ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Цей грантовий конкурс організований Проєктом ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді» (CSYP), що фінансується Міністерством закордонних справ Данії, - це 4-річна національна програма, яка триватиме з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2026 року.
Проєкт «Підтримка громадянського суспільства та молоді» ґрунтується на багаторічній співпраці Міністерства закордонних справ Данії та ПРООН, спрямованій на підтримку громадянського суспільства та розширення прав і можливостей молоді. CSYP сприяє досягненню наступного довгострокового результату: «Громадянське суспільство та молодь України є впливовими гравцями у зміцненні стійкості та відновленні країни, розвитку демократії та прав людини, включаючи питання поваги до різноманіття, прав жінок та соціальної згуртованості».
Проєкт має тривимірний підхід.
По-перше, він посилює організації громадянського суспільства: зосередившись насамперед на локальному рівні, щоб уможливити активну участь громадянського суспільства у зміцненні стійкості України, процесах сталого відновлення та розвитку, налагодити зв’язок між існуючими ОГС та молодіжними групами, особливо новоствореними ініціативами (після лютого 2022 року), щоб забезпечити взаємне збагачення навичками та вміннями.
По-друге, проєкт працює на центральному рівні для створення більш сприятливого середовища для ОГС та підтримки інфраструктури молодіжної роботи. CSYP надаватиме підтримку ОГС у розробці та моніторингу впровадження політик на національному та місцевому рівні.
По-третє, проєкт CSYP підтримує активну участь української молоді у відновленні України шляхом розвитку навичок громадянської участі та лідерства. Проєкт підтримуватиме молодіжні проекти та ознайомлюватиме молодих жінок і чоловіків з тим, як працюють органи місцевого самоврядування для реалізації ініціатив, що відповідають місцевим потребам.
Надаючи підтримку проєктам, спрямованим на підвищення участі молоді, проєкт CSYP залучає молодих людей до процесів відновлення, розвитку інфраструктури молодіжної роботи та сприяння новаторським, основаним на передовій практиці підходам на всіх рівнях. Проєкт CSYP ґрунтується на міцних партнерствах із національними та місцевими органами влади, з ОГС національного та локального рівнів, а також із молодіжними організаціями та ініціативними групами.
Проєкт активно співпрацює з Національним агентством України з питань державної служби (НАДС) і Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) у справі розширення прав і можливостей молоді для її участі у процесах державної служби та ухвалення рішень, заохочуючи при цьому культуру доброчесності та прозорості у громадському житті.
У 2024 році Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні, у співпраці з НАДС, Міністерством молоді та спорту України (Мінмолодьспортом) і громадською організацією «ТИЗМІНИ», провела апробацію програми стажування молоді в органах місцевого самоврядування. Мета цієї ініціативи полягала у спорядженні державних службовців засобами та знаннями, необхідними для залучення, добору й наставництва молодих людей, зацікавлених у вивченні питання щодо кар’єри на державній службі рівня, шляхом надання організованих можливостей стажування. Ця пілотна програма була успішно впроваджена у дев’яти громадах.
Спираючись на успіх цього початкового етапу, ПРООН та партнери зараз готуються розпочати у 2025 році другу фазу програми стажування молоді.
Паралельно проєкт CSYPпідтримує ініціативу «Прозорі університети», започатковану в 2023 році та спрямовану на підвищення прозорості у закладах вищої освіти. Заходи у рамках цієї ініціативи, здійснювані під керівництвом Офісу доброчесності НАЗК та Міністерства освіти і науки України, включені до плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд». Робоча група, до складу якої входять представники державної влади, експерти з громадянського суспільства та фахівці міжнародних організацій, зокрема ПРООН, розробила пакет методичних рекомендацій для закладів вищої освіти, спрямованих на заохочення прозорості, академічної доброчесності та відповідального врядування в галузі освіти. У 2025 році ці рекомендації були офіційно затверджені Міністерством освіти і науки України. Їх ухвалення ознаменувало собою значний крок уперед, об’єднавши всі основні зацікавлені сторони у спільних зусиллях із підвищення рівня доброчесності та прозорості у галузі вищої освіти.
За допомогою цього конкурсу проєктів ПРООН прагне досягти нижчезазначених цілей:
Лот 1. Вибір досвідченої організації громадянського суспільства (ОГС) для роботи зі сприяння посиленню академічної доброчесності у закладах вищої освіти. У партнерстві з НАЗК відібрана організація підтримає впровадження/адаптацію методичних рекомендацій щодо академічної доброчесності у цільових університетах. Це включатиме тісне співробітництво з попередньо відібраними академічними установами й основними зацікавленими сторонами з метою заохочення культури прозорості та підзвітності в галузі вищої освіти.
Лот 2. Вибір досвідченої організації громадянського суспільства, яка у партнерстві з Мінмолодьспортом і НАДС підтримає реалізацію програми стажування молоді щонайменше у 15 органах місцевого самоврядування.
2. ЦІЛІ КОНКУРСУ
Лот 1
Проєктні пропозиції ОГС, подані за Лотом 1, повинні бути спрямовані на підтримку апробації вищезгаданих затверджених методичних рекомендацій з академічної доброчесності та прозорості у закладах вищої освіти. Для участі у цій пілотній ініціативі ПРООН, НАЗК і вибрана партнерська ОГС відберуть максимум 10 університетів.
Пропозиції, подані за цим лотом, повинні бути орієнтовані на досягнення нижченаведених ключових цілей.
1. Підтримка виконання методичних рекомендацій: допомогти відібраним університетам у застосуванні методичних рекомендацій НАЗК із заохочення академічної доброчесності. Це передбачає надання практичних настанов і технічної підтримки для адаптації рекомендації до умов кожного університету. Підтримка може включати проведення навчальних занять, розроблення практичних посібників і спеціалізовані консультації для університетських спільнот.
2. Моніторинг процесу виконання й надання відгуків для безперервного вдосконалення: ретельно відстежувати процес виконання рекомендацій у цільових університетах і збирати аналітичні матеріали, відгуки та інформацію про набутий досвід із метою вдосконалення практики університетів і методології НАЗК.
3. Розбудова інституційної спроможності відібраних університетів: підтримка інтеграції принципів доброчесності у правила роботи, навчальні плани й адміністративну практику цих закладів; заохочування розробки чи вдосконалення внутрішніх процедур із метою запобігання академічним порушенням, виявлення таких порушень і реагування на них. Особлива увага має приділятися створенню сталих механізмів, які продовжать існувати після завершення цієї пілотної ініціативи.
4. Комунікаційне забезпечення впровадження пілотної ініціативи: розробити та реалізувати комунікаційну стратегію для підвищення рівня обізнаності щодо методичних рекомендацій, культури доброчесності та прозорості в університетських спільнотах та інших цільових аудиторіях, а також пропагувати результати, досягнуті університетами в покращенні практики доброчесності на інституційному рівні. Комунікаційна діяльність повинна включати як внутрішні (у самому університеті), так і зовнішні інформаційно-просвітні заходи, спрямовані на сприяння ширшому залученню та розумінню.
Усі проєктні заходи повинні здійснюватися у тісній координації з НАЗК та ПРООН.
У пропозиціях слід чітко продемонструвати, як запропоновані заходи підтримають університети в ефективному виконанні методичних рекомендацій і пропагуватимуть культуру прозорості й доброчесності у вищій освіті. Успішні пропозиції повинні бути інноваційними, основаними на фактичних даних і ґрунтуватися на глибокому розумінні потреб і прагнень студентів, професорсько-викладацького складу й академічних установ. Очікується, що проєкти відображатимуть розуміння конкретних особливостей інституційного контексту кожного університету-учасника та викликів, що стоять перед ним.
Лот 2
Успішна пропозиція передбачатиме співпрацю щонайменше з 12 і максимум із 15 органами місцевого самоврядування з усієї України, зокрема у громадах, де ініціативи, що стосуються молоді, наразі не підтримуються іншими проєктами міжнародної технічної допомоги. Органи місцевого самоврядування та місцеві громади будуть відібрані НАДС, Мінмолодьспортом, ПРООН і вибраним партнером на конкурсних засадах. Кожний орган місцевого самоврядування візьме участь в освітніх заходах, які проводитимуться НАДС і представництвом ПРООН в Україні з метою надання відділам кадрів та (або) іншим відповідним підрозділам засобів і знань, потрібних для залучення, добору й наставництва молодих людей, які хотіли б обрати кар’єру державного службовця. Після цих освітніх заходів відповідний підрозділ кожного органу місцевого самоврядування організує стажування 3-7 молодих осіб із своїх відповідних громад. Планується, що стажування пройде у вересні-жовтні й триватиме у кожному випадку від 1 до 2 місяців. Успішні пропозиції повинні бути зосереджені на нижчезазначених напрямах, але не обмежуватися ними.
1. Підтримка органів місцевого самоврядування: надання органам місцевого самоврядування допомоги у впровадженні програми стажування з використанням розробленого ПРООН посібника і методики НАДС, а також з урахуванням досвіду, набутого під час реалізації пілотної програми (ця інформація буде надана відібраним ОГС). Крім того, цей напрям передбачає допомогу органам місцевого самоврядування у підготовці та проведенні всіх етапів програм стажування молоді - підготовки, виконання та оцінювання. Це включає надання підтримки у процесі навчання, яке проводитиметься НАДС для вибраних представників органів місцевого самоврядування, допомогу в розробленні внутрішніх нормативних актів щодо стажування, плануванні стажування, його проведенні та отриманні відгуків органів місцевого самоврядування й молоді про цю програму. Крім цього необхідно надати наставницьку підтримку підрозділам органів місцевого самоврядування, які відповідатимуть за стажування.
2. Комунікаційна підтримка програми: розроблення та виконання комунікаційного плану (згідно з комунікаційними повідомленнями НАДС, Мінмолодьспорту та ПРООН) для пропагування програми серед молоді та інших зацікавлених сторін. Це включає надання органам місцевого самоврядування підтримки у публікуванні оголошень про добір молоді, інформаційних повідомлень про програму для соціальних мереж, узагальнення та представлення здобутків і отриманих уроків.
3. Підтримка обміну досвідом між органами місцевого самоврядування: створення органам місцевого самоврядування, які брали участь у програмі, можливостей для обміну один з одним своїми успішними результатами і набутим досвідом, зокрема, за можливості, з залученням представників органів місцевого самоврядування, які брали участь у програмі у 2024 році.
4. Зміцнення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування: забезпечення наставництва і навчання (в режимі онлайн) з метою посилення їхньої здатності взаємодіяти з молодими жінками й чоловіками. Необхідно розробити практичні настанови й рекомендації щодо стратегій ефективного залучення молоді, а також підтримати інституціоналізацію участі молоді у внутрішніх процесах органів самоврядування.
5. Заохочення участі молоді: розширення прав і можливостей молодих жінок та чоловіків з метою сприяти їхньому внеску в демократичний розвиток і соціальну згуртованість, підвищуючи рівень їхніх знань і розуміння того, як працюють органи місцевого самоврядування й як вони можуть долучатися до процесів ухвалення рішень.
Пропозиції повинні бути розроблені так, щоб у них були відображені всі п’ять цілей і чітко викладено, як саме пропонований проєкт посилить спроможність органів місцевого самоврядування змістовно взаємодіяти з молоддю. Успішними стануть інноваційні пропозиції, основані на фактичних даних та побудовані на чіткому розумінні потреб і прагнень молоді та місцевих громад.
3. УЧАСНИКИ КОНКУРСУ:
Неприбуткові організації, зокрема благодійні організації, громадські об’єднання (в тому числі організації громадянського суспільства та спілки), які офіційно зареєстровані в Україні. У рамках конкурсу не надаються гранти прибутковим організаціям, політичним партіям, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, релігійним громадам та приватним (фізичним) особам і підприємцям.
Для Лота 1
Заявки можуть подавати неприбуткові організації, які офіційно зареєстровані в України мінімум п’ять років і мають мінімум два роки досвіду впровадження проєктів на національному рівні. Організація-заявник повинна продемонструвати досвід, компетентність та спроможність у вирішенні питань, які стосуються доброчесності, прозорості та протидії корупції. Потрібні доведені високі результати в реалізації ініціатив національного рівня, бажано у співпраці з державними установами або в контексті реформи державного сектора.
Для Лота 2
Організація-заявник повинна продемонструвати досвід роботи з молоддю в різних регіонах України, а також мати мінімум трирічний досвід успішного впровадження проєктів, спрямованих на зміцнення спроможності органів місцевого самоврядування, заохочення громадянської активності і розширення прав та можливостей молоді. Потрібен доведений досвід роботи з муніципалітетами на всій території України.
3.1. ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ
Критерії, які визначатимуть відповідність ОГС кваліфікаційним вимогам ПРООН, ґрунтуватимуться на шаблоні Запиту про надання інформації від ГО (CASHE, Додаток 5).
3.2. Географія конкурсу:
ПРООН прийматиме заявки з усіх регіонів України. ОГС, що подають заявки, мають довести свою спроможність працювати на запропонованій території. Така спроможність буде оцінюватися Конкурсною комісією з відбору грантів.. T
4. БЮДЖЕТ І ДОПУСТИМІ ВИТРАТИ::
Прийнятними вважаються витрати, які:
Кошти, надані в межах конкурсу, може бути використано винятково для оплати:
Неприйнятними є витрати, пов’язані з:
5. ОБСЯГИ ФІНАНСУВАННЯ ТА ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ
Передбачається, що бюджет проектної пропозиції повинен бути в межах :
Внесок від організації-виконавця або з інших джерел буде розглядатися і вважатиметься перевагою для заявника. Цей внесок може бути зроблений як у фінансовій, так і в нефінансовій формі (наприклад, оплата праці персоналу організації, надання офісу або обладнання для виконання завдань проекту тощо).
Максимальний термін реалізації проекту в межах лоту 1 та 2 – 8 місяців.
Зверніть увагу!
6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ КОНЦЕПЦІЙ:
Оголошення про конкурс грантів будуть розміщені на вебсайтах таких організацій:
Для Лоту 1 та Лоту 2
Заявки (проєктні пропозиції) подаються українською мовою,.
Пакет документів заявки включає:
Пакент документів повинен бути заархівований у форматі *.zip або *.rar, не бути захищеним паролем і сукупно не перевищувати 35 Мб. Пакет надсилається на вказану адресу електронної пошти із супровідним листом, у якому міститься назва конкурсу, вказана Заявки, надіслані засобами, іншими ніж вказаний засіб, розглядатися не будуть.
Для Лоту 1
Грантові пропозиції подаються українською мовою та надсилаються електронною поштою на адресу: [email protected] та [email protected], із зазначенням у темі листа назви конкурсу ‘Лот1 1. Посилення залучення молоді до державної служби та сприяння доброчесності у вищій освіті”. Кінцевий термін подання грантових пропозицій— 30 червня 2025.
Для Лоту 2
Грантові пропозиції подаються українською мовою та надсилаються електронною поштою на адресу: [email protected] та [email protected], із зазначенням у темі листа назви конкурсу ‘’Лот 2. Посилення залучення молоді до державної служби та сприяння доброчесності у вищій освіті”. Кінцевий термін подання грантових пропозицій — 30 червня 2025.
Контактна особа:
Максим Мазипчук, Асистент з розвитку ОГС та звязків з громадскістю: [email protected]
7. ПРОЦЕДУРА ВІДБОРУ
7.1. Процедура оцінювання
Для забезпечення повної прозорості та рівності процесу ПРООН формує Конкурсну комісію (КК), яка оцінюватиме пропозиції. Оціночний комітет є тимчасовим уповноваженим органом, відповідальним за розгляд, відбір та надання рекомендацій щодо фінансування заявок. Під час процесу відбору Оціночний комітет може ухвалити рішення про отримання висновку незалежного експерта.
ПРООН може запросити відібраних кандидатів на онлайн-співбесіду для перевірки наданої інформації та за потреби поставити додаткові запитання..
Процес оцінки заявок на отримання грантів у форматі (Low-Value Grant) відбуватиметься у такій послідовності:
7.2. Критерії оцінювання пропозицій
В межах Лоту 1 пропозиції будуть оцінюватися відповідно до наступних критеріїв:
Критерій | Максимальні бали | |
1. | Якість та відповідність проектної пропозиції широким темам, зазначеним у пункті 2 цього оголошення | 20 |
2. | Конкретність, доцільність та ефективність запланованих заходів проекту | 20 |
3. | Продемонстрований досвід реалізації проектів, пов’язаних з доброчесністю, прозорістю та боротьбою з корупцією, в тому числі в системі освіти на національному рівні | 20 |
4. | Продемонстрована здатність запропонованої команди впоратися з обсягом робіт, описаним у проектній пропозиції; | 20 |
5. | Відповідність запланованих витрат і необхідних ресурсів очікуваним результатам; | 15 |
6. | Якість запропонованих мереж (включаючи кількість партнерів, запропонованих для впровадження, та вже існуючі мережі, пов’язані з головним заявником) | 5 |
Максимум | 100 |
В межах Лоту 2 пропозиції будуть оцінюватися відповідно до наступних критеріїв:
Критерій | Максимальні бали | |
1. | Якість та відповідність проектної пропозиції широким темам, зазначеним у пункті 2 цього оголошення | 20 |
2. | Конкретність, доцільність та ефективність запланованих заходів проекту | 20 |
3. | Продемонстрована здатність запропонованої команди впоратися з обсягом робіт, описаним у проектній пропозиції; | 20 |
4. | Відповідність запланованих витрат і необхідних ресурсів очікуваним результатам; | 15 |
5 | Продемонстрований досвід реалізації проектів, спрямованих на посилення спроможності органів місцевого самоврядування, громадянської активності та розширення прав і можливостей молоді. | 20 |
6. | Якість запропонованих мереж (включаючи кількість партнерів, запропонованих для впровадження, та вже існуючі мережі, пов’язані з головним заявником) | 5 |
Максимум | 100 |
7.3. Додатковий раунд співбесід
Після всебічного розгляду проєктних пропозицій за лотами 1 і 2 Конкурсний комітет може рекомендувати провести додаткові онлайн-співбесіди з організаціями, які набрали найбільшу кількість балів, для остаточного відбору проєктів. Співбесіда може передбачати запитання щодо запропонованої програми, бюджету, складу команди тощо.
8. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ
8.1. Моніторинг та оцінка, рамки для реалізації проекту
Організація несе відповідальність за моніторинг виконання проєкту та оцінку його результатів. ПРООН здійснюватиме моніторинг проєкту через перевірку звітів грантоотримувачів, онлайн консультації, виїзди на місця, зустрічі з персоналом проєкту та зацікавленими сторонами, та участь у заходах проєкту.
8.2. Звітування
Організація подає такі звіти у форматі наданому ПРООН:
ДОДАТКИ
Завантажуйте форму проєктної пропозиції тут.
Завантажуйте додатки тут.
Коментарі