саме:

  1. Підтримка та сприяння свободі слова та незалежності засобів масової інформації
  2. Збільшення різноманіття джерел новин та покращення якості новин
  3. 3. Покращення сприятливого середовища для засобів масової інформації та свободи слова Інтерньюз також підтримуватиме проекти, які націлені на допомогу журналістам у поширенні об’єктивної та повної інформації про виборчі процеси, програми партій та кандидатів під час парламентських виборів 2012 року, що сприятиме підвищенню рівня обізнаності громадян та їх свідомому голосуванню. Грантова діяльність під час передвиборної кампанії може здійснюватися за вказаними нижче пріоритетами.

Грантові заявки на такі види діяльності прийматимуться до 10 липня 2012 року.

У рамках відкритого грантового конкурсу Інтерньюз розглядатиме проектні заявки, бюджет яких не перевищуватиме 25 000 доларів США (якщо в описі пріоритетних завдань не вказана інша сума), з терміном виконання проекту до 12 місяців, і які зосереджуватимуть свою увагу на пріоритетних для Програми «У-Медіа» видах діяльності, а саме:

Навчання медіа грамотності. Стимулювання попиту на якісну журналістику з боку громадськості загалом та серед представників журналістської професії, включаючи створення механізмів подання скарг представниками ЗМІ та громадськості з метою повідомлення про порушення етичних правил. На регіональному рівні діяльність може бути націлена на такі вузькі аудиторії, як школярі старших класів, студентська молодь, пенсіонери, представники бізнес-середовища та громадянського суспільства, тощо. Діяльність може включати лекції, позакласні заняття, створення мереж/клубів та зустрічі з метою обговорення якості медіа, дискусії та прес-конференції з висвітлення результатів моніторингу ЗМІ, що їх проводить «У-Медіа» або інші медіа-організації. Результатом просвітницьких кампаній може бути вміння виявляти замовні матеріали в ЗМІ, здатність визначати якість медіа-контенту, поінформованість про можливі дії у разі виявлення неякісного контенту, знання про власників ЗМІ, тощо.

Нові медіа. Сприяння та підтримка розвитку інтернет-медіа, конвергенціі, безпеки та дотримання авторських прав в інтернеті. Діяльність може включати консультування та навчання регіональних незалежних редакцій щодо технологій та навичок у створенні інтерактивних інтернет-платформ, стандартів журналістики, успішних практик переходу традиційних ЗМІ на конвергентні платформи, соціального маркетингу, тощо. У рамках діяльності зі сприяння переходу до конвергентних платформ особливу увагу буде приділено o тренінгам з безпеки он-лайнових ресурсів, що допоможуть знизити ризики втручання в он-лайн ресурси та їх зупинки o грантам, що надаватимуться традиційним та новим ЗМІ на модернізацію та наповнення якісним контентом їх інтернет-медіа ресурсів (до 4 000 доларів США).

Виробництво контенту. Підтримка виробництва збалансованого, об’єктивного, аналітичного контенту/новин для різних форматів (ТБ, радіо, інтернет, друковані видання, соціальні мережі). Контент може включати тематичні програми з економічних, соціальних питань, розвитку демократії та ролі медіа в суспільстві, сприяти підвищенню прозорості влади та залученню громадськості до прийняття рішень на місцевому рівні.

Розслідувальна журналістика. Проведення й оприлюднення якісних розслідувань на актуальні теми – порушення прав людини, земельні питання, витрати держбюджету, охорона здоров’я, освіта, судова система, тощо. Підтримка співпраці журналістів з громадянським суспільством при проведенні журналістських розслідувань, моніторинг впливу журналістських розслідувань, додаткові запити та висвітлення дій влади у відповідь на опубліковані розслідування. Програма «У-Медіа» заохочує до співпраці регіональні журналістські організації та об’єднання, які сприятимуть збільшенню кількості та покращенню якості журналістських розслідувань.

Прозорість прав власності на ЗМІ. Моніторинг прав медіа-власності на національному та регіональному рівнях, інформування про її вплив на редакторську політику ЗМІ в регіонах. У рамках проектів можна проводити дослідження, робити моніторинг, публікувати інформацію щодо медіа-власності національних та регіональних медіа, співпрацювати з журналістами-розслідувальниками щодо дослідження та висвітлення цього питання. Продуктом проектів можуть бути створення інтерактивної мапи медіа-власників, інформаційні кампанії, експертні та публічні дискусії з проблем впливу медіа-власників на редакційну політику.

Адвокасі. Системна організована діяльність, що має на меті захист прав журналістів, дотримання законодавства, захист прав та захисту свободи слова і свободи преси. Можливі види діяльності: інформаційні кампанії, співпраця журналістів з громадськими організаціями, реагування на випадки цензури, тиск та порушення прав журналістів, створення інтерактивних мап (crowdsourcing) щодо порушення прав журналістів тощо.

Регіональні ЗМІ та міжрегіональні зв’язки, спрямовані на створення та укріплення зв’язку та взаєморозуміння між місцевими ЗМІ та громадськими організаціями з метою виробництва місцевих новин та висвітлення подій з інших регіонів України. Діяльність може включати регулярні зустрічі журналістів та представників громадських організацій для обміну досвідом та інформацією з актуальних для їх регіонів питань, ознайомчі візити журналістів в інші регіони, спільне створення або використання контенту, створення розділів міжрегіональних новин тощо.

Перехід до цифрового формату мовлення. Експертні консультації та підтримка ЗМІ у процесі переходу до цифрового формату мовлення, моніторинг законодавства та висвітлення процесу переходу на цифрове мовлення, просвітницькі кампанії для населення задля безболісного переходу до використання цифрового сигналу.

Гендерні аспекти в розвитку ЗМІ. Проекти мають сприяти гендерній рівності та вивченню гендерних питань, що є важливими аспектами розвитку демократичного суспільства. Заохочуються проекти, що забезпечуватимуть рівну підтримку жінкам та чоловікам у медіа-діяльності, досліджуватимуть бар’єри на шляху до рівноправної участі жінок в управлінні ЗМІ, журналістиці та/або в медіа-організаціях, сприятимуть поінформованості громадян з гендерних питань та гендерної динаміки, запропонують шляхи подолання гендерної нерівності у разі її виявлення, активізуватимуть публічну дискусію з питань гендеру в медіа-сфері.

Інструкцію з написання грантових заявок дивиться на сайті “У-Медіа”.

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.